2. Svadba

137 12 6
                                    

Keď Kiko doniesol Nikovi slávnostné oznámenie, že sa jeho otcovia budú brať, Niko bol z toho veľmi šťastný. Vedel o tom už dlhšie, no keď to bolo takto oficiálne a s dátumom svadby, bolo jasné, že sa to naozaj uskutoční.

Niko asi nikomu neprial svadbu tak ako Danielovi s Patrikom. Chodia spolu už tridsať rokov, majú uzatvorené registrované partnerstvo, chýba už len tá svadba. Niko bol pozvaný spolu so svojimi rodičmi.

Keď doniesol svadobné oznámenie do obývačky, bol tam akurát otec.

"Čo to máš, Niko?"

"Svadobné oznámenie. Daniel s Patrikom sa berú a my traja sme pozvaní."

"Berú sa? A načo, veď majú to registrované partnerstvo?", nechápavo sa spýtal otec.

"Oci...?", začal Niko, no otec pokračoval.

"Manželstvá nemôžu byť medzi rovnakými pohlaviami, je to posvätný zväzok muža a ženy."

"Posvätný? Čo tým chceš povedať? Ty si si predsa mamu bral na radnici, nie v kostole. Alebo to mám chápať tak, že vaše manželstvo je tým pádom neplatné?", pýtal sa Niko.

"Jasné, že je platné. Proste som chcel povedať, že manželstvo je zväzok muža a ženy, rovnaké páry nech majú tie registrované partnerstvá a svadby nech nechajú na pokoji."

"V mnohých krajinách už gay manželstvá uzákonili. A tento rok aj v susednom Česku. Tak si Daniel s Patrikom povedali, že sa zosobášia a pozvú tam aj nás, ja na tom nevidím nič zlé," namietal Niko.

"Manželstvo je zväzok muža a ženy, tak to je od nepamäti a tak je to správne. Nechápem, prečo sa do toho takto zasahuje," frflal otec stále.

"Oci...?", ozval sa Niko znovu.

"Ale to, že s tým nesúhlasím, neznamená, že tam nepôjdem. Daniel a Patrik sú naši dobrí priatelia, ktorí pre nás veľa urobili, a keďže nás pozvali, tak tam pôjdeme," povedal otec.

Niko sa musel usmiať. Toto bol celý otec. Najprv niečo ohundre a potom sa vyjadrí kladne. Kikova mama Pavla o ňom povedala, že je morous a s tým Niko súhlasil. Otec veru je hundroš a niekedy poriadny.

"Som rád, že pôjdeš, oci. Mama pôjde tiež?"

"Pôjde. Tiež nie je za takéto manželstvá, ale ako ju poznám, tak pôjde. Ja som proste len povedal svoj názor na manželstvá homosexuálov, to je všetko. Nesúhlasím s tým. Ako nesúhlasím aj s gay pochodmi, ale to už vieš."

Niko to vedel veľmi dobre. Keď pred štyrmi rokmi išiel tajne na pražský Pride s Kikom a jeho otcami, Nikov otec na to prišiel. Zmlátil ho a zakázal mu stýkať sa s Kikovou rodinou.

"Viem. Ale ja mám rád Gay Pride a tento rok by som chcel ísť znova."

"Hm, už máš osemnásť, zakázať ti to nemôžem," povedal otec zamyslene. "Sľúb mi, že ak tam pôjdeš, nechoď oblečený len v tangáčoch, alebo v nejakom kikirikí kostýme. Nerád by som sa za teba hanbil".

Niko sa zasmial. "Neboj sa, oci, nie je môj štýl chodiť po meste v tangáčoch. Postačí pekné tričko a šortky. No momentálne už myslím na svadbu."

"Keď o tom tak hovoríš, patrilo by sa dať im nejaký svadobný dar. Aj na takýchto svadbách sa dávajú dary, nie? Len neviem, čo im dať, keď v tej ich vile už všetko majú."

"Nič sa neboj, oci, dáme s mamou hlavy dohromady a niečo určite vymyslíme," potľapkal Niko otca po pleci a odišiel do izby.

----------------------------

Esencia Lásky 2: Americká OdyseaOnde histórias criam vida. Descubra agora