Poppy 12

350 27 0
                                    

Part 12

POPPY

"Apa yang ko cakap sama mamy tadi?"

Slowy kunun si JR merangkak naik katil. Dia fikir saya sudah tidur kali. Pura2 dia tidak mau jawab kunun.

"Apa alasan yang ko bagi tu?" saya tanya lagi.

Dia mendengus kecil. Siapa suruh dia cakap yang bukan2 sama mamy dia..

"Mamy yang pandai2 assume sendiri tu. Sa cakap saja ko pening sama muntah2. Mana ada sa cakap yang lain lagi." Dia tidur membelakang saya.

"Ya ka?"

"Mana2 ja la ko. Bukan sa dapat halang mamy pikir macam gitu. Dia kepingan ja ada cucu." JR bilang.

Dei...

"Macam mana mau ada cucu kalau gini. Cakap ja la kita sedang merancang keluarga." Saya bilang kunun. Padahal lain yang di dalam fikiran saya. First time lah saya guna perkataan 'kita' untuk bahaskan kami dua depan2 dia.

"ya ka?... Kita boleh cuba." JR jawab sambil kasi pusing badan menghadap saya. Senyum manis terkulum di bibir dia.

Yaii.. Apa dih kunun maksud dia tu?

"Jangan ko gila."

"Belum cuba belum tau. Mana gila tu..."

"But I'm not into you. Mana sudah Selena ko?" Cara penolakan dari seorang Poppy.

"Nda payah mau into - into sangat. We just need lust. Bukan berdosa juga, kita ada ikatan sah." Relax mah dia cakap gitu.

Palui! Lain2 sudah ni lelaki ni. Tidak boleh jadi ni gini. Cepat2 saya bangun. Bagus saya pindah balik pigi tidur di sofa.

"Ko mau pi mana tu?"

"Pi tidur la."

"Sini saja."

"Nda mau!"

"Kalau tidak dingar, sa angkat ko balik sini trus rogol."

P*kitai! Bangang juga dia ni! Saya buat2 inda dengar, saya cuba juga berdiri.

"Jangan cabar sa. Durang betul2 mau cucu tu."

"Gila!!!" Laju saya limpang balik terus cover satu badan guna selimut saya. Kalau dia macam2 saya teriak saja ni kuat2. Peduli lah mamy dia hairan.

...

Sepanjang masa tiga minggu ni, luka2 saya makin mau kering dan makin sembuh. Tapi saya berjalan masih kimpang2 lagi.

Si JR pula layan saya macam princess biar pun dia punya cara cakap masih kasar lagi sama saya.

Saya pula makin takut sama dia. Tiba2 saja dia berubah. Nasib kami masih tidur berasingan. Kalau tidak, saya bulih mati mau menghadap dia 24jam.

"Tambah cuti lagi ba. Kaki ko tu belum berapa bagus lagi."

Si JR inda puas hati lepas yang saya bagitau yang dalam beberapa hari lagi saya akan mula bekerja.

"Dei.. Lama sudah sa cuti. Mau masuk tiga minggu sudah. Nanti gaji sa kena tolak or worse tempat sa kena ganti orang lain." Saya bilang.

"Susah2 resign saja. Sa boleh kasi makan ko."

Haih... Saya roll eyes.

"I really love my job." Saya bilang.

Si JR mendengus.

"Apa yang ko boleh buat lagi selain kerja ko yang sekarang? Sa dingar2 ko banyak bakat selain menjilat piring."

P*kitai! Tapi saya mau terketawa juga dengar yang part jilat piring. Sot bah dia ni.

"Lama sudah nda sa asah bakat2 terpendam sa. Biar la ba sa kerja. Salary yang sa kena bagi pun bulih tahan juga."

Kalau boleh saya mau mempertahankan hak saya untuk keluar bekerja dan ada pocket money hasil titik peluh saya sendiri.

"Sa rasa lebih baik ko resign. Mamy pun bising2 sudah sama saya. Pasal ko kerja la, pasal--... Hiskk, forget it!" Bilang dia terus berdiri. Naik pigi tingkat atas terus kasi hempas masa tutup pintu bilik.

Hemm... Kenapa lah kunun tu? Pasal apa lagi yang husband saya marah2 tu?

Husband.. Yakah husband?

...

"Sa tidak mau cakap banyak. Macam yang sa balik2 kasitau ko dari minggu2 lalu lagi, sampai sudah masa ko minta cerai dari si JR. Next month genap satu tahun sudah saya tunggu kamu mau bercerai."

Si Selena paksa bawa berjumpa dari lunchtime lagi tapi lepas habis kerja baru saya akun mau jumpa dia. Non stop mau chat and call. Bikin rimas, bikin maradang lagi semua chat2 dia dari taaadi tengahari sampai petang...

Memang banyak kali sudah dia chat dan call saya. Ugut dan paksa saya untuk minta lepas dari si JR. Sebab saya penghalang cinta suci durang kunun.

Hurm, next month ka pula genap satu tahun kami kawin? Inda sedar masa berlalu..

Mula2 tu memang saya ada niat mau kasitau si JR supaya kami bawa haluan masing2. Tidak payah tunggu sampai satu dua tahun.

Tapi oleh kerana si Selena sonsog mau saya buat begitu, makin lagi saya sengaja tunjuk yang saya macam mau mempertahankan ni perkawinan. Jangan harap saya mau layan kemahuan dia tu. Lagipun, mana juga saya mau duluan2 buat hal.

Biar si JR sendiri yang kasitau family siurang pasal hubungan dia antara Selena dan pasal saya dengan dia, yang sebenarnya macam mana hubungan kami selama ini.

"Tu masalah kamurang. Sampai atau tidak tu masa, sa mau si JR sendiri yang putuskan dan urus semua. Dia yang buat hal, bukan sa." Terus terang saya cakap sama si Selena.

"Mau dia yang bagi kata putus ka atau ko pok sudah sama dia tu?? Ko selalu ba kan tengok cermin di rumah. Ko rasa ko ada macam saya ka from head to toe?"

Amboi ni minan. Bikin saya mau jeling atas. Dia mau rasa terbirak garfu kali ni. Saya? Pok si JR?? 😏

"Hahaha. Tida payah sa pok, memang dia sendiri mau sama sa. Memang sa teda macam ko from head to toe or macam ko from out to inside... Siuk ka ganti2 lelaki? Maybe pasal tu si JR nda mau ko dan ko saja sebenarnya yang terhegeh-hegeh mau sama dia." Saya pun pandai juga mau kasi panas hati orang.

Tu pun si Vivy yang bagitau pasal 'bad habit' si Selena. Saya sendiri pun tidak pasti sebab saya tidak pernah ambil tau pasal Selena. Yang saya tau si Selena lama sudah tidak datang di rumah dan si JR marah kalau dengar apa2 pasal Selena.

"Sial ko!?"

Selena angkat gelas mau siram saya. Baru saya mau mengelak...

SPLASH!

Ada seseorang muncul pigi halang tu air dari terkena saya.

"Enough Selena! How many times must I told you that we are done?? And stop disturbing my wife! Ni kali sa kasi lepas ko! Next time ko buat lagi, memang sa tidak kasi biar2 sudah! Napa la ko perempuan!" bilang si JR dengan keras dan tegas.

Berkeras saya di posisi. First time saya dengar suara dia yang betul2 marah. Sikit saya putus nafas. Nasib saya sempat sedut jantung saya yang mau tergugur tadi.

Tanpa amaran, si JR tarik tangan saya dan bawa saya keluar dari ni cafe.

Tapi macam mana dia tau ni hal? Saya tiada bagitau sama siapa2 yang saya akan pigi jumpa si Selena ni hari...

To be continued...

 POPPYWhere stories live. Discover now