Nadiya tidur lena dibilik betulnya namun pada hakikatnya ia sepatutnya tenang dan damai~
Tiada apa² gangguan pun.
Namun ia tidak lama..Terasa katil springnya bergegar kuat seperti ada orang memijak² diatas katilnya itu.
Lantas tersedar dirinya dari lena panjang nya tadi.
"Apa? Apa? Apa yang berlaku?
Gempa ke? Huh? Hah?"Walaupun mamai,tapi riak bingungnya masih tak lepas.
Asyik nak tahu apa yang dah berlaku di sekeliling nya dahulu.
Dipandang ke atas menghadap siling biliknya. Ada satu bayangan orang.
Mata Nadiya pada waktu pagi sebegitu memang kabur. Apa pun tak nampak dengan jelas.
Cermin mata nya diambil.
Dipakai.
"Yahh!! Ann? Apa yang kamu buat dekat dalam bilik Unnie ni?
Orang nak tidur pun payah. Dahlah mimpi Unnie tadi tengah bagus²..Ann kacau je habis wayang aku!!"Mulalah dia membebel pada Anna yang dah terduduk bersila di atas katilnya.
"Unnie? Jom keluar joging. Bersenam untuk kesihatan kita.
Buat Yoga..Jom! Jom! Jomlah,Unnie~"
Pujuk nya. Lengan Nad ditarik²nya macam orang nya dah tak bernyawa.Sampai nak terputus rasa Nadiya bila kena tarik dengan kasar.
"Taknak lah. Unnie malas nak berjalan² lagi Ajaklah yang lain² tu..dah shuh shuh.."
Halaunya.Anna mencebik marah. Tapi dia tetap tak nak putus asa macam tu saja. Dia ada lain plan pula..
*ketawa kejahatan*
Beberapa saat kemudian..
"Hum? Dah hilang dah? Hee..legalah rasanya..bolehlah sambung tidur bali--"
"Yarrgghhhhhhh!!!!!"
Anna tanpa berfikir panjang pagi terus landing atas badan Nadiya yang tidur melingkup itu.
Nadiya dah meroyan kesakitan dibawah Anna.
Anna tidak henti² menindih² badan Nadiya itu. Disukanya lagi adalah."Arghhhhh!! Anna!! Anna!!! Tolong lah!!!!Sakit gila!!!!!!!!!! Berhenti!!Jebal~"
Rayunya..dah terdesak sangat dah tu."...umm*fikir dulu*..hihihi..Tak Nak!!!!!!"
Tindihan bertambah berat dan kuat.
"ANNNAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!"
Diruang makan..
"Haih..pagi² lagi dah memekak diorang tu.."
Rungut Jaehyun.Rambut nya yang berserabut itu hanya dibiarkan nya sahaja dan berlalu masuk ke dalam kamar mandi.
"Hehehe..bukan nya kamu tak tahu pun mereka tu macam mana.."
Sengih Maria.Maria menyediakan sarapan dengan dibantu Eunwoo yang kebetulan juga terbangun awal pagi.
«Skip»
Akhirnya Nadiya kalah. Anna berjaya menyeret Nadiya keluar juga setelah hampir berjam² mereka bertarung nyawa diantara satu sama lain.
Mereka tidak bersendirian.
Ji Soo,Maria dan Eunwoo menemankan mereka.Sementara Jaehyun tidak dapat nak menemankan sebab ada masalah peribadi nya sekejap.
Anna hanya mampu berjoging perlahan sahaja kerana Maria telah mengingatkan kepada nya agar tidak terlampau kuat berlari.Anna akur.
Nadiya pula,baru je masuk ke trek berjoging dah lelah. Terpaksa lah si Ji Soo piggy back dia.
Tiba di sebuah bangku panjang untuk berehat. Ji Soo terus melempar Nadiya atas bangku tu.
"Auch!! Yah! Kejam gila kau ni..!"
Marah Nad."Siapa suruh berat sangat. Huh.."
Penat Ji Soo.Anna mengambil tempat di sebelah Nad. Maria juga dipinta duduk oleh Anna. Maria cuba menolak namun diugut pula oleh Nad. Dia akan bagi suntikan kalau tak nak duduk katanya. Apa lagi..Maria pun kelu lidah.
Tak tahu apa nak buat dah."Anna-ya,Saya nak kesana dulu untuk beli minuman. Eunwoo ikut saya. Maria..tolong tengok²kan mereka ni."
Arah Ji Soo."Nae."
Maria patuh.Eunwoo bangun dari duduknya dan mengekori Ji Soo.
Nadiya dah tak nak berbual sebab terlampau penatttt~~~~
Anna pula hanya melilau²kan mata nya melihat pemandangan ditaman itu. Penuh dengan kepelbagaian ragam yang dilakukan oleh pengunjung² yang datang untuk bersenam,berjoging dan macam² lagilah.
"Cik Anna?"
Satu suara lembut menerpa ketelinga Anna.
Anna melihat ke sebelah kiri nya.
"Oh?"
YOU ARE READING
Doktor Gila(sambungan)
De TodoAtas sebab faktor utama..Author terpaksa buat cerita ni di 'rumah' baharu di dalam Wattpad ni. Mana² Reader yang pernah baca cerita Doktor Gila ni,harap boleh maafkan Author!! Mianhae!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!