>2<

51 13 73
                                    

"Siapa takut?!"

"Arghhh!!!!" Sooyun, Yunmi, Haerin dan Umaru mengundur kebelakang.

"Inilah dia hantu tuu!!" Jerit Umaru, Haerin terkejut lalu memandang kearah 'hantu' yang Umaru cakap tadi.

"Kenapa korang terjerit-jerit ni?! Dah la tu jerit.. Tadi aku dah terkejut sebab ada orang jerit depan aku tadi.." Marah 'hantu' itu.

"Umaru dia bukan hantu lah..." Kata Haerin, Umaru berhenti jerit kemudian dia menjenguk muka hantu yang dia cakap tadi.

Seorang gadis sedang berdiri dihadapan mereka dengan muka curious.

"Eo?" Terus Umaru berlari menuju dihadapan gadis itu.

"Sorry!!!" Ujar Umaru sambil menunduk-nunduk.

"Sokay.. Mungkin tempat ni seram kot.." Kata gadis itu, Umaru hanya menayangkan muka blurr.

"Dia kata.. Mungkin tempat ni seram kot" Terjemah Haerin, Umaru mengangguk-ngangguk dengan muka blurr.

"Japanese?" Soal gadis itu, Umaru mengangguk.

"Kami orang Korea!" Sampuk Sooyun, Yunmi siap buat peace.

"Ohh ada orang Korea rupanya.. Nama saya Kim Hyerin"

"Apa dia cakap?" Soal Umaru pada Haerin.

"Nama dia Kim Hyerin.." Jawab Haerin

"Similar dengan nama Haerin.." Ujar Yunmi kemudian memandang Haerin.

"Yeah kita geng!" Ujar Haerin tiba-tiba kemudian berhighfive dengan Hyerin.

"Nama korang?"

"Kim Sooyun"

"Jung Yunmi"

"Kihina Haerin" Kemudian semua memandang Umaru.

"Aa.. Umaru Douma.." Kata Umaru dengan teragak-agak sebab dia tak pasti soalan apa yang Hyerin tanya tadi.

"Choa! Urmm sekarang ni kita nak buat apa??" Soal Hyerin, semua orang memandang sesama sendiri.

"Keluar dari sini?" Soal Haerin, mereka semua setuju.

"Jomm!"

Kemudian, ada sesuatu yang terjadi. Tiba-tiba lantai yang Umaru sedang pijak itu terbuka, Umaru terjatuh kebawah.

"ARGHH!!!!"

"Umaruuu!!!!"

Tak lama itu, lantai yang masing-masing tengah pijak sekarang pun terbuka juga

"AARGHHHHH!!!!"

◇Minnie P.O.V◇

"Game apani?? Ketinggalan zaman do.." Aku campak pita game(alaa Jen lupa nama tu) kedalam tong sampah yang betul-betul berada di sebelahku.

Tapi aku fikirkan balik.. Kenapa gambar game dekat pita tu creepy semacam? Aku menjenguk balik pita yang berada di dalam tong sampah tu.

Game dia bertajuk Midnight Nightmare, tajuk pun dah creepy tambah lagi dengan gambar seorang kanak-kanak dengan mata terbuka luas dan tulisan 'MN' itu dipenuhi dengan darah.

Jadi aku buat keputusan untuk lupakan pasal pita game itu dan terus berjalan untuk mencari jalan keluar.

Aku memerhati satu persatu bilik yang berada disebelahku.

"Macam kelab malam..." Monolog ku.

"Kelab malam?? Dumchit dumchit dumchit!" Tiba-tiba ada sorang minah ni datang, boleh pula dia pergi menari kat depan aku.

Dreaming In HuraiWhere stories live. Discover now