Episod 7

21 1 0
                                    

[Dipersisiran pantai..]

DO:Chanyeol,apa awak sedang katakan?

Chanyeol:Wae?Apa yang tak kena?Tak salah kan,kalau saya nak meluahkan perasaan saya begini?

DO:Chan..Awak masih mempunyai Irene,tambahan pula Ga Young itu..

Chanyeol:Cuma gadis biasa?

DO:Tak,saya tak bermaksud begitu..Awak harus faham,awak adalah seorang idol terkenal.Semua orang mengenali awak,awak mampunyai status dan imej yang harus dijaga,lagipun semua orang sudah tahu tentang kisah cinta awak dan Irene..

Chanyeol:DO,adakah semua itu penting?

DO:Apa maksud awak?

Chanyeol:Saya memang masih mempunyai Irene tapi,perasaan cinta itu sudah tiada.Saya tiada rasa tertarik lagi padanya.Lagipun,perasaan ketika saya bersamanya dan ketika saya bersama Ga Young tak sama.

DO:Awak mempermainkannya?

Chanyeol:Tak,saya tak permah mempermainkannya..

DO:Jadi?

Chanyeol:Jadi sekarang,saya rasa saya baru sedar bahawa cinta saya mungkin berada disini bersama Ga Young.Awak patut tahu betapa kencang jantung saya berdegup setiap kali memandangnya.

DO:Awak pasti sudah gila.

Chanyeol:Betul,saya sudah gila..Saya gilakan dia.(do mendiamkan diri tiada apa lagi yang boleh diperkatakannya.)

[Dibilik,Baekhyun merebahkan badannya diatas katil.Luhan menghampirinya]

Luhan:Baekhyun,awak rasa Chanyeol tak apa²?Kenapa dia sangat pelik?

Baekhyun:Saya tak tahu,saya tak mahu ambil tahu lagi.

Luhan:Saya risau jika gadis itu mempermainkan Chanyeol.Bagaimana jika dia berlakon di depan Chanyeol?Dan dia memburukkan kita semua pula?Awak tak rasa begitu?

Baekhyun:Hyung,awak terlalu banyak berfikir.

Luhan:Tapi,awak tak rasa begitu?(baekhyun mengeluh)

Baekhyun:Saya..tak tahu,tapi walau apapun berlaku saya tak sukakan perempuan itu.

Luhan:Hmm..

[Pada waktu malam,dibilik Ga Young yg sedang berbaring diatas katil memandang siling sambil mengingati saat dia bersama Chanyeol sebentar tadi.Senyuman terukir di bibirnya]

Ga Young:Dia adalah lelaki yg kacak dan berani..(getus hatinya,pintu utama rumahnya diketuk.Ga Young tersentak dan bangun dr tempatnya lalu keluar dr bilik.Perlahan² dia mendekati pintu)

TOK!TOK!(Pintu diketuk lagi)

Ga Young:Siapa?

DO:Saya...DO...(Ga Young segera membuka pintu DO berada dihadapannya)

Ga Young:DO,ada apa awak kesini?

DO:Saya menganggu awak?

Ga Young:Tak,cuma kenapa awk kesini?

DO:Saya cuma nak memastikan keadaan awak,maaf jika awak terkejut.(balasnya lalu tersenyum,Ga Young turut tersenyum)

Ga Young:Tak mengapa.(diruang tamu Ga Young dan DO meneguk segelas cawan bersama)

DO:Awak sangat berani tinggal sendirian disini..Baguslah..

Ga Young:Saya dah terbiasa.Awak tak penat?

DO:Tak,saya memang begini.Saya lebih suka jika tidur lebih lewat.

Ga Young:Jinjja?Hahaha,kita memang sama.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 29, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Really I didn't KnowWhere stories live. Discover now