Sampailah waktu tengahari..
"Aigoo..bosannya~~~"
Rungut Nadiya.Sambil bergolek² dia atas karpet merah itu. Tak tahu kotor ke apa orang gila ni!!
Hingga sedap kepala dia terhantuk pada satu benda besi yang keras lagikan padu..heehe
"Arhhh...sakit sakit sakit...~~~~"
Perit dirasa nya."Unnie? Apahal Unnie duk berbaring dekat atas karpet tu? Dah hilang akal ke apa? Kan sedap kepala Unnie tu rasa kan besi roda Anna ni."
Ujar Anna.Kepala Nadiya mengusap sakit terhantuk pada kerusi roda besi Anna.
"Aduh du~~ sakit nya tuh disini dong..aishh.."
Nyanyi Nad cuba melembutkan hati nya.Anna menggeleng kepalanya melihat Nadiya tidak menjawab persoalan nya.
Nadiya pandang Anna.
Dari bawah ke atas dilihatnya.
Anna terduduk diatas kerusi roda nya.
"Ni..kenapa pula kamu tetiba je duduk atas kerusi roda pula ni? Dah nyanyuk ke apa?"
Ejek nya.Kepalanya diluku seseorang.
"Aduhhh!! Wae???"
Marahnya."Doktor tu yang nyanyuk. Main baring² je atas lantai kotor tu. Dok nak nak berkawan dengan bakteria ke?"
Jaehyun perli Nadiya pula."Ish..tak ada kerja aku nak berkawan dengan bakteria tu..Ha! Anna?"
Panggil Nad tiba²."Em?"
"Jom pergi sekolah saya..nak tak?"
Ajak Nadiya."Sekolah Unnie? Nak buat apa?
Bukan Unnie dah habis belajar ke? Atau Unnie saja² je nak kesana?"
Tanya Anna bertalu² tanpa henti.Jaehyun melabuhkan punggung nya disofa bersebelahan kerusi Anna. Empuk rasanya~
"Saya nak..ambil senarai barang untuk buat ubat Ann..saya ada satu lagi buku tu dekat sekolah..tu yang nak pergi sana tu..nak tak temankan saya?"
Jelasnya."Alamak!! Kes ubatlah pula!!"
Cemas Anna dalam hati.Jaehyun dah tahu bagaimana reaksi Anna apabila mendengar perkataan ubat tadi.
"Eheehee..comel nya reaksi dia~"
Tawa Jaehyun didalam hatinya."Arr..Unnie?..."
Tidak tahu mahu bagi alasan apa untuk melepaskan diri nya."Wae?"
-Nad."Boleh tak kalau Ann tak pergi?"
Anna bermain dengan jari jemari nya. Takut melihat riak muka Nadiya."Kenapa pula Ann tak nak pergi?
Tak best ke nak pergi sekolah saya?"
Mulalah dia nak berdrama.Jaehyun tak nak layan dua beradik ni. Jadi dia hanya memekakkan telinga nya saja.
"Arr..tak!! Tapi...emm??"
Menggaru kepala nya yang tidak gatal."Tapi apa?"
Nadiya mendekatkan dirinya kepada Anna.Anna terundur sedikit.
Jaehyun menghalang Nad dari terus cuba mendekati Anna."Arrr..ah!*terpandang Ji Soo sedang meluru kearah mereka* Sebab Ji Soo nak gantikan saya untuk ikut Unnie!!!"
Jerit Anna.Nad blank jap.
Jaehyun tersentak juga!
Ji Soo yang baru nak menyapa Anna terkejut beruk bila Anna berkata begitu.Nad toleh pandang Ji Soo.
Ji Soo mengerling Anna dengan pandangan 'Apa ni,Anna?'Tapi Anna buat tak endah je.
Risau dihati nya sudah agak mengering sedikit apabila terlihat kelibat Ji Soo si penyelamat nya!Ji Soo lari kepada Anna lalu bercangkung dihadapan Anna.Biar sama ketinggian.
Tatapan mata Ji Soo amat menakutkan pada Anna sebab Anna telah mempergunakan nya.
"Yah! Michieso? Kenapa pula aku yang kena temankan dia?"
Bisik Ji Soo."Hihi..jebal,Ji soo-ah~ awak kan teman saya yang paling baik.
Apa salahnya kalau awak temankan Dok sekejap,nae?
Jebal..Ji soo-ah~~~"
Pujuk Anna keras.Tapak tangan nya digosok laju sambil menutup mata.
Ji Soo merasa..kasihan(?)
Dilihatnya Anna dan Nadiya bersilih ganti.Keluhan berat dilepasnya.
"Aishh..yelah yelah. Tapi..Anna?""Saya ok jelah. Lagipun ada Maria dan yang lain² bersama saya disini. Ok?"
Wink.«Skip»
"Eo? Mana Ji Soo hyung dan Doktor Nad?"
Tanya Eunwoo.Eunwoo baru habis mengemas bilik stor seperti mana disuruh oleh Ji Soo.
"Oh..mereka keluar kejap. Wae?"
Jawab Maria yang sedang sibuk mengemas ruang tamu."Kemana?"
Seusai mereka mengambil barang Nad. Nadiya menunggu kedatangan Ji Soo di perhentian bas yang berdekatan dengan sekolah itu.
Ji Soo terlupa mahu mengisi minyak keretanya dan dia harus patah balik semula ke stesen minyak.
Kakinya diayun belakang,depan tatkala duduk dibangku.
Bibir nya dimuncung. Bersiul mendendangkan sebuah irama lagu.
Saat sibuk melayan dunia sendiri nya. Seorang lelaki menegurnya.
"Hei,awak?"
Tegur lelaki itu."Nae?"
Nad memandang arah kanannya."Heyy,kita bertembung lagi nampaknya,ya?"
Katanya lagi."Ha?"
Pelik Nad."Awak tak ingat saya? Lelaki yang awak langgar lepas keluar dari kedai serbaneka beberapa hari yang lalu?"
"....."
YOU ARE READING
Doktor Gila(sambungan)
De TodoAtas sebab faktor utama..Author terpaksa buat cerita ni di 'rumah' baharu di dalam Wattpad ni. Mana² Reader yang pernah baca cerita Doktor Gila ni,harap boleh maafkan Author!! Mianhae!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!