De brief van hogwarts - DRACO POV.
Hallo, ik ben Draco Malfoy. Ik ben 11 jaar oud en ik hou van zwerkbal. Als je een heks/tovenaar bent dan vind je zwerkbal vast geweldig, maar als je een dreuzel (een gewoon mens) bent dan denk je waarschijnlijk dat ik me ernstig verspreek. Mijn familie is een volbloed familie van de toverkunst en we zijn heeeeeel erg rijk en hebben een meega grote villa, genaamd 'Villa Malfoy'. Daar woon ik. Maar vandaag is niet zomaar een dag..... vandaag kreeg ik een brief waarin ik ben toegelaten voor 'Hogwarts'!!! Mn ma en pa waren door het dolle heen! (En ik trouwens ook) maar toch. Ik vond het natuurlijk ook wel spannend.
HARRY POV.
Hi, ik ben Harry Potter. Ik ben een heel klein jongetje en ik woon in een bezemkast, (je denkt nu waarschijnlijk 'die is aan het liegen', maar je hebt Mn oom en tante nog niet ontmoet, en geloof me, dat wil je ook niet.) ik woon bij Mn oom en tante, Herman & Petunia, en ze zei. *kuch kuch* super aardig! *kuch kuch* (hoor het sarcasme eraf druipen) ik krijg echt de hele tijd suuuper rare brieven met erop:
HOGWARTS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS
Hoofd: Albus Perkamentus
(Commandeur in de Orde van Merlijn, Int. Tovergrootmeester, Heksenleider 1e klas, Opperste Hotemetoot van de Wereldbond van Toverlieden)Geachte heer Potter,
Het doet me genoegen u te kunnen meedelen dat u in aanmerking komt voor een plaats aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigdheden. Het schooljaar begint op 1 september. Gelieve vóór 31 juli per uil te reageren.
Hoogachtend,
Minerva Anderling,
Assistent-schoolhoofdHOGWARTS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS
UNIFORM
Eerstejaarsstudenten hebben nodig:
1. Drie effen werkgewaden (zwart)
2. Eén effen puntmuts (zwart) voor schooltijd
3. Eén paar beschermende handschoenen (drakenhuid of soort gelijk)
4. Eén wintermantel (zwart, met zilveren speld)
N.B. Alle kledingsstukken moeten van naamlabels zijn voorzien.VERPLICHTE LECTUUR
Alle leerlingen moeten in het bezit zijn van de volgende werken:
Het Standaard Spreukenboek (Niveau 1) door Miranda Wiggelaar
De Geschiedenis van de Toverkunst door Mathilda Belladonna
Theoretische Grondslagen der Magie door Adelbert Zwatel
Gedaanteverandering: een Boek voor Beginnersdoor Emeric Morfo
Duizend Magische Kruiden en Paddestoelen door Phillipa Zwam
Magische Brouwsels en Drankjes door Arsenius Grein
Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden door Newt Scamander
De Zwarte Kunsten: Een Handboek voor Zelfbescherming door Quinten TondelOVERIGE BENODIGDHEDEN
1 toverstaf
1 ketel (tin, standaardmaat 2)
1 set glazen of kristallen flesjes
1 telescoop
1 set koperen weegschalen
leerlingen mogen tevens een uil OF een kat OF een pad meenemen.OUDERS WORDEN ERAAN HERINNERD DAT EERSTEJAARS GEEN EIGEN BEZEMSTELEN MOGEN BEZITTEN.
Ik heb echt geen idee wat het betekent.... 'Harry! Kom eens snel hier!' Roept Mn tante. 'We gaan weg hier, weg van de brieven en weg van de chaos! Dus opschieten!' Roept ze. 'Jaja! Ik kom al!'
2 uur later
We zijn eindelijk aangekomen. Mn dikke neef Dirk probeerde nog zn TV spelcomputer en racefiets in de auto te proppen, maar dat is vrijwel onmogelijk. Ons verblijf is niet echt heel luxe. Het is zelfs erger dan een bezemkast! (En ik dacht dat dat onmogelijk was!) maarja. We zijn tenminste droog en Mn oom is ook helemaal gelukkig, want er zijn hier natuurlijk geen brieven. (We zitten nu in een klein lelijk houten huisje op een rots midden in het water.) 'Harry , jij moet op de grond. Want ons klein lief dirkmansje kan natuurlijk niet op die harde koude vloer liggen, hé.' Zegt Petunia. Dus daar lig ik dan. De kleine miezerige Harry pot *bonk bonk* de deur begon hard te wiebelen. *bonk bonk* nu begonnen de scharnieren oom gevaarlijk te piepen. *bonk bonk* en de deur vloog uit zijn plaats. In de deuropening bevond zich een reusachtig persoon. Dirk, Petunia, Herman en ik stonden allemaal tegen de muur (als je het een muur kon noemen) aan gedrukt, en hoopte dat de reusachtige man niet merkte dat we er waren. Maar daar was het al te laat voor... 'Harry! De laatste keer was je hoog veel kleiner. Je bent heel erg gegroeid, vooral om je middel.' Zei de man. Tegen Dirk. 'I..i.ik ben H..h.harry nniet! Riep Dirk zowat, helemaal verstijfd van de schrik. 'Ik ben Harry.' Zei ik tegen de grote man. Aaahhhh! Maar natuurlijk! Riep de man. En hij vertelde me daarna nog wat over een of ander 'Hogwarts' en dat ik TOVENAAR ben!!! Maarja het is maar zo.
JE LEEST
Not Slytherin - DRARRY- ( dutch - Very Slow Updates )
FanfictionIneens had ik erg veel zin om gewoon hier op de stenen vloer een dutje te gaan doen. En dus deed ik dat ook, denk ik want toen ik, of nou eigenlijk 'wij' wakker werden op de stenen vloer stonden er heel wat mensen om ons heen. Eerst begreep ik niet...