006

241 12 16
                                    

Voor je verder leest (je mag dit natuurlijk gewoon overslaan) heb ik weer eens een vraag voor julie!

In welk huis zou je graag willen zitten als je op Hogwarts zat? Zet een top 4 lijstje in de comments!!❤🔥

Mijn antwoord:
1= Slytherin
2= Ravenclaw
3= Gryffindor
4= Huffelpuf
________________________________________________________________________

DRACO POV.

De dagen na dat bekend werd dat ik een Gryffindor zou worden waren letterlijk een hel! Blijkbaar verspreidde het nieuws zich als een lopend vuurtje, want toen ik bij de kerkers kwam, (want daar slaap ik nu nog wel) wenste het SCHILDERIJ me zelfs succes. Mijn vrienden vonden het ook niet zo'n geweldig idee dat de lijder van de groep (Ik dus) zomaar vertrok. En de Gryffindor's waren er nóg minder blij mee.

Ik liep door de gang op weg naar geschiedenis van de toverkunst, toen een groepje Griffindors me hatelijk begonnen aan te kijken. En tijdens de les ging het steeds door. Ik vroeg me alleen wel af waar Ha- eehh - Potter was. Hij en die Wezel kwamen maar niet opduiken. Ineens trok er een raar gevoel door mijn maag. Angst? Bezorgdheid? Nee, ik had vast gewoon te weinig gegeten. (En dat kon ook echt kloppen, want korsel en kwast moesten weer is alles voor me weg kapen).

Na geschiedenis van de toverkunst was het pauze. Ik liep de grote zaal in voor de lunch, toen Sneep me ineens aan mijn mouw mee sleurde. 'Wat doe je nou!' Riep ik kwaad tegen Sneep toen hij me weg van de grote zaal sleurde. 'Je weg mee brengen naar het kantoor van Perkamentus.' Zei Sneep droog. 'Waarom!' 'Omdat Perkamentus en Potter dat willen.' 'Waarom zou Ha-Potter dat nou weer willen!' Riep ik verontwaardigd. Waarom in godsnaam moest ik nou altijd bijna Potters voornaam zeggen. Sneep had het natuurlijk ook weer is gehoord. Hij trok zijn wenkbrauw omhoog en keek me met een " Aha! Ik had gelijk je haat Potter niet" blik aan. En ik keek met een 'Waarom ken jij me veel te goed' blik terug. Even later kwam ik aan bij het kantoor van Perkamentus, waar Harry en Perkamentus zelf al zaten te wachten.

'Waarom moest ik komen?' Vroeg ik een beetje onzeker. 'Ik en meneer Potter zijn op een idee gekomen.' Zei proffessor Perkamentus.'Meneer Potter heeft nagedacht over uw verplaatsing naar Gryffindor en heeft een idee bedacht. Hij heeft bedacht dat hij wel naar Slytherin zou kunnen gaan in plaats van jij naar Gryffindor. Dan kan hij meteen een oogje in het zeil houden voor mij dat u geen andere rare dingen uithaalt.' Zei Perkamentus met een twinkeling in zijn ogen. Eerst kon ik het nog niet geloven, maar toen Perkamentus me even wakker schudde toen wist ik zeker dat het geen droom was. Ik mocht in Slytherin blijven! Ik was al bang geweest om Blaise en zelfs Patty en Korzel en Kwast kwijt te raken.'Meent u dat echt?' Was mijn enige reactie.'Dat ligt natuurlijk helemaal aan meneer Potter.' Perkamentus. Ik keek Potter hoopvol aan en na ongeveer 10 seconden bewoog hij zijn hoofd heel voorzichtig op en neer. En na een tijdje steeds sneller.'Ja dat meen ik echt.' Zei hij duidelijk. En ik was zo blij dat ik Potter uit zijn stoel rukte en hem een gigantische knuffel gaf. Volgens mij voelde hij zich heel akward maarja dat maakte me niet echt uit door alle blijdschap die door me heen ging. IK MAG IN SLYTHERIN BLIJVEN!!!

---------------------------------------------------

Sorry voor het korte hoofdstukjeee!
Binnenkort komt er een nieuw hoofdstuk!

Not Slytherin - DRARRY- ( dutch - Very Slow Updates )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu