Episod 3

24 2 0
                                    

[Do mengajak Ga Young menyertai mereka,namun tidak disetujui oleh Ga Young]

Do:Marilah sertai kami..

Ga Young:Err,tapi...(ga young menggaru kepalanya)

Do:Kenapa?Jangan risau,kami bukan orang jahat..Mereka cuma bermain,atau awak takut dengan sikap mereka tadi?

Ga Young:Err,saya...

Do:Mereka memang begitu,tapi hakikatnya mereka sangat baik.Jangan takut,mari ikut saya..(do menghulurkan tangannya,perlahan² ga young menyambutnya dan mereka berjalan kearah member Exo yang lain)

Do:Awak semua..(kai yg sedar kehadiran gadis itu segera menutup bahagian atas tubuhnya dengan tuala,begitu juga dengan Luhan dan Kris)

Tao:Dia...Gadis tadi?(do mengangguk)

Do:Namanya Ga Young,dia..Awak tinggal dimana?(do menoleh memandang ga young)

Ga Young:Hanya disekitar sini.

Do:Hanya disekitar sini..

Sehun:Saya Oh Se Hun,selamat berkenalan.(sehun menghulurkan tangannya,gadis itu menyambutnya)

Do:Memperkenalkan ini Sehun,Chanyeol,Kai,Lay,Luhan,Tao,Kris,Chen,Xiumin,Suho dan...Mana Baekhyun?(do dan yg lain tercari² kelibat Baekhyun)

Kai:Saya tak nampak dia sejak tadi.

Baekhyun:Saya disini..(baekhyun yg berdiri disebelah pohon,membetulkan topi diatas kepalanya dan berjalan kearah mereka)

Do:Dan ini,Baekhyun..

Lay:Where are you going?(lay merangkul bahu baekhyun)

Baekhyun:Hanya berjalan sambil mencuci mata.(balasnya lalu tersenyum)

Kai:Cik,maaf kerana kejadian tadi.

Baekhyun:Betul,kami minta maaf.Cuma terlalu penat dan tertekan saja..Penat kerana perjalanan yang jauh dan tertekan kerana terpaksa berhadapan dengan orang yang lambat berfikir..

Do:Baekhyun!(suara do sedikit meninggi,baekhyun hanya mendiamkan diri)

Chen:Errr,awak tinggal bersama siapa?(chen cuba memecahkan suasana tegang tersebut)

Ga Young:Saya tinggal sendirian.

Chen:Oh,awak tinggal sudah lama disini?(ga young mengangguk)

Suho:Pelik,awak tak mengenali kami.Tapi,tak apa² ia lebih bagus kan?

Kai:Betul,tu..Oh malam ni kami akan adakan parti barbeque.Awak nak sertai kami?

Do:Bagaimana?

Ga Young:Errr,tapi saya..

Kai:Tak mengapa,kita berseronok lagipun kami sedang cuti jadi kami ingin betul² menikmatinya.

Sehun:Awak nak sertai,kami?(mereka semua memandang gadis itu,ga young sekadar mengangguk dan tersenyum nipis)

Suho:Baik,jadi malam ni kita bertemu disini pada jam 8 malam..Okay?

Ga Young:Baik..

Baekhyun:Ttuttutturuttu seolleyo~(baekhyun menyanyi sambil menjeling sinis kearah do dan ga young dan berlalu pergi)

Chanyeol:Saya nak masuk ke bilik,nak bersihkan badan.

Tao:Saya juga..

[Pada waktu malam di bilik,Do dan Lay mengemaskan pakaian mereka]

Lay:Siapa yang siapkan semua peralatan nanti?

Do:Chanyeol,Kai,Baekhyun dan Sehun.Nanti kita bantu mereka juga .

Really I didn't KnowWhere stories live. Discover now