Hiç duydunuz mu? Limonlu kahve bir karışım. Ama bu karışım sadece genelevdeki kadınlar tarafından biliniyor. Onlar tarafından yapılıyor. Kadınların yoğun cinsel ilişki sonucu oluşan kanamalarını durdurmak için içtikleri bir karışım bu. Kanamaları görünürse bu genelev patronlarının hoşuna gitmicek. Sermayeleri duracak. Kadınlar sırf bunun için sağlık kontrollerine giderken limonlu kahve içiyorlar.Bir belgesel yapan Medet dilek ayrıca kadınların regl dönemlerinde de çalıştırıldığı gerçekliğini öğrendiklerini belirtti. Dilek,"Bu kadınlar limonlu kahve içerek kanamalarını durdurmak istiyor. Peki bu kadınların kaynayan yaraları için toplum ne yapıyor?
Hiçbir şey.
Zaten bu yapıyı oluşturan erkekliğin o iki yüzlü yapısı değil mi?
Bu kadar mutsuz olmamızın nedeni o yapı değil mi?
Onun için sadece erkeklerin bildiği, birbirine fısıltıyla babadan oğula aktardığı o acı utanalası gerçektir kadınların yaralarını kanatan.
Bu genelevlere müdahale etmeyen insanlık bu kanamalara nasıl müdahale edecek ki?
Bu nedenle bu kadınların bir beklentisini yok hayattan.
Çok can alıcı açılar var"çooook..." Limonlu Kahve" belgeselinde bir sahne vardı ki, inanın içine öyle bir oturuyor ki...
11 yaşındayken babasının taciziyle başlayan, yetimhane, sokaklar, pavyonlarla devam eden bir hayatta," çocukken bir gazinoya satıldım, masa masa dolaştırdılar beni... İlk gazino patronu tecavüz etti bana, sonrada müşterilere satılmaya başladım, üst kattaki odalarda... yaa ben çok şey yaşadım. Diye devam eden insanı insanlığından soğutan kelimeler karşısında boğazımız düğüm düğüm oluyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Feminizim
Historia CortaHer gün öldürülüyoruz. Erkeklere tanınmış hakların kadınlara da tanınmasını savunan görüştür!