"Kita mau pigi mana juga ini". Saya
"Kita2 jalan2 pigi pantai, mau??". Si Azril.
"Mauu3..". Macam mau melumpat2 ohh sa rasa. Lama inda pigi pantaii. Yeeaaahh.
"Jangan juga macam tu munyitt". Azril.
"Hihi. Baa bila mau jalan". Inda sabar suda sa ini.
"Baa mari laa jalan". Azril
Kami sampai saja di pantai terus sa belari-lari anak pigi siring pantai.
"Jangan lari2 nanti jatuh". Azril. Isshh macam budak2 pula sa kana cakap macam tu. Haha. Kami jalan2 di siring pantai. Siuk pula sa rasa angin dia ini. Bikin tenang jiwa. Dalam kami jalan2 tu. Tiba2..
"Azril!". Ada suara urang memanggil dari arah belakang. Terus kami meningu. Sa tingu perempuan cantikk. Manis muka dia. Sepa juga dia nie?. Sa bilang dalam hati. Sa tingu si Azril lain muka dia, macam yang marah nie. Tambah sa heran. Tu perempuan datang tempat kami dengan senyuman yang manis.
"Haii Azril. Masih ingat sa lagi?". Tu perempuan bilang. Baru tu perempuan angkat tangan mau salam, terus si Azril jalan. Aik... Pelik!"Azril!!". Sa bilang. Inda suda meningu si Azril. Dia pigi kereta mungkin. Sa bilang dalam hati. Sa tingu balik tu perempuan, sa senyum.
"Haii. Ko mesti bini si Azril nie kn?". Tu perempuan bilang.
"Eerrrrr". Apa sa mau jawab nie. Serbah salah pula sa jawab ya sedangkan perkahwinan kami atas kertas saja.
"Inda payah tapuk2. Sa tau ko bini dia". Tu perempuan bilang. Sa senyum saja.
"Berapa lama suda kamu kawin?. Tu perempuan. Sambil dia senyum. Manis senyuman dia."Errr. Baru lima bulan nie". Saya.
"Nama sa Amirah". Terus dia salam sa.
"Sa Sandra Bella. Bulih panggil Bella saja". Sa bilang.
Kami becerita sambil jalan2. Dia cerita sa dari A sampai Z. Eemm. Ada perasaan sakit juga laa di hati sa huhu. Betapa besarnya cinta si Azril sama dia. Sedang kan sa? Secebis perasaan cinta si Azril sama sa pun mungkin teda ohh. Tabah laa wahai hati. Banyak yang mengganggu fikiran sa sekarang. Sa teringat-ingat yang si Amirah cakap sama sa. Biar laa. Mungkin ini yang terbaik huhu. Cinta inda seharusnya memiliki. Biar laa sa tanggung sakit asalkan ko bahagia Azril.
"Baa Bella. Sa balik laa dulu ah. Bye Bella.". Amirah.
"Bye Amirah". Terus sa jalan pigi kereta mau cari si Azril.
*****
Azril Aiman
Kenapa dia datang balik? Arhh!! Kenapa ko muncul lagi ah perempuan!. Sa pukul2 nie stering kereta sebab sa stress. Macam mau menangis pun ada oh sa rasa sekarang. Huhu
Kenapa ko muncul bila sa suda jatuh cinta sama si Bella. Kuat laa wahai hati, ko inda bulih lemah hati. Ingat apa yang dia pernah buat sama ko dulu. Sa bercakap sendiri. Untung laa teda urang, kalau ada urang mungkin diurang suda anggap sa gila sebab becakap sendiri. Amirah.. Emm perempuan yang dulu pernah menjadi permata di hati sa. Sekarang?? Kenapa bila sa nampak dia, hati sa macam rasa gembira. Mau peluk dia pun macam ada oh sa rasa tadi. Huhu tiba2 pula sa rasa hati sa berbelah bahagi asihhh. No no no.. Ini inda bulih jadi ini. Isteri sa si Bella saja. Tapi kenapa mesti begini. Sa benci dengan hati sa sendiri!Tokk.tok..tokk. Sa dingar cermin kereta sa kena ketuk. Sa tingu si Bella baa pula. Lamaaa sa tingu muka dia dari dalam. Harap2 laa dia inda nampak muka sedih sa tadi. Sa buka tu lock pintu.
"Kenapa jalan terus tadi?". Bella
"Arr sa mau pigi tandas baa tu tadi". Sa bohong. Sa tingu muka si Bella. Aik kenapa macam sedih? Sa bilang dalam hati.
YOU ARE READING
OUR LOVE(COMPLETE👍)
FantasyHaii, ini ceritaa rekaan sajaa ah..kalau tiba2 kunun ada yang tesama itu nama sama keadaan, sa minta maaf betul2 kio. Sa asal sabah, jadi cerita sa pun kamu fham2 laa memang sabahan story jga..haha #Sabahanstory #Kita2 saja baa ini