Yura pov
Harini merupakan hari perpisahan aku dengan Sunbae² yang ku sayangi.Lepasni aku dah naik pangkat daripada staff biasa jadi manager wuu😝💞Sedih? Of course lah aku sedih sebab aku dah lama kerja keje part time kat sini.Lepas habis sekolah je terus datang sini.Sunbae aku yang 4 orang tu pon memang dah baik dengan aku since aku nak mintak keje kat sini lagi kot.
Elok² aku tengah duduk, berangan sorang², tiba² aku dengar ada orang menangis macam hilang anak je and baru je aku nak pusing belakang untuk tengok orang yang menangis tu , eh tiba² ada orang peluk aku daripada belakang.Eh penjahat ke😱? Aku pon cepat ii pijak kaki dia.Apa lagi SERANGGG !!!
"ADUHHH SAKIT LAH YURA, ASAL KAU PIJAK KAKI AKU, ADUHHH SAKITNYA😭😭😭"
Aku pon terus pusing belakang.Tengok², hmm patutlah drama queen kita rupanyer hahahaha.Maaflah tak sengaja hukhuk😝
"Ish Jisung sunbae ni, takyah lah nangis teruk sangat.Macam lah Yura ni nak mati ke,ada sakit ke ..."
Elok² aku tengah bercakap dengan dia tu, dia boleh jentik dahi aku yang gorgeous gila ni hahahaha😂
"Awww! Sakitlah sunbae!!" marahku.
"Haa tulah, lain kali jangan nak cakap benda yang bukan² lagi.Sunbae ni bukan apa, cuma lepasni takde dahlah orang yang nak dengar dan komen bila kitaorang menari, menyanyi, buat lawak hambar, suara nenek tua yang selalu marah kami tiap hari, yang banyak bebel, yang mulut macam longkang, yang mulut takde insurans, yang ...."
Aku pon apa lagi terus pelekuk kepala Jisung sunbae.
"Itu perli ke apa?!! Amboi sedap² ye kutuk Yura? Nanti Yura dah taknak jumpa sunbae langsung, padan muka!" kataku dengan geram.Sakit hati tengok Jaehwan,Minhyun dengan Seongwoo sunbae tahan gelak kat belakang bila dengar Jisung cakap macamtu kt aku.Suka lah tu dapat kenakan aku, huhhh dasar sunbae taguna!!😭
"Alaa² Yura yang kami sayangi ni, janganlah buat macamtu.Kitaorang dah anggap Yura macam adik kandung kami sendiri dah tau.Jangan lupa untuk itu" balasnya dengan senyuman.
"Aww, so sweet of you lah sunbae.Anyway, Yura nak mintak maaf kalau selama ni Yura ada tersalah cakap, terkasar bahasa, ada menyinggung hati sunbae² sekalian dan lain² lagi.Harap sunbae halalkan semua ye" kataku dengan penuh sopan dan hormat.
"Yura ni, takde apa² lah yang nak dimaafkan.Ni dah dapat naik pangkat ni, kerja elok² jangan main².Jangan lupa kitaorang kat sini.Sebulan sekali kita keluar sama² okayy?" kata Jaehwan sunbae pula.
"Okayy sunbae!" balasku.
Selesai berbual, kami pon mula melakukan tugas kami untuk hari ini.Hati berat nak meninggalkan cafe ni namun apakan daya.Salah diri sendiri jugak yang lalai time buat keje.Bila ingat balik peristiwa tu, maka teringatlah balik pasal kiss tu haiyoo! Ni semua sebab dia tahu tak?! Kalau aku tak jumpa dia malam tu, mesti semuanya berjalan lancar huhuhu😭 Aku harap bila aku dah start keje kat sana, aku tak nak tengok muka dia dah.Malu satu hal, geram satu hal.Aku benci dia hishhhh !!!
Harini waktu sangat pantas berlalu.Kenapa bila hari last day aku kat sini, rasa macam sekejap je masa tu berjalan.Apa memang nak suruh aku pindah ke apa ni? Balik nanti aku kena cakap dengan ibu yang aku kena tukar keje kat cafe lain.Lepasni aku pon kena duduk berjauhan dengan ibu huhuhu sedihnya😭😭Aku keje kat sana and kena duduk rumah sewa kat sana dengan staff yang lain memandangkan jarak cafe dan rumah tu dekat, so senang lah nak ulang-alik.Rumah tu memang boss dah sediakan awal² untuk pekerja kat sana, baguskan Ha Sungwoon kita? hakhak😂🎈
Aku mengeluh panjang sampai aku dengar Jisung sunbae suruh semua orang kemas cafe.Aku pon terus kemas² apa yang patut sebelum keluar cafe.Dah ini je yang boleh tolong buat kali terakhir.
Selesai mengemaskan cafe, semua menuju ke luar pintu cafe.Seongwoo sunbae pon terus kunci pintu cafe.Aku hanya memandang ke arah cafe, haa mata dh bertakung dah ni huhuhu😫 sampai aku dengar Minhyun sunbae panggil aku.Aku pon terus melajukan langkah untuk jalan sekali dengan mereka.
Kami menuju ke satu gerai tepi jalan untuk menyambut hari perpisahan aku.Makan simple² macam jjajjangmyun, kimchi dengan kimbap je.Semua tu sumbae² ni yang belanja, baik kan dorang? Sebab tulah sayang lebih dorang ni💗
Selesai sahaja kami makan, kami pon terus menuju ke rumah masing².Kami pon buat group hug kat tepi jalan tu kan(sempat lagi tu aduhh😅😂).
Sampai je di rumah, aku terus memberitahu ibu aku tentang penukaran tempat keje ku.Ibu pon dah bagi kebenaran untuk bagi, jadi aku pon terus naik atas dan bersihkan badan.Selesai mandi, aku pon terus baring atas katil.Memikirkan apa yang akan berlaku esok hari.
Tiba² teringat pulak tadi time sebelum balik, sunbae² tu bagitahu ada hadiah untuk aku tapi tak sampai lagi hadiahnya.Dorang siap sediakan hadiah lagi pulak tu! Memang bersyukur sangat² bila kenal dengan dorang hurmmm, tapi yang di depan kita kena teruskan jugak.Mana tahu ada hikmah bila keje kat sana, siapa yang tahu kan?
Mata aku dah layu, aku pon terus tarik selimut dan pejamkan mata.Semoga aku mimpi yang indah² malam ni.
GOODNIGHT~
TBC~
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
Haii readers🤗💞 sorry update lambat, i'm really sorry okay? Lately ni macam² benda yang jadi, sedar tak sedar dah nak habis dah tahun 2018 kan hurmm.So macam mana chap kali ni? Okay tak? Best tak? Kalau korang ada idea, boleh lah bagitahu author untuk betulkan mana yang patut tu ye😅💖 Please vote and leave your comment after you read it, please, please and please!! I'm begging you!✨ Author pon nk kena tahu sama ada ff ni korang suka ataupon tak sebab kita manusia berlainan pendapat you know that right? So pape pon thanks sebab sudi baca ff yang tak seberapa ni, thanks a lot pada yang selalu vote dan comment.I love you a lot💗💗💗💗 !! Nantikan chap akan datang, baejin akan ada dalam chap lepasni, so siapa yang nak author update chap seterusnya dalam masa yang singkat, please comment okayy?😊 Nantikan chap yang seterusnya, byebye🎈 !!
YOU ARE READING
BAEYU COUPLE
FanfictionSINOPSIS Yura baru sahaja pindah ke bandar Seoul dari bandar Gwangju dan dia bekerja di sebuah cafe.. Sejak dia berpindah untuk bekerja di cafe dalam bangunan SWING ENT , pelbagai konflik yang telah dia lalui .. Konflik cinta , konflik persahabatan...