Keesokan harinya
"Ahhh....alangkah sedapnya dapat tidur....eahh,jap sekarang pukul berapa"ujar fal sambil melihat ke arah jam dindingnya"Baru pukul berapa...nantilah Aku Mandi..now, Aku nak kejut si kaz Tu..."sambil berjalan ke arah bilik kaz
"Eahh..kenapa Kaz tidur tak tutup pintu biasa dia tutup...hmmmm..lupelatu.."
Sebaik sahaja fal sampai Di depan bilik kaz,fal pun menolak pintu ITU secara perlahan....dia melihat sekujur badan terbaring di sebelah katil..lalu dia pun mendekati Dan mengejutkan kaz
"Kaz..oooo..kaz..bangunlah"kejut fal..
Tiba-tiba fal ternampak sebotol ubat Di sebelah kaz..dia pun mengambilnya
"Eahh..kenapa Ada ubat..setahu Aku kaz tak sakit..."
Dia terkejut ubat itu untuk tahan sakit kepala..dia terus berusaha mengejut kaz
"Kaz....bangunlah....kaz..Kau kenapa tak bangun..bangunlah..."
Fal panik lalu terus menelefon ambulan..
Beberapa minit kemudian
Ambulan pun Tiba...mereka terus mengangkat kaz untuk dimasukkan ke Dalam ambulan...lalu dibawa ke hospital...Di hospital
Kaz dimasukkan ke Dalam wad...fal tunggu Di luar...fal membuka handphone nya lalu menelefon Nani..
"Assalammualaikum,Nani harini Aku tak datang cafe sebab kawan Aku masuk hospital..pastu kuncinya ade kat rumah Aku..Aku letak kat meja ruang Tamu.."
"Waalaikummusalam,oookk...tapi Aku tak tau rumah Kau katne..."
"Nanti Aku hantarlah dia punya alamat...btw,bos ade pesan jangan tidur masa Jaga kaunter..kalau tak Nanti dia potong gaji Kau..pesan sekali kat ahlam..and Kau tolong Jaga cafe Tu berkhimah...Dah bye assalammualaikum..
Waalaikummusalam Aku dah jawab jangan jawab"Fal terus mematikan handphone....setelah beberapa minit menunggu doktor pun keluar..
"Siapa penjaga pesakit cik Kazmin Faqrish?"
"Saya.."
"Sila ikut saya sebab saya nak bincang sesuatu...."
"Baik"
Di bilik doktor
"Sila duduk cik"
"Terima kasih doktor.. doktor kenapa dengan kaz?
Dia sakit ape?dia tadi pengsan ke ape?"bertubi-tubi soalan keluar Dari mulut fal"Wowowo...sabar..satu-satu soal...btw,Nama saya syafral.. doktor syafral.."
"Hehehe..ooo...
Saya naufal sahabat baik kaz..""Ok..awak ade ingatkan supaya kaz makan ubat tak?"
"Ubat??..buat ape nak makan ubat?..kaz Kan tak sakit.."
"So,awak tak taulah perkara sebenar..."
"Perkara sebenar??perkara ape..Cuba doktor straight to the point je...tak payahlah saya nak fikir Banyak sangat.."
"Ok.. sebenarnya kaz ade penyakit kanser...Dan kanser dia semakin merebak dengan cepat.."
"Kanser....." Maka terjatuh air Mata lelaki fal
"Ye kanser..saya harap awak..tabah...haritu saya ade suruh dia buat temoterapi...
Tapi sampai sekarang dia tak bagi respon...""Bila doktor tau Yang dia ade kanser?"
"Sebulan Lepas.."
"Ooo..kaz ade kanser ape?"
"Kanser otak.."
"Oooo...and kenapa tadi dia pengsan?"Tanya fal
"Dia Dah lama tak makan ubat Yang saya Kasi..kepala dia dah tak dapat terima kesakitannya.."
"Ooo..tapi kenapa semalam saya tengok dia ok..macam bukan orang sakit.."
"Mungkin dia sorokkan Yang dia sakit...sebab dia tak nak awak tau..tapi awak ade perasan muka dia makin pucat daripada sebelum ni?"
"Ade..tapi saya lupa nak Tanya dia haritu....doktor dia ok tak sekarang ni?"
"Allhamdulillah,dia ok..
Sebab kepala dia dah kembali stabil....Tapi sekarang ni awak kena Jaga dia..sebab dia dah tak boleh balik rumah....dia dah teruk sangat...kanser dia dah tahap 4.."Again fal Dah tah tak tahan nangis...maka dia pun nangis...
"Boleh saya lawat dia.."
"Boleh..."
"Terima kasih doktor"
"Sama-sama"
Fal pun keluar Dan melawat kaz...
To be continued
__________________________
Kesian kaz....agak²lepasni ape terjadi kat dia..wait next chap y'all..bye..😆😆😄😄
YOU ARE READING
Just A Moment Of Love
RomanceKau muncul dan tinggalkan aku begitu sahaja Sometimes We Need to forget Our person that We Love❤💓 There Must be wisdom on the contrary😇😉😊 __________________________________ Watak utama: Nur Syamira maira~mira Muhd kazmin faqrish~kaz Nur Laila af...