Add_Chapter:-Memoria-

142 18 11
                                    


•••••



Aku pandang lama frame berfotokan YoonGi yang sedang dipegangku.

Rindu,

Yup...aku masih rindukan dia.

Aku rindu akan kehadirannya,

Aku rindu untuk tatap kembali kedinginan yang pernah terlakar diriak wajahnya,

Aku juga rindukan setiap detik yang telah aku lalui dulu,disaat aku setia menunggu frost didalam hatinya untuk cair.

Sungguh,

Aku rindukan segalanya tentang dia...

......

"Jauh termenung."

Teguran dari Tae hyung berjaya membantutkan segala lamunanku tentang Min Yoon Gi.

Dalam riak keruh yang cuba kumaniskan,aku menoleh kearah Tae hyung yang dah duduk disisiku.

"Tae..."

Senyuman tipis kucuba pamer untuk Tae hyung namun terasa kelat.

"Dah tujuh tahun...awak masih tak boleh lupakan Suga hyung?"soal Tae hyung dalam pada renungan redup anak matanya menikam lembut mataku.

"Saya...--"aku tak jadi teruskan bicaraku bila jemari Tae hyung naik menyeka sisa air mataku yang sedang membekas dipipi.

"Relakan pemergian dia,tak usahlah bazirkan air mata untuk bersedih keatasnya lagi.Lagipun kalau Suga hyung tengok keadaan awak sekarang ni...mungkin dia juga akan turut rasa sedih."

Ungkap Tae hyung kemudiannya lantas segaris senyuman manisnya dia ukir untukku buatkan hati aku terpujuk seketika dengan senyumannya.

"Saya rindu Yoon Gi..."tuturku perlahan dalam aku teragak-agak untuk meluahkan isi hatiku kini pada dia.

Untuk seketika aku perhatikan respons Tae hyung yang hanya bisu namun kemudiannya dia membawa tubuhku kedalam pelukannya.

"Saya tahu,..dan saya pun sama.Tapi sekarang...Suga hyung hanya mampu jadi memori buat kita."lagi sekali bicara Tae hyung bagai sedang cuba memujuk kesedihanku.

"Tae...sejak bila Yoon Gi menghidap barah hati?"

Setelah untuk sekian lama persoalan itu terpendam dalam hatiku,kini aku cuba meluahnya keluar.

Ya,sebenarnya Yoon Gi menghidap penyakit barah hati tapi aku tak tahu sejak bila dia ada penyakit tu.Sebab Min Yoon Gi suka sangat berahsia.

Dan Tae hyung, kembali melepaskan pelukannya sebelum dia kembali menatap wajahku.

"Saya pun tak tahu.Pertama kali saya tahu Suga hyung menghidap barah hati pun sehari sebelum tarikh dia jalani pembedahan."

"Dan waktu tu jugalah...Suga hyung sampaikan amanat terakhirnya buat saya,supaya saya jaga awak untuk dia."

"Waktu tu...Suga hyung betul² terlihat seperti tak sanggup untuk berpisah dengan awak."

[C]Frost-|myg|-Where stories live. Discover now