«Hari ke 15»
"Amboi,sibuknya Unnie dah bila terlupa pasal saya..hehe.."
Merajuk Anna."Mana ada. Ish..merepek jelah.
Unnie datang sini lambat pun sebab nak kena pandai cari alasan untuk curi motor rempit kesayangan aku tu. Baru sekarang aku dapat kidnap nya balik tau tak.."
Jelasnya."Eleh..siapa lah yang mulakan dulu kes kidnap meng kidnap ni..ha?"
Bulu keningnya dijungkit² nya."Eih..dah dahlah cerita pasal tu. Sekarang masa untuk permintaan yang ke-2 Ann tu.
Apa dia kali ni yang kamu mahukan?"Anna tersenyum lebar saat mendengar Nadiya berkata begitu.
"Ingatkan Unnie dah lupa kot permintaan tu..hehehe.."
"Mana boleh lupa kalau dah Terjanji.."
Nadiya menekan kan perkataan 'Ter' itu yang berbunyi seperti terpaksa.
"Ohh! Jadi Unnie tak ikhlas lah ni. Okaylah. Permintaan tu dah tak ada dah pun. Unnie boleh balik. Poodah!!"
Halau Anna. Terus saja menyelubungi dirinya dengan selimut."Ala..Unnie gurau je lah. Ann,cepatlah bagitahu. Unnie janji takkan merungut lagi. Jeball~"
Pujuk rayu Nadiya.Anna mengintai sikit untuk tengok riak Nadiya. Sedih.
"Betul ni?"
Tanya Anna."Ya. Betul. Dahlah lekas cakap apa yang kamu nak."
"Heee.."
Anna terus bangun dan menyandarkan dirinya pada kepala katilnya."Ann nak Unnie nyanyi kan 2 buah lagu yang Omma selalu nyanyi kan untuk kita bila tiba waktu tidur.."
"Oh. Itu je?"
"Eheee.."
"Oklah. Dah duduk baik². Payah artis nak menyanyi ni."
"Perasan.."
"Umareru koto ba~
Kieyeku koto ba~
Anata no naka ni~
Ikitsuzukuru koto ba~
Tachidomori sono toki~
Yuuki he to kawaru~
Saa,arukidasou~
Ano toki yori~
Anata wa tsuyoku natteiru kara~
Mou mayonaiwaide~
Ano toki no koto ba wo~~
Shinjite~~~"Wah! Saya ingatkan yang Unnie mungkin dah lupa nyanyian Omma tu. Dan sekarang untuk lagu yang terakhir.."
Riak muka Nadiya berubah apabila Anna mahu mendengar lagu terakhir itu.
"Ann? Ann pasti ke nak dengar kan lagu terakhir tu..?"
"Em~ Jebal~Unnie~"
Rayu nya."Huh.."
Keluhan halus dilepasnya."Lacrimosa dies illa~
Qua resurget ex favilla~
Judicandus homo reus~(korus)
Huic ergo parce,Deus,~
Pie Desu Domine~
(2x) (korus)""Puas?"
"Geheee..gomawo,Unnie."
Pipi Nadiya dikucup Anna.Nadiya tergamam!!
"Aik? Unnie? Unnie blushing ke?
Yah! Unnie,Ann bukannya kunyit tau tak!!!!""Yahhh!!! Micheosoyeoo!!!! Bila masa Unnie nak berkunyit dengan kamu!!!!!!!!!"
YOU ARE READING
Doktor Gila(sambungan)
РазноеAtas sebab faktor utama..Author terpaksa buat cerita ni di 'rumah' baharu di dalam Wattpad ni. Mana² Reader yang pernah baca cerita Doktor Gila ni,harap boleh maafkan Author!! Mianhae!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!