Kapitel 14

168 10 4
                                    

Jag vaknade av att solen lyste in i rummet. Jag kollade mig omkring, Niklas sov fortfarande han sov så gulligt. Han såg ut som en liten pojke. Jag reste mig försiktig upp ur soffan och rättade till tröjan som hade åkt upp lite. Huset var stort och jag var väldigt nyfiken av mig själv, så jag började gå på upptäcksfärd som man använde när man var liten. Jag gick förbi köket och förbi Niklas rum. Jag såg tre dörrar som var stängda och öppnade de, i det första rummet var det en pojkes rum, det kanske var kille som var på bilden i rummet där jag vaknade i går. Jag stängde dörren och öppnade den andra dörren, där var det ett kontor som inte såg ut att ha används på ett par år, stängde dörren och öppnade den sista. Där var det ett rum med bara foton, foton på en familj. En lycklig familj. Det borde vara Niklas familj men hur kommer det sig att jag aldrig har träffat dem eller sett dem. De kanske var på semester? Jag stängde dörren och gick ut till soffan igen, Niklas sov fortfarande. Jag såg en fruktskål, tog ett äpple och satte mig i soffan med min mobil. Jag såg att min mamma hade skickat ett meddelande , Carrie också.

Mammas sms:

Hej gumman, sovit gott? Klockan är bara 9 så du kanske sover fortfarande? Hoppas att du mår bra och svara på sms när du ser det. Puss mamma :*

Mitt sms:

Hej mamma, vaknade för ett tag sedan, jag mår bra. Puss :*'

Jag skickade det och kollade på Carries sms.

Hej Emma. Tack för lånet av din klänning, den behövdes igår. Va på en dejt med en kompis, ska nog inte kalla honom kompis utan pojkvän. Vi har varit tillsammans ett tag nu, sorry att jag inte sa något innan. Hoppas Niklas var snäll mot dig, puss :*

Jag bara gapade, HUR GLÖMDE MAN ATT BERÄTTA ATT MAN HAR EN POJKVÄN...?

Mitt sms:

Dumma apa, hur glömmer man att berätta något sånt!? Du och jag ska snacka när jag kommer hem!! :) vad bra att klänningen var bra, vilken tog du?

Ja såklart att Niklas var snäll, han är som en bror för mig!! Puss :*

Jag skickade det och fick snart ett sms till från Carrie.

// Ja vi måste prata när du kommer hem! Har saker du borde veta! //

Jag kollade på sms, vad borde jag veta? Tack Carrie nu skulle jag vara orolig tills jag kom hem.

" Hur länge har du varit vaken?" jag hoppade till och vände på huvudet. Niklas.

" Ett tag" sa jag och log. Han gäspade och satte sig upp.

" Sovit bra?"

" Såklart att jag har gjort det. Tack för att jag fick stanna!" Svarade jag och gav honom en puss på kinden som inte betyder något för oss längre. Han log. Jag älskade verkligen hans leende.

" Hungrig?" sa han och reste sig upp och gick mot köket. Jag såg att han bara hade kalsonger på sig. Jag svarade ja men kolla ner i mobilen igen. Som tur gick han in insikt rum och satte på sig ett par shorts och kastade en ny tröja till mig. Jag fångade den och bytte om. Jag kände att han kollade på mig och suckade. Jag vände mig om.

" Vad är det?" frågade jag och gick fram till honom.

" Jag önskade bara att du var min" sa han och vände på huvudet.

" Jag är din Niklas. Du är det bästa kill-kompisen jag har haft." Svarade jag och tog mina händer mellan mina händer så att han kunde se på mig. Vi stod säkert så länge. Vi kunde ha gjort det längre om inte hans mage hade kurrat. Niklas kollade ner på sin mage och sedan upp på mig, han log.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 05, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

En sommar med massor av känslorWhere stories live. Discover now