•••••
First day for first date...
Aku hanya pandang kosong pada tangan Yoon Gi yang sedang dihulur padaku supaya aku menyambutnya.
"Kaja,for our first date.."ajak Yoon Gi lagi dalam bicara lembutnya tapi aku masih teragak-agak untuk menyambut hulurannya.
"Awak sedang bagi saya fake hope ke?Don't love me based on your symphaty feel,Min Yoon Gi.Jebal...don't force your heart for me.Saya tak nak nanti kita sama² kecewa lepas berpisah kalau kita buat macam ni."
Tapi Yoon Gi langsung tak endahkan bicaraku bahkan tangannya ringan saja menggapai tanganku lalu dia membawaku mengikuti langkahnya.
"Aku tak bagi kau fake hope dan aku juga tak bagi kau fake love.Aku cuma nak cuba hargai kehadiran kau dalam hidup aku hanya untuk beberapa detik sebelum kita berpisah.Aku buat semua ni bukan sebab simpati pada kau tapi aku buatnya hanya kerana aku ingin rasai sendiri rasa sebenar sebuah percintaan.Lagipun salah ke aku nak cuba belajar bercinta dengan isteri sendiri?Walaupun kau hanyalah stranger wife aku..."
"Tapi nanti awak tetap akan lepaskan saya jugakan?Jadi apa gunanya lagi kita cuba untuk belajar bercinta kalau at last awak tetap ceraikan saya?"pantas aku memintas bicara Yoon Gi dengan soalanku bersama rasa yang berbaur.
Tapi YoonGi...masih tenang tersenyum nipis.Kenapa?Aku tak tahu kenapa?
"Untuk sekarang kau tak perlu fikir macam² lagi kenapa aku buat macam ni.Bila dah sampai masanya nanti aku akan jelaskan satu-persatu pada kau tentang apa yang aku lakukan. Sekarang ni aku just nak kita pergi date macam pasangan lain je.Aku nak kita happy and enjoy dengan date kita. Can't I?"diakhir bicara Yoon Gi seakan mengharap tapi aku...tak mampu untuk memberi sebarang jawapan buat dia.
"Saya akan cuba..."
Yup,saya akan cuba Yoon Gi...selagi hati saya tak terluka dengan perasaan sendiri.
Saya akan setia menjadi teman awak untuk awak belajar bercinta hingga date kita yang ketujuh.
Tapi saya harap,lepas detik untuk kita bersama ni tamat...
Kita takkan saling kecewa dengan perasaan masing².
Saya tak nak hati saya sakit sekali lagi kerana cinta.
Jadi...
Perlu ke saya hembuskan frost kedalam hati saya pula?
"""""
—Tbc—@Just_Mine
YOU ARE READING
[C]Frost-|myg|-
Short StorySampai bila aku harus tunggu hingga frost dalam hati kau tu hilang... Min Yoon Gi? ××××× Create by:@Just_Mine Year:2k18 Status:Complate DateofDone:-11-Oct-2018-