"Bella boss panggil ko". Dia bilang si Kak Aisyah. Urang tengah sibuk kasih bersih ini tandas sana juga tu boss sibuk2 mau panggil urangg isshhh..
"Kenapa boss panggil sa?". Sa bilang sambil sa cuci tangan sa di singki tandas.
"Entahh, dia suruh panggil ko saja". Bilang si Kak Aisyah lagi.
"Yalaa karang sa pigi sa kasih siap dulu kerja sa ini". Sa jawab.
"Eeee ko pigi duluuuuu nanti boss marah tu kau kalau lambat2". Si Kak Aiysah bilang sambil dia kasih besar2 tu mata dia tanda dia suruh sa cepat2 kali tu hahaha... Terus sa teketawa sebab sa rasa lucu tingu tu mata dia hahaha..kadang2 perangai si Kak Aisyah ini bikin lucu juga tula sa sekejap rapat sama dia nie.
"Yalaaa sa pigi dulu ah Kak". Sa bilang terus sa keluar dari tandas. Sa tingu si Kak Aisyah angguk saja sambil dia senyum. Belum lagi sampai 1 minit sa jalan, sa balik lagi tempat si Kak Aisyah.
"Kak Aisyah!". Sa bilang. Sa tingu muka si Kak Aisyah tekejut terus sa ketawa dalam hati.. Hahaha...
"Apa lagi ini Bella? Ko ini bikin takajut saja ohh". Bilang si Kak Aisyah dengan nada yang geram. Dia meradang suda kali itu sebab sa kasih takajut dia.. Hahahah
"Hihi surii kak, anu baa di mana kunun sa mau jumpa si boss ?". Sa bilang sambil senyum2 kambing.
"Ohh yaakan lupa pula sa kasih tau kau pejabat si Boss. Ko naik di tingkat lima, pejabat si boss betul2 di depan lif tu". Bilang si Kak Aisyah sambil tangan dia menari2 yang macam urang tunjuk jalan tu. Hahahah.
"Ohh ingatkan di taman bunga". Sa bilang sambil sa ketawa2 terus sa jalan.
"Jangan ko perasaan sana". Sa dingar si Kak Aisyah becakap di belakang.. Hahaha
Sa bediri betul2 di depan pintu yang si Kak Aisyah cakap sama sa tadi tu. Sa tingu nama di pintu AZRIL AIMAN. Ohh itu pula nama dia sa bilang dalam hati. Macam lima minit suda sa bediri2 di depan pintu. Sa bingung mau ketuk atau inda, mau ketuk atau inda. Sa diam2 di depan pintu sambil sa befikir apa salah sa sampai si boss panggil sa ini. Sebab setahu sa, staff yang bersalah saja yang selalu boss panggil. Sedangkan sa baru satu kali nampak si boss, tu pun yang time meeting tu hari. Eehh kijap.. Telefon sa!. Yaya mesti si boss panggil sa sebab dia mau kasih balik telefon sa ini .. Yess yess. Harap2 laa si boss bagi telefon sa ini hari. Untung laa nasib ko ini hari Bella. Terus sa semangat mau masuk kunun. Baru sa mau ketuk pintu, tiba2 sa dingar suara perempuan becakap dari dalam.
"Bie.. Jum laa kasih kawan baby pigi shopping, lama suda kita inda jalan sama2 kan". Bilang tu perempuan. Isshh gedik betul suara tu perempuan sa dingar. Buat2 lagi kunun suara manja2 minta puji betul sa dingar.
"Nanti baa baby, bie masih banyak kerja lagi nie, nanti siap baru bie kasih kawan ah". Bilang tu suara lelaki. Mungkin suara si boss kali tu. Ngam juga laa diurang dua itu sama2 eksen isshh..
"Baa yalaa..janji tau bie kasih kawan". Bilang tu suara gedik macam taii.. Hahah..
Baru sa mau kasih dekat telinga sa di pintu mau dingar dengan lebih jelas lagi cerita diurang kunun, tiba2 sa dingar bunyi tapak kaki mau pigi pintu. Terus cepat2 sa pigi betapuk di pasu yang berdekatan dengan pejabat si boss. Uhhh nasib laa sa inda kedapatan mencuri dingar cerita diurang tadi..hahhaah. Sa cubuk2 kunun mau tingu sepa kah perempuan itu. Ohh patut lah gedik tu suara rupa2 nya si bantaton pula tu. Kamu tau kaa sepa si bantaton? Hahah.. Perempuan yang langgar sa di Tanjung Aru tu hari baa, itu laa si bantaton. Sa tingu si bantaton jauh suda dari pandangan sa baru sa pigi pintu balik. Tokk..tok..tokk sa ketuk tu pintu. Satu saat dua saat .. Teda respon. Ini boss ensom tapi sayang tulii aduuii.. Sa ketuk lagi kunun tok..tokk..tokk.
"Masuk". Bilang si boss dari dalam. Ingatkan tuli suda betul2 rupanya dingar juga pula. Tanpa menunggu lama sa terus buka tu pintu. Sa kasih masuk kepala sa sikit mau menyubuk kunun. Sa tingu tu boss sibuk tingu2 laptop dia. Makin lama sa renung muka dia, macam tiba2 pula menjadi ensom sa nampak..hahaha budu baa sa ini.
"Puas suda ko tingu2 muka sa yang ensom nie?". Tiba2 suara si boss menghentikan lamunan sa tadi hahah..
"Arr bulih masuk?". Sa bilang.
"Eh indaa2 hujung tahun baru ko bulih masuk". Si boss bilang. Isshh kitaii juga ini urang ini, nasib ko boss sa kalau inda, lama suda sa kasih talan ko ini kasut sa. Sa bilang dalam hati.
"Ok". Tu saja sa jawab malas sa mau jawab panjang2 nanti bikin sakit hati lagi tu.Terus sa masuk lepas tu sa pigi duduk di bangku yang di depan meja si boss.
"Sepa suruh ko duduk?". Si boss bilang. Terus kelam-kabut sa bediri. Sialannn.. punya ekson ini urang yang bergelar boss di depan sa ini. Sa pun sot terus pigi duduk tingu bikin malu diri sendirii aduuiii.. Buli lagi sikit kalau dia becakap sambil tingu sa, ini dia langsung inda tingu muka sa. Macam sa mau tarik2 saja rambut dia ini ohh. Sa kasih tebalik laa nie mija dia nie nda lama supaya tekana muka dia, biar dia tau rasa ...cibaaiii betul ohh..
"Kenapa boss panggil sa?". Sa kontrol2 lagi nie suara sa yang menahan marah.
"Ko inda mau ini kaa?". Si boss bilang sambil dia kasih tayang2 lagi itu telefon sa.
"Mauu laa baa, bila boss mau bagi sa tu telefon sa? Takan telefon buruk pun boss mau ambil". Sa bilang. Sa mau kasih keluar suda api kemarahan sa nie ,tapi sa sabar dulu.. Sabar Bella sabarr..sabar itu baik untuk kesihatan.
"Kalau kau mau ini telefon ko balik, ko mesti ikut syarat sa". Dia bilang sambil dia renung sa tajam. Aadduuiiiii.. Jangan juga ko renung2 sa begitu baa boss.. Nanti sa pandai cair nie tiba2 tingu mata ko. Sa ini pandai jadi sot. Kadang2 sa tingu muka si boss buruk, kadang2 pandai jadi ensom..hahaha
"Apa syarat dia boss?". Sa bilang..
"Syarat dia, dalam seminggu ko kena kasih bersih bilik sa sebanyak 3 kali. Masa pagi, tengahari dan petang. Faham?". Si boss bilang. Terus tebulat baa mata sa..ada kaa sampai begitu shittt betul ohh..
"Alaaa tetlampau juga sampai begitu boss". Sa bilang minta kesian2 kunun haha..
"Ko mau ikut syarat atau ko inda mau tingu langsung ini telefon ko?". Dia bilang. Aisshhh susah mau buat pilihan oh.. Suda laa tu telefon hadian dari bapa sa time sa cemerlang dalam spm. Buduu punya boss sa bilang dalam hati.
"Jadi kerja sa yang lain macam mana?". Sa bilang lagi.
"Dalam masa seminggu ko inda payah buat kerja lain, kerja ko kasih bersih bilik sa saja". Dia bilang lagi.
"Tapii bossss....". Belum lagi habis sa becakap
" Teda tapi2 lagi.. Sepa boss sekarang ko kaa sa?". Boss bilang lagi.
"Boss laa boss". Sa bilang sambil tunduk.
"Naa tau pun, so ko ikut saja apa syarat sa. Tu pun kalau ko mau balik ini telefon ko laa". Dia bilang lagi sambil tersenyum sinis. Sa gigit suda bibir bawah sa menahan marah.
"Ok sa ikut". Sa bilang.
"Ok sekarang ko boleh keluar". Si boss bilang lagi. Baru sa mau jalan..
"Dan satu lagii, setiap pagi sa mau ada kopi tersedia sini meja sa dan sa mau ko yang buat". Dia bilang lagii.. Terus sa tingu saja muka dia terus sa keluar... Siaaaaalllll betul dapat boss macam dia ini ohhhhhh..
YOU ARE READING
OUR LOVE(COMPLETE👍)
FantasyHaii, ini ceritaa rekaan sajaa ah..kalau tiba2 kunun ada yang tesama itu nama sama keadaan, sa minta maaf betul2 kio. Sa asal sabah, jadi cerita sa pun kamu fham2 laa memang sabahan story jga..haha #Sabahanstory #Kita2 saja baa ini