Herkezleşme

38 4 0
                                    

@yobazzers

  küreselleşme dediğin. Her-kes-leş-me.
Tadı, tipi, şekli, konforu, verdiği hazzı her yerde aynı olanı kovalıyoruz. Farklılıkları sevelim diye bangır bangır bağırıp hep aynı noktaya akma eğilimi gösteriyoruz. Ama ne varki kültür olarak farklıyız, çok güzel bi karma bu evren. Ama durmuyor kapitalistler, tek devlet, tek din kavramını (onların kurduğu devlet, onların oluşturduğu sıfır bir din) dünyaya entegre etmeye çalışırlarken, bir yandan da tek kültürü empoze ediyorlar. Onların yedirip, onların içirdiği; onların giydirip, onların izlettiği. Ve bunu bireysellik, konfor, her şey senin için, seni düşünüyoruz biz, hep daha rahat yaşa, her şeyin olsun... düsturuyla gayet güzel başarıyorlar. Aslında arkadan bakınca, kimse farklı olmasın istedikleri, herkes aynı şeyi yesin içsin, herkes aynı şeyi giysin, herkes aynı şeyi izlesin. Çünkü bu kontroldür. Biliyorlar ancak kontrol edebildiğin üzerinde üstünlük kurarsın. Her yere bakınız, Kore, Hindistan, Brezilya, Rusya, Arabistan, Türkiye. Hep bi küçük Amerika değiller mi hepsi.
Çok şaşırmıştım, Türkmenistan'da hala yöresel kıyafet giymelerine kadınların. Ve bu durum bende onların gelişmemiş ülke olduğu algısını oluşturmuştu. Halbuki, cihana hükmeden bir neslin devamıyız biz. Orta Asya'dan buralara kadar olan bir karmanın. Yolda bulup katıldıklarımızla çoğalan, çoğaldıkça kocaman olan bir kültürün parçasıyız. Biz de öyle giyiniyorduk, kaç koca devletken. Israrla Küçük Amerika olma eğilimi gösteriyoruz. Hayır bunun adı gelişmişlik olmuyor ne yazıkki. Bunun adı kültür yozlaşması. Bu yozlaşma bi nevi soykırım. Aborjinlere, kızılderililere, afrikankanlara ve daha bi sürü ırklara yapılan soykırımdan daha beter bu. Yok olmuyorsun çünkü. Seni kendine entegre edip asimile ediyorlar. Hiç bu denli koca bi tehlikenin içinde olduğumuzu düşünmemiştim. Yiyecekle, içecekle, eşyalarla yok olabileceğimiz hiç aklıma gelmezdi. Ama yeni yöntem bu. Ellerine kılıç, silah alıp öldürme faslı geçtiğine göre bunu yapamadıkları ülkeler için farklı yöntemleri olmalıydı.
Sonuç. Küreselleşme.
Ben de diyorum ki,
Herkesleş-me.

FeminizimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin