En förklaring för dom som vill ha. Dom som inte vill ha den.. läs inte...
Okej, nu ska vi se hur man förklarar det här.
Faktan man måste hålla koll på i den här berättelsen är dom här:
Frankie var galen, mentalt ostabil och hade ganska många problem.
Alla karaktärer som är med i hennes böcker kan dyka upp i verkligheten. Och då menar jag ALLA.
Grejen var den att alla karaktärer hon såg, var bara något hon såg. Dom fans inte på riktigt.
Så ni mins scenen där Frankie pratar med Mrs. Toulouse om hennes mentala problem och Toulouse avslutar hela samtalet med "drömmar blir snabbt mardrömmar". Kom ihåg den scenen.
I nästa kapitel kan man läsa om när Frankie sitter och skriver på sina böcker. Man får veta att hon döpt en karaktär i sin bok efter Mrs. Toulouse. Rättare sagt, hon har satt in Mrs. Toulouse i sin bok.
Så, hela grejen är att det samtalet Frankie hade med Mrs. Toulouse ägde aldrig rum. Samtalet var ett påhittat samtal Frankie hade satt upp med sin karaktär Mrs. Toulouse utan att själv ha vetat om det.
Hänger ni med?!
Efter att ha skrämt upp sig själv med meningen "drömmar blir snabbt mardrömmar" blir Frankies redan ostabila psykiska tillstånd värre. Pennan Leo körde ner i hennes hand var bara Frankie som skadade sig själv. Men det visste ju inte hon.
Så rädd för sina egna karaktärer försöker hon fly. Fly från sina fantasier. Frankie tror att hon kämpar för sitt liv när hon springer upp för berget mot klippan. Men egentligen väljer hon omedvetet en enklare väg bort från hennes egna tankar och fantasier.
Hon tar helt enkelt självmord utan att veta om det själv.
Jag hoppas att ni förstod vad jag menade med det här. Det var den bästa förklaringen jag kunde komma fram till.
Ha det bra!! Bye..
//Elsy..
CZYTASZ
Frankie Wattpad
Dla nastolatkówFrankie Wattpad, en världskänd E-bok författare, dagdrömmare och gymnasieelev har allt anat en en vanlig vardag. Galen?, ooo ja! Med huvudkaraktärer som läcker ut i vardagen och gränser till fantasin som suddas ut lever denna arton åriga tjej vid ka...