Poppy 14 [ FINAL ]

460 36 6
                                    

Part Final

POPPY

"Jangan melebih lebih. Sa bulum biasa tidur sekatil sama ko."

Saya masih janggal dengan ni situasi kami sekarang. Ni JR ni terlampau cepat mesra alam. Bikin sumarat satu badan.

Dia berdiri dari katil. Tu kening dia dekat sudah mau bersambung. Sorry saja lah kalau dia marah.

"Sa keluar dulu kijap." Dia ambil kotak rokok sama macis dia yang ampai2 di table lamp terus dia keluar.

Entah apa fikiran dia tu tadi ka saya saja yang overreacting dan salah faham sama tindakan dia.

Saya kasi off lampu utama, tarik bantal dan kasi hampar di lantai tu selimut yang sempat saya tapuk2 minta sama tu aunty yang kerja sini tadi petang. Tidur di lantai pun, laaantai lah.

💤

Siuk2 tidur tu, saya rasa macam ada something crawling on my back. Seriously, saya memang sensitive sama benda2 kecil yang jalan merangkak.

Cepat2 saya bangun, berdiri, mau buka tu benda dari badan saya. Yang pasti bukan lipas lah.

Berabis saya kibar2 tshirt tapi tu benda nda mau lari. Steady pula dia melekat di baju. Silaka betul!

"Kenapa ko?"

Terlumpat terkejut lagi saya sampai terlanggar dinding. Terhantuk kepala lagi! Sakit okay.

"Ada kumbang kali melekat di belakang baju sa!" Mau tidak mau terpaksa saya kasitau si JR.

"Sepa suruh begaya mau tidur di lantai. Peduli la ko." Terus dia baring balik. Siap membelakang saya lagi. Kimaa dia macam si taie saja.

Berabis saya kurik2 tu kumbang di belakang tshirt. Silaka betul bah! Gagaron sudah badan saya kegelian.

"Shit!" Saya geram.

Si JR berdiri terus pigi dekat saya.

"Mana tu binatang?" sudah saya kasitau tadi di belakang baju saya. Eee!

Saya tunjuk2 saja di bahagian belakang. Laju tangan dia masuk pigi raba2 tu baju.

"Nah." Dia kasi tunjuk depan mata saya lagi.

"Ee buang la!"

Dia sengaja lagi letak atas kepala saya.

"Ai gila juga ko ni!" Berabis saya buka tu kumbang sampai mau ternangis. Silaka bah ni lelaki!

"Sori, sori." JR tarik tu kumbang dari rambut saya.

"Sori. Stop crying." Dia bilang lagi. Urang mau sakit dada sudah mau tahan geli tadi.

"Shss, calm yourself... Calm yourself." JR pigi peluk saya.

Kata2 dia disertai dengan usapan lembut di bahagian belakang badan saya. Tapi saya masih rasa geli dan takut.

"Sori, sori." Balik2 juga mau minta sorry ni munyit!

Bikin saya makin rasa girigitan saja sampai saya tumbuk dada dia. Keteh! Tiada gerakan arr biar pun tumbukan saya kuat. Makin negi dia pigi gapus saya. Sakit hati pula saya.

"Shss.. Berenti la nangis."

Suddenly, he kissed my forehead. Kucupan demi kucupan dan itu buat saya rasa slowly bertenang. Ditambahi lagi dengan usapan pada kepala.

Air mata saya yang mengalir di pipi dia lap dengan ibu jari. Masih di dalam pelukan, kucupan lembut dia beralih ke bahagian pipi.

It feels weird but I kinda like it. Macam siuk pula saya rasa kena kiss2 pipi ni. Saya masih lagi singut2 tutup mata. Tidak lama tu bibir dia sampai di bibir saya.. Saya, no respon. Gila. Seriously, this is like my first kiss...

 POPPYWhere stories live. Discover now