Poppy 8

348 32 2
                                    

Part 8

JR

--------------------

Flashback.

"Kita tidak akan sama sekali share bilik tidur. So ko bulih ambik tu guest room."

Sebab Selena tidak mau kami tidur sebilik biarpun kami nda tidur sekatil. Dia takut si Poppy pigi goda saya kunun. Ladies punya insecurities... Dia tidak percaya saya.

Flashback ends.

--------------------

Present day...

"Apa ko simpan tu bilik yang dekat dapur tu?" tiba2 tu Poppy muncul depan office room saya.

"Why?"

"Sa mau pindah sana." Dia bilang. Serius.

"Why?"

Tu Poppy punya muka makin bidah. Mau memanas lah tu jap lagi macam2 tu perkataan yang keluar dari mulut dia.

"Sa malas mau balik2 kasi pindah2 barang dari tu guest room pi bilik ko kalau mamy ko datang stay sini."

"Lagi..." Tu Poppy angkat satu jari sambil kasi tutup mata... Ala2 hero tamil. 😂

"Sa malas dengar bunyi2 pelik jam dua tiga pagi dari bilik sebelah. Sa ingat puntianak meraung dulu. Berbulan bulan sudah sia menahan keseraman! Bulih bagi sa tu bilik??" Tu Poppy peluk tubuh.

Puntianak meraung? Hahaha. Si Selena kali.

"Stor tu sana." Saya bilang.

"Sa kasi kemas. Ada kan stor di luar ni rumah jugak. Sa kasi pindah sana tu barang2 ko semua."

Fikir punya fikir... Ni rumah ada tiga bilik tidur di tingkat atas. Satu main bedroom, satu guest room dan satu office room saya. Di tingkat bawah ada satu tapi kecil sikit dan saya kasi jadi stor.

"Isk, nda payah la. Sana saja ko. Tiada tilam lebih juga. Bazir duit saja mau beli." Saya bantah dengan alasan yang tiada2.

"Peluki! Tamaha! Ko pikir sa teda duit ka mo beli tilam whatsoever sa sendiri. Sa bayar juga pun sewa!" Poppy punya suara tinggi sudah. Marah kah? Hahaha. Bagus.

Saya buat2 macam urang yang sedang berfikir. Padahal mana juga saya berfikir.

"Uih! Ko tidur ka? Lima tahun sudah sa tunggu ko punya jawapan! Sa inda peduli! Sa bilang sa mau pindah! Sa mau pindah juga! Faham!? Bagi sa tu kunci dia sekarang!" Dia tulak pinggang sudah. Mata dia on fire. Uh, takut oooh saya nampak. Haha.

"Ko ketawa kenapaa? Sitt (shit) butul! Capat sebelum sa kasi tebalik ni meja ko!" Poppy kasi garang suara. Macam kuat. Saya pun separuh mati saya mau angkat ni meja dulu.

Dia melangkah mau pigi dekat ni meja. Habis nanti kerja2 saya.

"Fine!" Saya berdiri terus mau pigi cari tu kunci bilik stor.

Dia ikut saya dari belakang. Siap suruh cepat lagi. Hemm.

"Ko bulih kasi pindah semua pigi di luar kecuali ni box2 semua. Ni barang penting. Sa ulang, PENTING! Semua sa pun paperwork tu. Okay. Selamat berpindah." Saya sengaja tekan tu perkataan penting tadi sebab memang tu kertas kerja semua penting2.

"Tapi tu sewa kasi kurang." Dia bilang.

Hemm...

"Berapa kurang ko mau?" Saya baik hati juga ni. Dia juga yang akun mau membayar sewa juga kunun dulu.

"100 ka?" Dia bilang. Saya ingat dia akan cakap jumlah yang lebih dari tu lagi.

"Okay. Jadi 200 lagi untuk sebulan. Dan peraturan lain tetap sama juga." Saya bilang dan mau beredar pigi sambung kerja saya di atas.

"Okay." Poppy jawab. Dia potong jalan saya. Excited dia berlari naik tangga. Hemm... Inda sabar mau pindah lah tu kunun.

...

Terkejut saya nampak tu Poppy masa baru mau masuk di dalam dapur. Dia sedang jilat piring kah tu?

Siuk dia menjilat, main tutup2 mata lagi. Ada mata melihat pun dia tidak sedar sudah. Isk, isk, isk...

"Emm, kilat pun." Dia kasi ampai tu piring atas meja. Lepas tu dia jilat2 lagi jari jemari dia macam kucing.

Terkejut juga dia bila ternampak saya lepas dia buka mata. Saya sengaja duduk di bahagian depan dia.

"Apa? Urang mau kasi jimat penggunaan axion." Alasan yang dia bagi tu, lucu arr 😏...

Makin saya rasa geli hati. Betul2 pelik gaya ni tondu. Wife saya kah ni?

Wife?? Hemm...

"Kalau gitu, lepas ni ko jilat la semua tu piring2 lepas habis makan termasuk piring yang sa pakai." Saya main2 saja.

"Maap. Piring ko, ko sendiri la jilat. Yaii." Dia jeling saya then cepat2 berdiri pigi sinki.

Tu piring yang dia siuk2 jilat tadi dia cuci juga guna sabun pencuci.

Tiap kali saya bertembung sama dia mesti ada saja perangai pelik yang saya nampak. Berguling cepat2 macam askar masuk pigi bilik dia pun pernah juga saya ternampak, tu pasal dia mau mengelak dari si Selena tu. Ada2 saja.

"Lapar ka?" Tu Poppy tanya.

"Ya..." Saya bilang.

"Sudah sa masak tu." Dia bilang.

"Jadi..." Saya tanya... Takkan dia kasi biar saya menunggu.

"Ambik, sauk sendiri. K bai!" Dia lari terus pigi masuk dan kunci pintu bilik dia. Mentang2 depan dapur saja. Kitai. Hemm...

Biar pun hubungan kami macam tuan rumah dan penyewa tapi dia tetap jaga kebajikan saya sebagai suami kecuali berhubungan intim...

...

"Bro, lama sudah sa mau bagitau ko ni tapi sa teda bukti. Harap ko tidak marah sama sa dan cakap sa menyibuk hal ko."

Si Jax bawa saya pigi minum. Memang jarang sudah kami hang out sama2. Mungkin pasal itu dia takut2 mau kasitau sesuatu sama saya. Macam penting saja.

"Ko tinguk la ni.." Si Jax pass phone dia sama saya.

Gambar Selena sama2 dengan lelaki lain. Ganti2 lagi tu. Then siap ada bukti video lagi Selena bermesraan dengan tu lelaki2... Damn. Patut lah selalu buzy kunun. Ada photoshoot lah. Ada runaway lah.

"Sorry bro... Lama sudah sa tau and simpan ni hal. Tapi sa ingat kamu inda sama2 sudah. Si Kane yang bagitau kamu still sama2 biar pun ko sudah- erm, sorry arh, sa bukan mau sibuk life ko juga. I'm just concerned as a friend.." bilang si Jax.

Saya tau niat dia baik dan bukan mau sibuk pasal private life saya.

Kiayam punya Selena. Kenapa dia buat begitu lagi dengan saya?? Saya tidak hairan cuma saya tidak sangka dia ulang tu gaya bitch dia...

Selena, we are officially over!

To be continued...

 POPPYWhere stories live. Discover now