CHAPTER 11

54 6 0
                                    

°Selepas Sarapan°

Joonsi keluar bekerja.Tinggal Yeongji je di rumah.Yeongji kebosan.Dia tidak tau hendak buat apa.Tonton televisyen?Takde saluran yang menarik.Pergi perpustakaan?Takde buku yang best.Ni bukan kali pertama Yeongji di rumah seorang diri ketika Joonsi tiada.Selama ni pun bila Joonsi keluar rumah dia akan berada di rumah sampai Joonsi balik.Yeongji mengambil phone nya lalu membuka Viu.Takde cerita menarik di televisyen,tengok Viu.

•Suga Situation•

Suga duduk di rumah bersama Jimin,V dan Jungkook.Jungkook tengah makan biskut cip coklat.Jimin tengah tonton televisyen.V tengah main lego.V memang perangai macam budak.Jungkook yang maknae tu pun takde lah childish sangat.

Jimin:Korang Jimin bosan.

V:Jomlah main lego.

Jungkook:Kau ingat Jimin nak main ke mainan budak-budak cam tu?

V:Sampai hati kau cakap lego tu untuk budak-budak!

Jimin:Korang ni dah kenapa?Aku kata aku bosan dan aku tak nak main lego.

V:*Sad face
n
Jungkook: Kalau macam tu nak sikit biskut Kookie?

Jimin: Tak,aku tak lapar.

Suga:Kalau cam tu kau pergi lah mana-mana pun.

Jimin:Takde benda menarik tapi ok.

Jimin pergi jalan-jalan sampailah dia tersesat di hutan.Jimin terjumpa satu rumah.Rumah yang sama Yeongji pergi hari tu.Jimin terus memasuki rumah tersebut.Yeongji terlupa untuk kunci pintu semalam.Yeongji yang sampai di rumah itu terkejut melihat Jimin.

Yeongji:Kau siapa?

Jimin:Aku yang famous ni pun tak kenal?Saya Park Jimin.Panggil Jimin je.

Yeongji:Awak ni mesti kawan Suga kan?

Jimin:Cam mana awak tau?

Yeongji: Saya ada dengar lagu BTS IDOL.Tu lah sebab saya tau.Awak ada.Suga pun ada.

Jimin:Ye.Tapi apa awak buat kat sini?

Yeongji:Ni rumah saya yang dah lama ditinggalkan.Saya ada surut hartanah kat sini.Haa,yang awak kat sini ni kenapa?

Jimin:Saya jalan je lepas tu sesat dalam hutan.Lepas tu saya jumpa rumah ni.

Yeongji:Ooo.Masuk lah.Jangan tercegat kat luar tu je..
----------------

Macam mana kali ni?Saya tengok setiap chapter makin lama makin takde orang baca.Tapi ranking untuk 'Jisoo' dah naik jadi 12.Dan ranking untuk'ff'dah naik jadi 19.Thanks yang mana pernah baca ff ni!Saya berterima kasih sangat-sangat!Bye.

{COMPLETE}BACK TO MEWhere stories live. Discover now