[Disuatu pagi yang indah,disebuah bangunan terdapat begitu ramai peminat wanita yang menunggu ketibaan idola kesayangan mereka.EXO!Siapa yang tidak kenal dengan kumpulan Kpop yang semakin popular sekarang?Nama mereka semakin melonjak dengan kemunculan kembali bersama 12 orang ahli bersama ditambah dengan lagu² dan album yang menakjubkan.12 jejaka kacak Exo melangkah keluar dr pintu utama bangunan]
Peminat:Oppa!Baekhyun oppa!Chanyeol oppa!
Peminat:Suho oppa!Saranghae!(jeritan bingit para peminat membuatkan semak]n ramai pengawal keselamatan yg terpaksa berkumpul membantu memastikan kesemua 12 ahli selamat masuk kedalam van hitam dihadapan mereka)
Pengawal:Tolong beri laluan!Ke tepi!(para ahli Exo memasuki kedalam van tersebut,seperti biasa mereka dibahagikan pada dua buah kumpulan.Setelah semua telah masuk kedalam van,ia terus bergerak menuju ke jalan raya)
Baekhyun:Ahhh,penatnya..
Chanyeol:Akhirnya kita berjaya menyelesaikan konsert jelajah dunia..Hahaha,saya amat penat.(chanyeol meletakkan kepalanya diatas bahu baekhyun,mata baekhyun mulai kuyu dan akhirnya terlelap begitu juga dengan chanyeol)
Suho:Kita harus lebih bekerja keras mulai sekarang,kita harus sentiasa fokus dan serius melakukan setiap perkara.Mari kita jangan mengecewakan semua peminat kita.
Kai:Kami janji,para peminat kita takkan kecewa.(suho menepuk bahu kai,lalu tersenyum.Do membuka telefon bimbitnya dan mendail nombor seseorang)
Do:Oh,ibu..Ibu apa khabar?
Ibu:Ibu sihat,kamu pula?
Do:Kami dalam perjalanan,kami sangat lapar jadi kami semua ingin keluar makan.Kami baru saja menamatkan konsert jelajah,sekarang kami diberi cuti utk berehat.
Ibu:Jinjja?Aigoo,maaf kerana ibu dan ayah tak berada di rumah sekarang..Kami amat merindukan kamu.(do sekadar tersenyum)
Do:Tak mengapa,mendengar suara ibu juga saya sudah lega.Ibu dan ayah sudah makan?(suara ketawa wanita itu jelas kedengaran di telefon)
Ibu:Kami baru sahaja makan tadi,kami amat kenyang..(do ketawa kecil,manakala di sebuah van yang lagi satu..)
Luhan:Ahhh,saya lapar..(lay memegang perut luhan di sebelahnya)
Lay:Sabar,kita akan tiba di restoran dan makan sepuasnya..
Xiumin:Oh,bagaimana dengan perbincangan kita?(kris menoleh memandang xiumin dibelakang tempat duduk)
Kris:Perbincangan?
Xiumin:Bukankah kita ada berbincang utk mengadakan percutian?(suasana sunyi seketika)
Chen:Betul,tapi..
Luhan:Wae?(luhan mengerdipkan matanya berkali²)
Chen:Kita harus berbincang dengan mereka yg lain juga,untuk persetujuan bersama..
Luhan:Hmm,baik..(luhan membetulkan baju sejuk Tao yang sedang lena dibuai mimpi)
Pengurus:Baik!Kita sudah hampir sampai.(suara pengurus yg agak lantang itu mengejutkan Tao dr tidurnya,begitu juga dengan yg lain)
Lay:Jinjja?(van tersebut diberhentikan ditempat memarkir kereta,kesemua mereka turun dr van masing)
Baekhyun:Selanat datang,kawan² ku..(seperti biasa Baekhyun sentiasa ceria pd setiap masa walau sepenat apapun keadaannya,berlakon seolah sedang menyambut tetamu dihadapan van milik Exo M)
Baekhyun:Baik,sila turun dan selamat menikmati udara segar dan makanan enak disekitar Pasar Jeomyeong...
Kris:Baik,terima kasih..(kris menarik baekhyun kedalam dakapannya,dan memeluknya erat)
YOU ARE READING
Really I didn't Know
FanfictionApa yang berlaku sekiranya kumpulan Kpop terkenal EXO berada dihadapan mata?Adakah duniamu akan berhenti seketika,adakah jantungmu juga turut akan berhenti seketika?Bagaimana pula sekiranya,kamu dapat bersemuka secara peribadi dengan mereka tanpa se...