"....."
"Awak.."
Lelaki itu mendekati Nadiya rapat. Lagi sikit lagi sebelum bertembung wajah diantara satu sama lain.Nadiya tidak perasan akan kemajuan lelaki itu yang menghampiri nya.
Satu rentapan yang kasar hinggap pada lengan Nadiya.
Terasa sakit."Arhh---J..Ji Soo-ya?"
"Dok? Dok tak apa² ke? Lelaki ini ada buat apa² pada Dok ke?"
Soal nya bertubi²."Nae. Aku ok. Tapi tolong lepaskan tangan aku dulu. Sakit."
Gesa Nadiya.Ji Soo melepaskan nya.
Lelaki tadi masih terkaku ditempat nya. Melihat adegan diantara Nad dan Ji Soo itu buatkan hatinya 'gugup'(?)
Nad mengusap kasar lengannya. Sakit punya pasal. Apa taknya..tangan Ji Soo tu dahlah besar kalau nak dibandingkan dengan lengan nya yang macam ranting kayu ni.
Ji Soo menjeling tajam melihat lelaki tadi.
"Yah! Yang kau tunggu sini lagi apahal,ha? Dah tak ada kerja ke apa?"
Dingin Ji Soo.Lelaki itu tersentak dari lamunannya. Dia terasa sedikit dengan percakapan biadap Ji Soo.
"Yahhh! Yang kau nak sibuk pasal aku ni apahal? Dan satu lagi..percakapan kau tu tolong jaga sikit!! Aku cuma nak berbual dengan gadis tu je!!"
Suara lelaki itu kini lantang pula dihadapan Ji Soo.Ji Soo pun naik panas juga ketika itu.Mereka kini berdiri diantara Nad yang berada di tengah².
Nad 'tersempit' pula dengan 2 orang lelaki ini.
"Adoyai~~"
Pening Nadiya."Awak? Awak kenal ke dengan lelaki biadap ni? Atau awak terpaksa berkawan dengan orang macam ni??!!!"
Tuduh lelaki itu bukan².Ji Soo dah makin hangat dah dengan lelaki itu. Dicengkam nya kolar baju lelaki itu. Penumbuk nya dah dikepal,cuma tunggu nak singgah di muka lelaki itu sahaja.
Nadiya dah buntu. Tak tahu macam mana nak escape lagi.
*keluar satu mentol lampu bercahaya dari kepala otak Nad*
Nadiya berpura² seakan² ada panggilan masuk. Diletaknya telefon itu pada telinganya.
"Oh,Jaehyun? Ada apa ni?..emm..ok..ok..What?!!! Anna jatuh sakit?? "
Jeritnya kuat biar sampai didengari Ji Soo.Yup. Memang betul pun. Ji Soo terdengar percakapan Nadiya tadi. Lekas dilepasnya cengkaman tadi dan tuju pada Nadiya.
"Bwoya?? Tadi kenapa? Apa yang dah jadi dengan Anna??!!!"
Risau Ji Soo."Dia--"
Belum habis berbicara lagi,kata² Nad laju terpotong saat Ji Soo menarik laju tangan nya membawa masuk kedalam kereta.
Tinggal kan lelaki tadi berseorangan.
Ji Soo memecut laju tuju kerumah. Nadiya hanya kaku sahaja duduk ditempat nya sebelah Ji Soo.
Tiba diperkarangan rumah itu. Tanpa ditunggu Ji Soo lama² lagi..laju kakinya rempuh masuk ke dalam rumah itu mengikut pintu depan.
Eunwoo yang baru nak naik ketingkat atas terkejut dengan kehadiran Ji Soo berpatah balik ke bawah.
"Ke..kenapa ni,hyung? Terburu²?
Hyung terlupa barang ke?"
Soal Eunwoo risau dan bingung.Ji Soo memandang keliling ruangan rumah itu..
"Eunwoo? Anna mana?"
Tanya Ji Soo. Tercungap²."Cik Anna? Mereka keluar.Wae?"
"Keluar? Mereka? Kemana?"
"Cik Anna kata hari ni ada temu janji lagi dengan Doktor Seok Jin. Jadi dia ajak Maria dan Jaehyun hyung..wae?"
"Bwo????"
Rasa seperti baru ditipu oleh seseorang..Ji Soo lantas melangkah kaki keluar apabila terdengar bunyi motor rempit.
Eunwoo juga.
"Vrooom!! Vrooom!!!"
Nadiya buat bunyi motor dah nak mula jalan dah.Dia pakai helmet yang selalu digunakan oleh orang yang main motor cross je.
J
i Soo dan Eunwoo melihat si gila Nadiya dah tampak cool and swag di motor rempit nya.
Dengan bercermin mata hitam lagi menampakkan swag dia.
Ji Soo meluat pula tengok nya.
Sementara Eunwoo hanya mampu menggeleng kepalanya melihat Nadiya."Kau nak kemana pula ni?"
Tanya Ji Soo sambil bercekak pinggang."Aku mahu menjemput Anna pulang. Dia harus pulang dengan selamat bersama ku~"
Katanya dengan dialek melayu zaman hang² Tuah dahulu kala.Sambil tidak memandang sekilas pun wajah Ji Soo dan Eunwoo.
"Berlagak nya~"
Sindir Eunwoo dalam nada berbisik."Tapi..tunggu dulu,Na---"
"Time for Rock'n'Roll!!!!!!!
Vroommmmmmm!!!!!!"
Handle basikal dipegangnya kuat seperti sedang memiat handle motor betul.Bunyi basikal dibuat macam bunyi motor orang nak merempit. Sampai berbuih mulut dia.
Eunwoo ternganga luas saat itu.
Ji Soo memicit² dahinya. Pening."Aku chau dulu,bro!!!!"
Kata Nadiya lagi. Tanpa membuang masa nya lagi. Motor rempit nya mula memainkan peranannya.
Kayuhan di kaki nya dilajukan. Fuhh..dah boleh kalah dah orang yang kaki merempit ni kalau bersaing dengan dia ni.
Baru beberapa saat yang lalu dia ada dihadapan mereka berdua,kini orangnya dah lesap dari pandangan.
"Adoooyaiii~"
YOU ARE READING
Doktor Gila(sambungan)
RandomAtas sebab faktor utama..Author terpaksa buat cerita ni di 'rumah' baharu di dalam Wattpad ni. Mana² Reader yang pernah baca cerita Doktor Gila ni,harap boleh maafkan Author!! Mianhae!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!