『h』

31 13 4
                                    

🌙💫.

Rumah itu kian menyepi.Tiada lagi gelak ketawa , suara mereka menjerit dan senyuman mereka.

Yoseob sudah berpindah sementara di apartment Gikwang . Dongwoon dan Junhyung juga asyik berkurung di dalam bilik.

"Hyunseung-"

"Kau tak perlu buat semua benda itu ." Hyunseung memotong.Dujun melangkah mendekati Hyunseung yang sedang duduk di bawah pondok sambil merenung langit malam.

"Tak perlu buat semua ini untuk buatkan diorang semua bencikan kau Yoon Dujun."

"Kalau diorang bencikan kau pun , diorang tetap akan sedih kalau pergi ." Hyunseung menoleh kearah Dujun yang sudah menunduk . Lelaki di depan dia ini ego! Kenapa dia perlu buat semua perkara ini ?

Dujun merahsiakan sesuatu daripada mereka semua. Dia menghidap penyakit yang jarang ditemui dan satu satunya cara ialah dia perlu pergi ke Amerika.

Dia takut untuk memberitahu kebenarannya. Dia takut dia akan pergi buat selama-lamanya.

Jikalau dia sudah sembuh sepenuhnya , dia perlu melaporkan diri ke dalam pangkalan tentera yang wajib dilakukan oleh setiap lelaki yang berwarganegara Korea.

Konklusi yang dapat dia fikirkan hanyalah untuk membuatkan mereka semua membencinya supaya mereka tidak berasa kehilangan.

"Semua yang kau tengah fikirkan sekarang salah ." Hyunseung bersuara.Seakan-akan tahu apa yang bermain di dalam fikiran Dujun.

Hyunseung mengeluh perlahan. Kalau dia tidak ternampak tiket penerbangan kapal terbang dan ubat tahan sakit di dalam laci Dujun , maka memang Dujun hanya memendam masalahnya seorang diri.

"Aku tahu apa yang aku buat. Aku dah fikir masak-masak. Keputusan aku muktamat Jang Hyunseung." Dujun bangun dan mengorak langkah meninggalkan Hyunseung berseorangan di situ


“ Tak , kah salah Dujun . Kau degil . Mereka akan sakit hati kalau mereka dapat tahu tentang kebenarannya. ” Hyunseung hanya memandang kelibat Dujun yang sudah hilang disebalik pintu masuk rumah. Tiada apa lagi yang dia boleh lakukan .

Dujun keras kepala.


『✿❀』

jiminbitesjiminthicks-TERVOGUEranmyun-

[C] Goodbye | YDJWhere stories live. Discover now