✾SEREIN
(n.)
Günbatımında veya
gecenin ilk saatlerinde
berrak gökyüzünden
düşen ince, hafif yağmur.➸
Dokuz yıl önce:
❝Bir zamanlar, orada──❞
Bakıcının sıkıcı ses tonu en büyüklerini ,Mark, esnetti. Bu bakıcının onlara bu hikayeyi ilk okuyuşu değildi, ama ikinci de değildi; ya üçüncü, ya da dördüncü.
Mark'ın başı, odaların açık kapılarına doğru eğildi. O ve yetimhanedeki diğer altı çocuğun sığacağı kadar oda vardı. Ancak, uzun koridorun sonundaki tek odanın kapısı açıktı ve bu on yaşındaki çocuğun merakını ateşledi.
Mark grubun köşesinde oturuyordu, bakıcı fark etmeden kolayca sıvışabilirdi. Daha sonra dikkatli ve sessiz adımlarla odaya doğru gitti. Yakalanmadığından emin olmak için sık sık omzunun üzerinden çocukları kontrol ediyordu.
Ama kapıya ulaştığında kapı daha çok açıldı. Mark kapının hareketinden korkarak durdu.
Bu bakıcısıydı, ama onun diğer çocuklarla geride olduğuna emindi.
"Tek başına nereye gittiğini sanıyorsun?"
"Ben... ben sadece... buradaki odayı görmek istemiştim..."
"Efendim." bakıcısı bitirdi. Mark başını salladı.
"E-efendim."
Bakıcısı gülümsedi. Saçındaki jöle saçını sağlam ve düzgün gösteriyordu, saçının tek bir teli bile aykırı değildi. Mark'a göre gülümsemesi korkunçtu.
"Gerek yok, Mark. Burada görülecek bir şey yok."
"Bu oda boş mu?" Mark sordu, bakıcısı sertçe kafasını salladı.
"Evet, Mark. Tamamen boş. Şimdi git."
Mark ikna oldu. On yaşındaki bir çocuk neyin yalan olup olmadığını anlayamazdı. bakıcısına uydu ve geri döndü.
Ama diğer çocukların oturduğu rengarenk minderlere ulaştığında, bakıcısı kitabın yeni bir sayfasını okuyordu. Sanki hiç gitmemiş gibi.