Jag såg på Emma. Vi hade tagit på oss våra kläder och vi gick i hand längst stigen. Solen var helt borta så det skulle snart börja regna.
" Det kommer nog börja regna " sa Emma och såg ner i marken. Hon verkade ledsen. Det gjorde mig ledsen.
" Ska du prata med Carrie när vi kommer hem?" sa jag och såg rakt fram.
" Vet inte, jag måste göra det. Men det kommer att vara svårt." Jag kunde inte tänka sitta med Carrie och prata om vad dem hade gjort förra sommaren.
" Eller jag vet inte. Det hände förra sommaren, jag behöver inte ta upp det. Vi kommer bara att börja båka och så kommer sommaren vara förstöd. Jag såg forfarande ner i marken. Jag ville inte vara glad men jag ville inte heller vara arg.
" Okej" det var mitt svar . Fan , jag hade förstört denna dag. Fan Daniel! Jag bet mig i kinden för att inte få ett uttbrott.
" Daniel. Jag är inte arg på dig. Men jag orkar inte prata mer. Jag vill bara till Carrie och vara med henne. Men jag ringer dig senare. " Jag släppte Daneils hand och pussade honom på munnen . Sedan vände jag mig om och sprang åt mitt håll. Japp nu hade jag förstört allt, men jag ville inte prata med någon. Jag ville bara ta Star ooch försvinna. Jag sprang utan avbrott, det känndes som timmar. Men jag sprang bara i 10 minuter. Men jag hade ändå svårt att andas.
När jag kom fram till gården så såg jag Carrie hålla på med Star. Sedan när hade dem två blivit vänner?! Jag gick fram till dem.
" Hej Emma! " sa Carrie när hon såg mig.
" Hej , svarade jag och kramade om Star." jag hade inte tänkt låta så arg men det hade jag gjort och Carrie hade märkt det.
" Vad hände mellan dig och Daniel?" sa Carrie och gick fram till mig.
" Inget, vi badade bara och träffade Kevin. " jag vände mig om och såg att Carrie blev nervös. Jag fortsatte.
" Känner du honom?" Carrie svalade .
" Ja, alla vet vem han är. " sa hon men hon tittade ner i marken. Jag antog att hon komihåg vad hon och Daniel hade gjort.
" Okej, han ska ha fest imorgon och jag ska gå. Ska du hänga med? " sa jag och tog en borste och började borsta Star.
" Emma du vet väll att hans fester är liksom inga bra fester. Det kommer finnas alkohol och det sltar alltid illa. Tro mig jag vet. " Carrie tog tag i min arm. Jag tittade mot henne. Jag kunde inte kämpa imot , jag lätt tårarna komma.
" Carrie varför sa du aldrig något om dig och Daniel!" fräste jag åt henne. Carrie bakade några steg. Det kom en tår ner för hennes kind.
" Jag var full, jag tänkte aldrig. Det var två veckor kvar tills du skulle komma och .. Carrie brast ut i tårar , men fortsatte. Det var inte meningen att det skulle gå så långt. Efter det så hade vi haft sex några gåner.Jag hoppade till . Hade hon sagt flera gånger!
" Vänta, sa du flera gånger!!" Jag står grät nu.
" Vad sa Daniel till dig?" Carrie tog några steg emot mig .
Men jag ville bara bot från henne. Jag tog Star i tränset och sprang bort med honom, hoppade upp på hans rygg och galopperade bort med honom.Jag hade ingen hjälm och ingen sadel. Utan jag hade bara tränset. Men nu struntade jag i det, jag ville bara galoppera bort från alla. Jag visste inte vart vi skulle, utan jag ledde inte Star utan han ledde oss. Jag la mig ner över hans hals och kramade mig fast. Star var den ända som aldrig skulle svika mig.
Efter en stund så stannade Star och jag öppnade ögonen som jag hade haft stängda. Jag såg vart vi var. Vi var vid vårat lilla hemliga ställe. Hit hade han och jag ridit första gågnen för tre år sen. Det var vid vattnet. Det fanns en strand som sanden var helt len. Jag hoppade av och tog av Star tränset. Han sprang rätt ut i vattnet. Jag skrattade, han var min bästa vän. Han kunde få mig och skratta när som helst. Jag satte mig ner och såg på honom. Tänk vad mycket som hade hänt idag. Jag hade blivit sviken , inte bara av en utan två, träffat Kevin, badat i underkläder, trott att jag betyde något för Daniel. Ja denna dagen var den sämsta dagen i mitt liv. Jag la mig ner i gräset och blundade. Jag hörde hur Star hade slutat bada och att han nu åt gräs.
Det var helt underbart, jag halvsov , målnen hade försvunnit och solen var framme.
" pling pling " jag hoppade till. Det hade kommit från en mobil men det var inte min. Jag vände mig om och där stod han.
.Kevin.
" Vad gör du här ?" fräste jag åt honom. Han gick fram till mig och satte sig ner.
" Hej på dig med Emma"
" Vad gör du här?" frågade jag igen och vände mig så att jag såg honom bättre.
" Jag brukar komma hit när jag behöver tänka" svarade han och såg ut över vattnet.
" WOW, det trodde jag inte om någon som dig. Jag trodde att du typ hängde i stan och typ dödade människor " sa jag och skrattade.
" Oj vilken förelämpning. Jag hänger i stan men inte dödar människor utan jag boxas mycket. Men jag är en snäll kille. " sa han och knuffade mig lätt. Jag log tillbaks , Kevin var ju inte så farlig som Daniel och Carrie hade sagt.
" Var har du din pojkvän då? " sa han och tittade sig om. Jag suckade.
" Jag är inte hans tjej.. Eller jag vet inte. Men jag hade ingen lust att vara med honom " svarade jag. Kevin blev förvånad och jag med. Jag hade längtat efter honom förra sommaren och nu sa jag att jag inte ville vara med honom.
" Fick du reda på hans hemlighet?" frågade han och såg mig i ögonen. Kevin hade fina bruna ögon, de passade med hans mörka hår.
" Mm, jag kan inte fatta att Carrie aldrig sa det . " Kevin såg på mig med en förvirad blick. Jag fortsatte . " Att efter din fest förra sommaren , att dem hade blivit fulla och sedan så hade dem sex. Även om Carrie visste att jag gillade honom. Och efter det så hade dem det flera gånger. Carrie sa att det aldrig skulle ha gått så långt. " sa jag och Kevin nickade.
" Aha , det visste jag inte. " svarade Kevin och log mot mig. Ojoj vad hade jag gjort nu, Kevin skulle säker säga det till sina kompisar och sedan så kommer alla att tro att Carrie är en slampa och att Daniel är en idiot.
" Kevin , säg inte det här till någon. Det verkade inte som att det här var den hemligheten som du syftade på precis " sa jag och ritade ett hjärta i sanden.
" Den får du reda på , fast inte idag. " svarade han och log. Hans flin var inte lika gulligt som Daniels men det dög.
" Emma, varför har du nästan aldrig varit i stan? Du kommer hit varje sommaroch stannar hela desutom, varför kommer du aldrig in?" Kevins ögon glittrade, dem var fina.
" Jo för att jag har alltid gillat att vara ute här . Jag bor i stan i Stockholm så jag vet hur det är. Sedan så har jag och Carrie haft det bra tillsammans . Jag har igentligen ingen bra förkaring på just varför. Det har bara blivit så. " svarade jag och på honom.
" Synd , du skulle gilla glass ståndet där. Det är så gott och klädaffären i mitten av stan är så fina! "
" Jag kanske ska åka in dit, kan man rida in? " svarade jag coh skrattade.
" Jag kan ta med dig dit. " sa Kevin. Jag kände hur jag rodnade.
" Visst , men jag måste vara hemma till 18:00 så jag hinner fixa mig till din fest. " sa jag och log. Men Kevin blev gladare än jag.
" Perfekt, jag hämtar dig vid 12:00. Vi ses imorgon " sedan så gick han. Jag små log för mig själv. Nu skulle både Carrie och Daniel bli arga på mig. Men det var deras problem.
Jag ställde mig upp, men min blick stannade på sanden. Kevin hade skrivit sitt mobil numer. Jag tog fram mobilen och skrev in det. Det kunde ju vara bra att ha. Sedan så tog jag Stars träns och så hoppade jag upp och galopperade iväg. När jag kommer hem så ska jag ringa Daniel och berätta + att be om ursäkt för vad som hände förut .
Vad tycker ni? Komentera gärna och rösta. Betyder mycket!
VOUS LISEZ
En sommar med massor av känslor
Roman d'amourEmma får äntligen komma tillbaka till sin kusins Carries och hennes familj paradis. Hon har längtat ett helt år på det, men också på en annan sak. Att få träffa sin dröm prins Daniel. Hon är 16 år och fortfarande oskuld. Hennes kompisar tycker att h...