DRACO POV.
Hoe had ik zo dom kunnen zijn om hem te vervloeken! Nou ja, hij lokte het natuurlijk wel uit. Als hij had geluisterd dat hij op moest flikkeren, dan was dit natuurlijk niet gebeurd. Maar natuurlijk moest hij weer eens zo eigenwijs zijn... ach zo is hij *Zucht* maar dat betekekend niet dat dat het minder erg maakt. 'Meneer Malfidus, professor Perkamentus heeft een brief voor u geschreven' zegt Anderling ineens, waardoor ik uit mijn gedachten word verstoord. Ik zal vast van school gestuurd worden, dacht ik. Beste meneer Malfidus. Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik een straf voor u moet bedenken omdat u meneer Potter heeft vervloekt. Als u wat invloed wilt hebben op wat uw straf is, dan verwacht ik u over 20 minuten in mijn kamer. Vriendelijke groet, Albus Perkamentus.
Nou, hoe kon het nog mooier, een straf van het schoolhoofd wie wil dat nou niet! Nou ik zal het jullie zeggen, als er iemand is die dat niet wil dan ben ik dat wel. Als pa hier over hoort word ik alsnog van school gestuurd. En dat wil ik echt niet. Hopelijk krijg ik Perkamentus zover dat hij het nieuws niet naar Mn vader toegestuurd, want dan ben ik er geweest.
10 minuten later - HARRY POV.
Ik kom net uit de ziekenzaal, als ik Malfidus tegen het lijf loop. 'Kijk toch eens uit je doppen!' Schreeuwt hij. 'Ohw jij bent het.' Zegt hij meteen daarna als hij ziet dat ik het ben. 'is dat dan niet nog erger?' Vraag ik op en heel irritant toontje. 'Jah, eigenlijk wel maar ik wil niet nog meer straf.' Zegt hij op een zielig toontje, vol zelf medelijden. 'Waar ga je eigenlijk heen?' Probeerde ik zo beleefd eigenlijk te zeggen, want ik was weer helemaal nieuwsgierig. 'Niet alles gaat jou iets aan potter.' Grinnikte Draco. 'Okeyyy, daar heb je misschien wel gelijk in, maar dit gaat mij wel aan.' Zij ik bijdehand. 'Okeeee, goed dan. Ik ben op weg naar het kantoortje van Perkamentus, voor jeweetwelwat.' Zij hij niet echt op zijn gemak. Ik voelde de woedde in me omhoog borrelen toen ik terug dacht aan toen hij me vervloekte. 'Ohja ik weet zéker wel wat je daarmee bedoeld.' Zij ik eeenooooorm sarcastisch. 'Haha wat grappig.' Zegt hij even sarcastisch. 'Ik moet daar ook heen, en we zijn er bijna.' Zeg ik, nu iets serieuzer. 'Oh, oké.'zegt hij zachtjes terug. Je kon duidelijk horen dat hij geen zin had in het bezoekje naar Perkamentus.
JE LEEST
Not Slytherin - DRARRY- ( dutch - Very Slow Updates )
FanfikceIneens had ik erg veel zin om gewoon hier op de stenen vloer een dutje te gaan doen. En dus deed ik dat ook, denk ik want toen ik, of nou eigenlijk 'wij' wakker werden op de stenen vloer stonden er heel wat mensen om ons heen. Eerst begreep ik niet...