•••••
"Kim...Tae hyung?"
Dan si dia yang sedang berdiri didepan muka pintu rumahku ini terus tayang senyum kotaknya.
"Long time no see you...my twinkle² little star."sapa dia bersama selorohnya namun aku hanya tayang muka kosong je pada dia sebagai respons untuk bicara merapunya itu.
"Macam mana kau tahu aku tinggal kat sini?"soalku terus straight to the point.
"Entah!Mungkin sebab aku ikut firasat cinta kita kut.Hii~"
Oh,please!Ada juga kang nanti aku jadikan budak Tae hyung ni sebagai lauk untuk makan tengah hari aku nanti.Hugh!
"Please,Kim Tae hyung...don't play arround with me."balasku dingin dan kali ni aku lihat senyuman petak Tae hyung mula memudar dan matanya juga mula menikam redup anak mataku.Hilang terus segala tingkah childish yang dia tunjukkan padaku tadi.
"Tak penting pun untuk kau tahu dari mana aku tahu alamat rumah kau ni.Apa yang penting sekarang aku nak kau jujur dengan aku,kau bahagia tak dengan hidup kau sekarang?"dan ya,soalan cupumas yang tiba² keluar dari mulut Tae hyung tu berjaya buat aku terkelu,bisu.
"Ak...aku--"
"No,thanks.Simpan je kata² kau tu untuk SUAMI kau.Kau nak cakap pada aku betapa kau tengah bahagia dengan life baru kau ni,kan?Tak perlu,aku tak nak dengar.Daripada kau cakap semua tu kat aku baik kau ucapkan terima kasih kat SUAMI kau sebab dia dah berjaya bahagiakan kau.Tak macam aku,yang mungkin sampai bila² pun takkan mampu untuk buat kau bahagia...bak kata mak bapak kau."
"Sebab aku hanyalah seorang artis...tak macam Min Yoon Gi yang merupakan pemilik syarikat barangan kemas tu.S&S.Jawellery... itu nama syarikat dia,kan?"sambung Tae hyung lagi sebelum sempat aku membalas dan diakhir bicaranya dia sengetkan senyum sinisnya buatku.
Namun tiba² diwajah Tae hyung yang masih tergaris dengan riak sinisnya untukku telah tertitis sebutir mutiara jernih dari tubir matanya dan matanya juga mula berkaca,sayu...buat aku makin rasa bersalah dengannya.
"Tae...aku..."
"No,thanks.Sedangkan waktu mak bapak kau hina kedudukan aku yang tak setaraf dengan keluarga kau dulu pun diorang tak pernah nak minta maaf.Diorang cabar aku untuk jadi artis antarabangsa dulu baru aku boleh dapatkan kau tapi bila aku tengah tempa nama aku kat Hollywood..."Tae hyung jedakan bicaranya untuk seketika dalam dia menghapus kasar air matanya yang makin lama makin laju menitis.Aku pula...hanya mampu biarkan je air mataku yang turut mula mengalir sama disaat mendengar bicara Tae hyung.
"Bila aku tengah sibuk dengan kerjaya dan rakaman lagu aku kat Amerika...family kau dengan rasa tak bersalah poskan pada aku kad jemputan perkahwinan kau dengan si Yoon Gi tu.Diorang ingat ianya lawak buat aku agaknya.Diorang tak fikirkan hati dan perasaan aku langsung bila diorang buat aku macam tu.Apa hina sangat ke aku pada mata orang yang berdarjat macam family kau tu?Aku ni hina sangat ke sampai aku dipandang hina oleh family kau?!"
Dan kali ni terus aku memeluk kejap tubuh Tae hyung yang berada didepanku kini bagi cuba tenangkannya dan dalam masa yang sama aku juga cuba menahan tangisanku dari terus meluah keluar.Namun aku masih tak mampu menahan esakanku dari terus bebunyi.
"Maaf-kan...akku...Tae.."ungkapku dalam esakan.
Sungguh hati aku juga turut sakit kini.Aku turut dapat rasa kesakitan yang sedang hati Tae hyung alami tu.
"Maafkan aku...Tae hyung.Aku tahu hati kau sakit dan aku juga turut sakit bila haluan kita terpisah dengan cara macam ni.Aku tahu kau sayang sangat dengan aku dan aku juga...masih sayangkan kau.Tapi sekarang...aku dah jadi isteri Min Yoon Gi."
"Aku...dah tak boleh nak ubah...hakikat yang satu ni,Tae hyung."sambungku dalam lirih sebelum aku lepaskan rangkulanku dipinggang Tae hyung namun giliran tubuhku pula didakap erat oleh Tae hyung sebelum dia sembamkan wajahnya dibahuku.
"Tolong ucapkan kata² tu sekali lagi sebelum kita berpisah.Tolong cakap yang kau juga masih sayangkan aku... seperti mana aku sayangkan kau."sayu saja suara Tae hyung meminta.
"Sungguh,aku masih sayangkan kau Tae...seperti mana kau sayangkan aku.Jeongmall nan saranghayo...Kim Tae hyung."bisikku dalam pedih padanya.
"Nado saranghae..."
Yup...nado saranghae.
Tapi aku perlu sedar...yang sekarang aku dah jadi milik Min Yoon Gi. Aku perlu mula hapuskan rasa sayang aku pada kau...Kim Tae hyung.
Jeongmall mianhaeyo,Kim Tae hyung.
""""""
-Tbc-@Just_Mine
YOU ARE READING
[C]Frost-|myg|-
Short StorySampai bila aku harus tunggu hingga frost dalam hati kau tu hilang... Min Yoon Gi? ××××× Create by:@Just_Mine Year:2k18 Status:Complate DateofDone:-11-Oct-2018-