En sommar med massor av känslor

1.2K 23 2
                                    

Jag kände hur solens strålar värmde min rygg. Jag satte mig upp och såg ut genom mitt fönster.  Jag kunde inte fatta att jag var i paradiset.  Igår så hade jag,  min mamma och min pappa kommit hit till min kusins Carries och hennes familjs paradis. Carrie var 17 ( snart 18) och jag var 16 men jag skulle fylla 17 i slutet av sommaren.  Carrie älskade jag så mycket,  hon var toppen .  Vi sågs bara 1 gång per år, men vi hade ett band som syskon har. Jag log igen, jag skulle få vara med henne hela sommarlovet. 

Jag reste mig upp och gick ner i min pyjamas som var ett linne och ett par shorts. När jag kom ner så satt Carrie och åt frukost.

" Hej snövit " sa hon och log med sitt varma leende. 

" Klockan är bara 08:15 " svarade jag och satte mig brevid henne. 

" Okej, men du börjar bli gammal. Du skulle ju vara uppe för 45 min sen, prinsessan" sa hon och knuffade till mig lätt. Jag såg på henne en stund under tysnad. Hon var vacker med sitt blonda hår, med sina blåa ögon och med hennes fina leende. Hon var lång kanske 3 centimeter längre än mig. Jag såg inte heller så dåligt ur, i alla fall vad mina kompisar och det killarna jag hade dejtat  hade sagt om mig. Jag hade mörk/blond hår, blåa ögon men inte jätte blåa, jag var ganska lång . Men det alla hade sagt om mig var att när jag skrattade så glittrade mina ögon och mitt leende blev magiskt. Jag trode inte på det, men det var alltid roligt att höra det. 

" Jag gammal, det är du snart som blir 18" skrattade jag som svar. Jag tog en kopp och hällde upp te i den. Jag var ingen " frukostmänniska " så jag åt inget på morgonen. 

" Jag vet någon som har saknat dig.Daniel. " sa Carrie och såg på mig med ett leende. Jag rodnade , Daniel var en av dem sm jobbade på gården med alla hästar. Fast han var snyggast. När jag var 14 så hade vi kysst i sjön medans vi badade. Det var ingen lång kyss, men jag hade hunnit att bli helt yr och blivit kärare än någonsin. Men han hade inte varit här förra sommaren och när jag hade frågat Carrie varför så sa hon " han har mycket i skolan, han måste komma ikapp med alla läxor." Jag hade tyck att det var konstigt men jag hade inte sagt något. 

" Nej nu tycker jag att vi ska rida ut en sväg. " sa Carrie och jag hoppade till. Jag hade drömt mig bort igen. 

" Visst , ska bara byta om först" svarade jag och sprang upp tyst så dem andra inte skulle vakna och sedan in på mitt rum. Jag kastade av mig mina kläder. Tog ett bar nya shorts och ett rosa linne. Sminkade mig och sedan så sprang jag ner igen.  När jag kom ut så var Carrie redan vid stallet. 

" Du får ta din Star " sa Carrie och gick in till Rose. Det var då jag såg honom. Han var så fin. Jag gick tll hoom och rörde honom lätt på mulen. Han såg mig med sina koll svarta ögon som glänste. Jag öppnade boxdörren och gick in till honom. Jag kramade honom. Han la sitt huvud över min rygg. Jag hade glömt bort att Star var här. Det här var verkligen paradiset. Det kom ner en tår för min kind och sedan en till. Jag torkade bort dem med handen och gick ut och hämtade Stars saker. På hans sadel såvar det en stjärna precis som på Stars panna. När han först hade kommit hit så hade alla blivit rädd för honom, men jag hade sett att han var en bra häst. Han var bara osäker , precis som jag  hade känt mig utan Carrie. Han behövde någon att lita på och det hade blivit jag.  

" Pling pling" Jag hoppade till, det var bara Carries mobil. Jag andades ut och fortsatte med att sadla honom. 

// Hej, hörde att Emma var hos er. Sknar henne. Skulle du kunna säga åt henne att möta mig i skogen  vid den stora eken?? Ska inte säga något om oss, lovar. Daniel // Jag svalade, hur skulle jag kunna håla det här hemligt för Emma? Jag såg på henne, hennes ögon glittrade av glädje. Jag ville inte krossa henne. Jag tog ett andetag. 

En sommar med massor av känslorDonde viven las historias. Descúbrelo ahora