Dreamer |6|7|8|9|

65 12 52
                                    

[Dreamer 6]

JYP's building

Kelas vocal

"Okay ikut apa saya nyanyi ni.. Lalalalalala~~~" Arah seorang guru vocal di JYP entertainment sambil menekan piano, semua trainee di situ ikut sahaja arahan guru vocal itu termasuklah gadis bernama Im Soyeon.

Im Soyeon adalah salah seorang trainee JYP, sudah lama dia menjadi trainee tetapi masih lagi tak dapat debut.

"Lalalalaa~~"

Soyeon memandang jam yang terikat kemas pada pergelangan tangan kirinya.

'Cepatlah habis...' Keluh Soyeon dalam hati.

"Bagus.. Okay cukup sahaja kelas kita pada hari ini.. Jaga suara kamu tu elok-elok.. Minum air masak banyak-banyak kalau boleh air suam ya! Ikut arahan saya kalau tak memang sampai bila-bilalah kamu semua tak debut" Bebel guru vocal.

"Baikk!" Jawab para trainees.

"Baiklah! Harini kamu semua boleh berehat ya! Jumpa pada minggu depan! Annyeong!" Mereka semua melambai kearah guru vocal itu.

Selepas sahaja guru vocal itu keluar Soyeon terus menyelinap keluar dari banggunan JYP.

Soyeon terus menuju ke cafe berdekatan dengan banggunan JYP.

Soyeon terus menuju ke kawasan bilik salinan untuk menukar bajunya.

Selepas itu dia bergegas menuju dimana tempat yang dia bertugas, boleh dikatakan Soyeon ni barista.

Ada seorang lelaki memakai pakaian berkod dan memakai topi yang agak besar sampai tak nampak muka tapi nampak mulut je, dia datang menuju ke kaunter dimana Soyeon berada.

"Selamat datang~ Encik nak order apa?" Ujar Soyeon dengan tenang, walaupun pelik melihat jejaka memakai kod dan topi ni, kelihatan misteri gitu..

"Nak caramel machiato!" Ujar lelaki itu, Soyeon mengangguk perlahan.

"Dae.. Sila ambil alat vibrate ni eh?" Kata Soyeon sambik menghulur alat vibrate kepada lelaki itu, lelaki itu mengambilnya.

Tak lama kemudian alat vibrate itu bergegar. Lelaki itu terus menuju ke kaunter untuk mengambil caramel machiato.

"Ni airnya encik.." Kata Soyeon. Lelaki itu tersenyum, Soyeon berasa pelik melihatnya.

"Selamat bermimpi malam ni.." Kata lelaki itu, Soyeon terkaku, kenapa lelaki tu cakap macam tu?

Selepas seharian bekerja dan berlatih, akhirnya Soyeon dapat balik rumah dan berehat.

"Macam mana kerja kamu?" Soal eomma Soyeon. Soyeon hanya mengangguk.

"Pergilah berehat, eomma tengok Yeon nampak penat je.. Kejap lagi eomma nak pergi kerja.. Jaga diri kamu elok-elok" Kata eommanya.

"Arasseo eomma" Soyeon mengangguk kemudian dia menuju kebiliknya.

Soyeon terus membersihkan dirinya. Selepas mandi, Soyeon bersiap untuk tidur.

Soyeon merenung katilnya dengan lama, kemudian air matanya mengalir. Soyeon memiliki trauma dengan katil, dah berapa hari dia tak tidur atas katil, kalau dia tengok katil automatik dia menangis.

Akhirnya Soyeon membuat keputusan untuk tidur atas sofa. Eomma Soyeon yang baru sahaja nak pergi kerja ternampak anaknya tidur atas sofa, eomma Soyeon terus menyelimut anaknya.

[Dreamer 7]

Georeum Highschool

Kim Hyerin sedang membuka pintu loker miliknya.

Dreaming In HuraiWhere stories live. Discover now