《historias estras》ρεqυεñσs яσмαηcεs

539 45 10
                                    

ᴇʟ ʜᴀɴᴀ, ʜᴀɴᴀʜᴀᴋɪ ᴇꜱ ᴩʀᴏᴅᴜᴄᴛᴏ ᴩᴏʀ ᴜɴ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀᴍɪᴇɴᴛᴏ, ɴᴏ....ɴᴏ ᴄᴏʀʀᴇꜱᴩᴏɴᴅɪᴅᴏ....ᴀʜ, ᴡʜɪᴛᴇ ʟᴏ ᴛᴇɴíᴀ, ᴩᴏʀ ᴇꜱᴏ, ᴀʜ...ᴇʟ....-ᴅᴇ ʟᴀ ɴᴀᴅᴀ ᴇʟ ꜱᴇʀ ᴅᴇ ɢʀɪꜱ ꜰʀᴇɴᴛᴇ ᴀʟ ᴀʟʙɪɴᴏ ᴍᴇɴᴏʀ ᴀʟᴢó ᴜɴᴀ ᴍᴀɴᴏ ꜰʀᴇɴᴛᴇ ᴀ éʟ, ᴄᴀʟʟᴀɴᴅᴏʟᴏ ᴩᴀʀᴀ ᴩᴇɴꜱᴀʀ ᴍᴇᴊᴏʀ, ᴇʟ ꜱᴏᴍʙʀᴇʀᴇʀᴏ ᴛᴇᴍʙʟᴏʀᴏꜱᴏ, ᴀꜱɪɴᴛɪó, ᴄᴇʀʀᴀɴᴅᴏ ʟᴀ ʙᴏᴄᴀ y ꜱɪɢᴜɪᴇɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ᴀʟ ᴅᴇ ɢʀɪꜱ, ᴄᴜʀɪᴏꜱᴏ y ᴀꜱᴏᴍʙʀᴀᴅᴏ, ɴᴏ ᴄʀᴇí ᴀ qᴜᴇ ᴇʟ ᴍáꜱ ɪɴᴇxᴩʀᴇꜱɪᴠᴏ ᴅᴇ ʟᴏꜱ ᴇʟᴅʀɪᴛᴄʜ ꜱɪɴᴛɪᴇʀᴀ ᴀʟɢᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟ ᴀᴍᴏʀ, ᴀᴜɴqᴜᴇ, ᴍᴜy ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴇ ᴇʟ, ꜱᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʙᴀ ᴀqᴜᴇʟʟᴀ ꜱᴇɴꜱᴀᴄɪóɴ, ᴜɴ ᴅɪꜱɢᴜꜱᴛᴏ ʟʟᴇɴᴏ ᴅᴇ ᴀɴꜱɪᴇᴅᴀᴅ y ᴛᴇʀʀɪʙʟᴇ ᴛʀɪꜱᴛᴇᴢᴀ, ᴜɴᴀ qᴜᴇ ɴᴏ ᴄᴏᴍᴩʀᴇɴᴅíᴀ, ᴩᴀʀᴀ ᴇʟ ɴᴏ ᴛᴇɴíᴀ ᴍᴏᴛɪᴠᴏ, ᴏ ᴇꜱᴏ ꜱᴇ ʀᴇᴩᴇᴛíᴀ.

.........ᴇꜱ ɪɴᴛᴇʀᴇꜱᴀɴᴛᴇ, ʟᴇ ᴅɪʀé ᴀʟ ᴅᴏᴄᴛᴏʀ ᴄʟᴜɢ qᴜᴇ ʟᴏ ᴅᴏᴄᴜᴍᴇɴᴛᴇ, ɴᴜɴᴄᴀ ʜᴀʙíᴀ ᴇꜱᴄᴜᴄʜᴀᴅᴏ ɴᴀᴅᴀ ᴀꜱí, ᴇɴᴛᴏɴᴄᴇꜱ ꜱᴇʀíᴀ ᴇʟʟᴏ, ᴩᴇʀᴏ ꜱᴀʙᴇꜱ, ɴᴏ ᴄʀᴇᴏ qᴜᴇ ɴᴏ ꜱᴇᴀ ᴄᴏʀʀᴇꜱᴩᴏɴᴅɪᴅᴏ, ᴇꜱ qᴜᴇ ɴᴜɴᴄᴀ ꜱᴇ ʟᴏ ʜᴇ ᴅɪᴄʜᴏ. ᴩᴜᴇᴅᴇ ᴄᴏʀʀᴇꜱᴩᴏɴᴅᴇʀ, ɴᴏ ᴛᴇɴɢᴏ ᴅᴜᴅᴀ ᴅᴇ ᴇʟʟᴏ, ᴩᴇʀᴏ ᴇꜱ ᴀʟɢᴏ ᴩʀᴏʙʟᴇᴍáᴛɪᴄᴏ. - ꜱᴇ ꜰɪᴊᴏ ᴇɴ ᴠᴏᴢ ᴀʟᴛᴀ, ᴍᴀɴᴛᴇɴɪᴇɴᴅᴏ ʟᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ᴇɴ ᴇʟ ᴍáꜱ ʙᴀᴊᴏ, ᴇʟ ᴄᴜᴀʟ ʟᴇ ᴠᴇíᴀ ᴄᴏɴ ᴄɪᴇʀᴛᴀ ɪɴᴄᴇʀᴛɪᴅᴜᴍʙʀᴇ y ᴍɪᴇᴅᴏ(? ᴜɴᴀ ᴍᴇᴢᴄʟᴀ ᴅᴇ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴇꜱ qᴜᴇ ɴᴏ ᴄᴏɴᴛʀᴏʟᴀʙᴀ, ᴇʟ ɢʀɪꜱ ᴩᴏʀ ꜱᴜ ᴩᴀʀᴛᴇ ꜱᴇ ʟɪᴍɪᴛó ᴀ ᴅᴇᴊᴀʀ qᴜᴇ ᴇꜱᴇ ꜱɪʟᴇɴᴄɪᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ᴀᴍʙᴏꜱ ꜱᴇ ʜɪᴄɪᴇʀᴀ, ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ᴩᴇɴꜱᴀʙᴀ ᴍáꜱ ʟᴀꜱ ᴄᴏꜱᴀꜱ.

ꜰʀᴀɪᴅ ꜱᴇ ᴀᴄᴇʀᴄó, ᴅᴀɴᴅᴏ ᴩᴀꜱᴏꜱ ᴩᴇqᴜᴇñᴏꜱ y ᴛᴏʀᴩᴇꜱ ᴩᴀʀᴀ ɴᴏ ᴍᴏʀɪʀ ᴩᴏʀ ᴇꜱᴀ ꜰᴏʀᴍᴀ ᴛᴀɴ ɴᴇʀᴠɪᴏꜱᴀ ᴅᴇ ꜱᴇʀ, qᴜᴇ ʟᴇ ʟɪᴍɪᴛᴀʙᴀ, ᴩᴇꜱᴇ ᴀ ᴛᴏᴅᴏ ᴇʟʟᴏ ꜱᴇ ᴀʀᴍó ᴅᴇ ᴠᴀʟᴏʀ y ꜰᴜᴇ ᴅᴏɴᴅᴇ ᴇʟ ɢʀɪꜱ, ᴩᴀʀᴀ ᴩʀᴇɢᴜɴᴛᴀʀ, ᴀʟɢᴏ qᴜᴇ ᴩᴏᴅʀíᴀ ꜱᴇʀ ꜱᴜ ᴩᴇʀᴅɪᴄɪóɴ.

ɢʀᴇy, ᴛᴜ ʜᴀʙʟᴀꜱ ᴅᴇ ᴛᴜ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀᴅᴏ.....¿ꜱᴀ,ꜱᴀʙᴇꜱ qᴜɪéɴ ᴇꜱ ᴇʟ? -ᴅɪᴊᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ᴛᴇᴍʙʟᴏʀᴇꜱ ᴊᴜɢᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ꜱᴜꜱ ᴅᴇᴅᴏꜱ y ᴠɪᴇɴᴅᴏ ʜᴀᴄɪᴀ ᴛᴏᴅᴏꜱ ʟᴀᴅᴏꜱ, ɴᴇᴄᴇꜱɪᴛᴀʙᴀ ᴄᴀʟᴍᴀʀꜱᴇ ᴏ ᴇꜱᴏ ꜱᴇʀíᴀ ᴍᴜy ᴏʙᴠɪᴏ, ᴩᴇʀᴏ ᴇʀᴀ ɪɴᴇᴠɪᴛᴀʙʟᴇ, ꜱᴜꜱ ᴍᴇᴊɪʟʟᴀꜱ ꜱᴇ ᴩɪɴᴛᴀʀᴏɴ ᴅᴇ ᴜɴ ᴀᴍᴀʀɪʟʟᴏ ᴄʟᴀʀᴏ, y ꜱᴜꜱ ᴛʀᴇꜱ ʟᴇɴɢᴜᴀꜱ ꜱɪᴄᴇᴀʙᴀɴ ᴇɴ ꜱɪɴꜰᴏɴíᴀ, ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ꜱᴀʟíᴀɴ ᴅᴇ ꜱᴜ ʙᴏᴄᴀ, ʟᴀꜱ ᴄᴜᴀʟᴇꜱ ɪɴᴛᴇɴᴛᴀʙᴀ ᴄᴏɴᴛʀᴏʟᴀʀ. ᴇʟ ᴍáꜱ ᴀʟᴛᴏ ꜱᴏʟᴏ ᴍɪʀᴏ, ᴄᴀʟᴍᴀᴅᴏ, ᴀúɴ ᴍáꜱ ᴅᴇ ʟᴏ qᴜᴇ ꜱɪᴇᴍᴩʀᴇ ʜᴀᴄɪᴀ y ʟᴇɴᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ꜰᴜᴇ ᴀʟᴢᴀɴᴅᴏ ꜱᴜ ᴅɪᴇꜱᴛʀᴀ, ʀᴇᴛɪʀᴀɴᴅᴏ ꜱᴜꜱ ᴀɴᴛᴇᴏᴊᴏꜱ y ꜱᴏɴʀɪᴇɴᴅᴏ, ᴇɴᴛʀᴇ ᴅɪᴠᴇʀᴛɪᴅᴏ y ᴛɪᴇʀɴᴏ, ᴀᴜɴqᴜᴇ ᴇꜱᴀ ʀɪꜱᴀ ꜱᴏɴᴀʙᴀ ᴍáꜱ ʀᴏɴᴄᴀ, ᴇʟ ᴩᴇqᴜᴇñᴏ ʜᴀᴛ ᴅᴇ ᴄᴏʟᴏʀᴇꜱ ʙʟᴀɴᴄᴏꜱ ꜱᴇ ᴇꜱᴛʀᴇᴍᴇᴄɪó, ʜᴀʙíᴀ ꜱɪᴅᴏ ᴛᴇꜱᴛɪɢᴏ ᴅᴇ ᴜɴ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄɪᴍɪᴇɴᴛᴏ ɴᴜᴇᴠᴏ, ᴩᴀʀᴀ ᴇʟ, ᴇʟ ɢʀɪꜱ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ʀɪᴇɴᴅᴏ y ᴄᴏᴍᴏ ᴅᴇ ᴍᴀɢɪᴀ ᴅᴇ ᴛʀᴀᴛᴀʀᴀ, ᴇꜱᴛᴇ ꜱᴇ ᴄᴀʟᴍó.

ᴇꜱᴏ ᴇꜱ ᴠᴇʀᴅᴀᴅ, ᴜꜱᴛᴇᴅ ᴊᴏᴠᴇɴ ꜰʀᴀɪᴅ ᴇꜱ ᴍᴜy ᴩᴇʀꜱᴩɪᴄᴀᴢ, ᴩᴇʀᴏ ᴛᴀᴍʙɪéɴ, ɴᴏ ꜱᴇ ꜱɪ ᴇꜱ ᴄᴜᴇꜱᴛɪóɴ ᴅᴇ ᴛᴏᴅᴏꜱ ʟᴏꜱ ʙʟᴀɴᴄᴏ, ᴇʟ ɴᴏ ᴅᴀʀꜱᴇ ᴄᴜᴇɴᴛᴀ, ᴏ ꜱᴏɴ ᴍᴜy ᴅɪᴅɪꜱᴛʀᴀíᴅᴏꜱ, ʟᴀ ᴩᴇʀꜱᴏɴᴀ qᴜᴇ ᴍᴇ ɢᴜꜱᴛᴀ, ᴇꜱ ᴜꜱᴛᴇᴅ, ᴅᴇꜱᴅᴇ qᴜᴇ ʟʟᴇɢó ᴀ ᴍɪ ᴅɪᴍᴇɴꜱɪóɴ, ᴅᴇꜱᴅᴇ qᴜᴇ ʟᴏ ᴠɪ ᴄᴏɴ ᴇʟ ʙʟᴀɴᴄᴏ ᴍᴀyᴏʀ, ᴇɴ ᴇꜱᴇ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴍᴇ ꜱᴇɴᴛí ᴀᴛʀᴀíᴅᴏ ᴩᴏʀ ᴜꜱᴛᴇᴅ, ꜱᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏꜱ qᴜᴇ ɪɢɴᴏʀᴇ, ᴍᴇᴊᴏʀ ᴅɪᴄʜᴏ ʟᴏꜱ ᴅᴇᴊᴇ ᴇɴ ꜱᴇɢᴜɴᴅᴏ ᴩʟᴀɴᴏ, ɴᴏ ᴇꜱ ᴀʟɢᴏ ᴇɴ ʟᴏ qᴜᴇ ᴍᴇ ᴇɴᴛʀᴇᴛᴇɴɢᴀ. -ᴅɪᴊᴏ ᴛᴀɴ ᴄᴀꜱᴜᴀʟ qᴜᴇ ᴇʟ ʙʟᴀɴᴄᴏ ᴅᴜᴅᴀʙᴀ ᴅᴇ ꜱᴜꜱ ꜱᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏ, ᴩᴇʀᴏ ᴇɴ ꜱᴇɢᴜɪᴅᴀ ᴇʟ ꜱᴇʀ ᴅᴇ ɢʀɪꜱ ᴛᴏᴍᴏ ʟᴀ ᴍᴀɴᴏ ᴅᴇʟ ᴍáꜱ ʙᴀᴊᴏ, ɢᴜɪᴀɴᴅᴏʟᴏ ᴄᴏɴ ᴄᴜɪᴅᴀᴅᴏ ʜᴀꜱᴛᴀ ᴅᴏɴᴅᴇ ᴇʟ, ꜰɪᴊᴀɴᴅᴏ ꜱᴜꜱ ᴏᴊᴏꜱ ᴇɴ ʟᴏꜱ ᴄᴏʟᴏʀ ᴀᴠᴇʟʟᴀɴᴀ ᴅᴇʟ ᴅᴇᴍᴏɴɪᴏ ᴅᴇ ʟᴏꜱ ᴍɪᴇᴅᴏꜱ, ᴇʟ ᴄᴜᴀʟ ꜱᴇ ᴍᴏᴠɪó ᴅᴇ ᴍᴀɴᴇʀᴀ ɴᴇʀᴠɪᴏꜱᴀ y ᴀʟɢᴏ ᴄᴏɴꜰᴜɴᴅɪᴅᴏ, ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ꜱᴇ ꜱᴏɴʀɪᴊᴀʙᴀ ᴩᴏʀ ᴛᴏᴅᴀꜱ y ᴄᴀᴅᴀ ᴜɴᴀ ᴅᴇ ᴇꜱᴀꜱ ᴩᴀʟᴀʙʀᴀꜱ. ʟᴇ ᴍɪʀᴏ, ꜱᴏꜱᴛᴜᴠᴏ ꜱᴜꜱ ᴏᴊᴏꜱ ᴄᴏɴ ʟᴏꜱ ᴅᴇ ᴇʟ y ᴅᴀɴᴅᴏ ᴜɴ ꜱᴜꜱᴩɪʀᴏ, ᴄᴏᴍɪéɴᴅᴏꜱᴇ ꜱᴜꜱ ɴᴇʀᴠɪᴏꜱ ᴅᴇᴄɪᴅɪó ʜᴀʙʟᴀʀ ɴᴜᴇᴠᴀᴍᴇɴᴛᴇ. -

ɢʀᴀy, ꜱɪ ᴇꜱ ᴠᴇʀᴅᴀᴅ ʟᴏ qᴜᴇ ᴅᴇᴄíꜱ, ᴇɴᴛᴏɴᴄᴇꜱ ɴᴏ, ɴᴏ ᴛᴇ ᴩᴀꜱᴀᴀᴀ ɴᴀᴅᴀ y ᴇꜱᴛᴀʀáꜱ ʙɪᴇɴ.....-ꜱᴇ ᴇɴᴄᴏɢɪó ᴅᴇ ʜᴏᴍʙʀᴏꜱ, ᴛᴏᴍᴀɴᴅᴏ ᴀᴍʙᴀꜱ ᴍᴀɴᴏꜱ y ᴅᴇᴩóꜱɪᴛᴏ ᴜɴ ꜰɪɴᴏ ʙᴇꜱᴏ ᴇɴ ʟᴏꜱ ɴᴜᴅɪʟʟᴏꜱ ᴅᴇ ᴇꜱᴛᴀꜱ, ᴛᴜ ᴛᴀᴍʙɪéɴ ᴍᴇ ɢᴜꜱᴛᴀꜱ.....ᴛᴜ ᴍᴇ ᴀᴛʀᴀᴇ y ᴩʀᴏᴅᴜᴄᴇꜱ ᴇʟ ᴍɪꜱᴍᴏ ꜱᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏ qᴜᴇ ʜᴀ ᴩʀᴏᴠᴏᴄᴀᴅᴏ ᴛᴜ ᴇɴꜰᴇʀᴍᴇᴅᴀᴅ.

ᴇʟ ɢʀɪꜱ ᴀꜱɪɴᴛɪó, ʙᴀᴊᴀɴᴅᴏ ʟᴀ ᴄᴀʙᴇᴢᴀ y ʙᴇꜱᴀɴᴅᴏ ᴀʟ ᴏᴛʀᴏ, ʟᴀꜱ ᴍᴏʟᴇꜱᴛɪᴀꜱ ʜᴀᴄᴇ ᴍᴜᴄʜᴏ qᴜᴇ ɴᴏ ʟᴀꜱ ꜱᴇɴᴛɪᴀꜱᴇɴᴛíᴀ,ᴩᴇʀᴏ ᴇꜱᴏ ᴇʀᴀ ᴀʟɢᴏ ᴅᴇ ʟᴏ ᴄᴜᴀʟ ɴᴏ ʜᴀʙʟᴀʀíᴀ, ᴀʜᴏʀᴀ ᴩᴏᴅíᴀ ᴅɪꜱꜰʀᴜᴛᴀʀ ᴅᴇʟ ꜱᴀʙᴏʀ ᴅᴇ ꜱᴜ ʙᴏᴄᴀ, ᴇʟ ᴛᴀᴄᴛᴏ ᴅᴇ ꜱᴜꜱ ᴍᴀɴᴏꜱ, ᴀqᴜᴇʟʟᴀꜱ ᴍᴀɴᴏꜱ ᴛᴇᴍʙʟᴏʀᴏꜱᴀꜱ qᴜᴇ ꜱᴇ ᴀᴄᴇʀᴛᴀʀᴏɴ ᴀ ꜱᴜ ᴛʀᴀᴊᴇ, ꜱɪɴᴛɪéɴᴅᴏꜱᴇ ᴛʀᴀɴqᴜɪʟᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴏꜱ ʙʀᴀᴢᴏꜱ ᴅᴇʟ ᴍᴀyᴏʀ. ᴇꜱᴀ ᴛᴀʀᴅᴇ ᴀᴍʙᴏꜱ ꜱᴇ ʟᴀ ᴩᴀꜱᴀʀᴏɴ ʜᴀʙʟᴀɴᴅᴏ y ᴅɪꜱᴄᴜᴛɪᴇɴᴅᴏ ꜱᴜꜱ ꜱᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏꜱ, ᴇʟ ɢʀɪꜱ ʀɪᴇɴᴅᴏ y ᴍᴏꜱᴛʀᴀɴᴅᴏ ᴜɴ ʟᴀᴅᴏ, qᴜᴇ ɴᴀᴅɪᴇ ᴍáꜱ ᴩᴏᴅíᴀ ᴠᴇʀ ᴍáꜱ qᴜᴇ ᴇʟ ᴩᴇqᴜᴇñᴏ ꜱᴏᴍʙʀᴇʀᴇʀᴏ qᴜᴇ ᴍᴏʀíᴀ ᴅᴇ ᴍɪᴇᴅᴏ, ᴀʜᴏʀᴀ ꜱóʟᴏ ᴛᴇᴍʙʟᴀʙᴀ ᴩᴏʀ ᴇꜱᴀ ꜱᴏɴʀɪꜱᴀ qᴜᴇ ʟᴏ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀᴅᴀ ᴄᴀᴅᴀ ᴠᴇᴢ ᴍáꜱ y ᴍáꜱ.

HanahakiDonde viven las historias. Descúbrelo ahora