[Pada waktu pagi diatas jeti,kesemua ahli Exo hanya berdiri dihadapan kapal yg kelihatan terumbang ambing kerana ombak yg agak kuat]
Baekhyun:Awak semua rasa kita akan selamat?
Lay:Kenapa awk tanya begitu?(baekhyun memandang lay)
Baekhyun:Ombak laut kelihatan agak kuat,lagipun cuaca tak menentu sekarang..(chanyeol menepuk bahu baekhyun,lalu mengeluh)
Chanyeol:Jangan risau,jangan jadikan sangkaan mengarut awak tu sebagai satu punca percutian kita tak menjadi..
Sehun:Sudah,mari kita bergerak sekarang..Kalau tunggu lebih lama,kita takkan kemana²..(mereka semua akur dengan pendapat maknae tersebut lalu seorang demi seorang melangkah masuk kedalam kapal tersebut)
Do:Wah,cantiknya..(kata do seolah terpegun dengan rekaan cantik dan mewah kapal tersebut,baekhyun dan luhan turut tergamam melihat rekaan cantik kapal itu manakala Kris dan Tao yang kelihatan separuh sedar dek kerana terlalu mengantuk hanya mengambil tempat dudul mereka berhampiran pemandu kapal)
Chanyeol:Jadi,mari kita bergerak sekarang!(enjin kapal dipasang,kapal itu dipandu laju oleh seorang lelaki yg mungkin merupakan seorang pemandu disitu)
Baekhyun:Akhirnya,bertolak!(jerit Baekhyun kegembiraan,manakala Luhan dan Kai hanya ketawa..Mereka bertiga berlari anak menuju ke depan utk melihat pemandangan dan keindahan lautan)
Luhan:Pulau Jeju,here we come!(jerit Luhan semahunya seolah meluahkan perasaannya yg telah lama terpendam,Kai dan Baekhyun pula sedang sibuk bergurau bersama)
Sehun:Saya perlukan beberapa keping foto selfie..(sehun menangkap beberapa keping foto selfie mereka semua)
Do:Annyeong...(do melambai kearah kamera milik Sehun sebaik menyedari dirinya dirakam)
Sehun:Ini akan menjadi kenangan kita semua..Kami akan menuju ke Pulau Jeju,antara pulau paling indah di Korea.Hari ini Chanyeol hyung membelanja semua,kami amat gembira dan berterima kasih padanya..Dia sangat baik,semoga dia sentiasa bahagia...(kata sehun sebaik merakam dirinya sendirian lalu melambai kearah kamera,lalu kamera ditujukan pada Tao dan Kris yg sedang tidur sambil duduk bersandar diatas kerusi)
Sehun:Mereka boleh tidur dimana saja,mereka memang sangat suka tidur..Hahaha...(kamera dirakam pula kearah Kai dan Baekhyun,Sehun cuba memegang tangan Kai dan merakam video mereka berdua)
Kai:Annyeong..Saya Kai,ini Sehunnie...Hahaha!
Baekhyun:Hello,saya Byun Baek Hyun..Gembira bertemu anda semua..Awak ingin upload di media sosial?(sehun menggeleng,lalu ketawa)
Sehun:Kenapa pula?Bukankah kita sudah berjanji tiada siapa akan tahu tentang percutian ini selain kita?(baekhyun memandang sehun dari atas hingga bawah,Luhan muncul dr belakang Baekhyun dan memakaikan 'cap' dikepala Baekhyun)
Luhan:Apa awak semua sdg lakukan?Ada mesyuarat keluarga?
Sehun:Kami sedang merakam video.
Luhan:Dokumentari?Saya terlepas sesuatu..(sehun merakam aksi lucu Luhan)
Sehun:Luhannie hyung~
Luhan:Annyeong...Sila temuduga saya..
Sehun:Luhan hyung,tolong ceritakan pengembaraan kita hari ini.
Luhan:Sekarang?Err,sekarang kita semua sedang ingin menuju ke Pulau Jeju,kita semua sedang bercuti setelah melalui hari² yang panjang dan memenatkan..Kami akan merindui semua peminat kami tapi kami pasti akan kembali lagi nanti..Saranghae,semoga kita bertemu lagi nanti...Exo,We Are One!Hahaha!
Baekhyun:Kami tak sabar ingin bercuti,saya dah lama tak ke pulau..
Sehun:Hahaha!Siapa ahli Exo yang paling kacak?
YOU ARE READING
Really I didn't Know
FanfictionApa yang berlaku sekiranya kumpulan Kpop terkenal EXO berada dihadapan mata?Adakah duniamu akan berhenti seketika,adakah jantungmu juga turut akan berhenti seketika?Bagaimana pula sekiranya,kamu dapat bersemuka secara peribadi dengan mereka tanpa se...