Insomnia

58 2 0
                                    

Vide satte sig på tåget mot Göteborg lättad över att äntligen lämna den hemska staden Floda när Alex ringer.

"Hallå Vide min mamma har raderat mitt fucking porr!" Alex hälsade inte ens utan började bara skrika ut sin autism. Detta störde alla på tåget eftersom Vide inte kunde hantera höga ljud och därför började autisma. Både Alex och Vide satt och bara skrek i telefonen hela vägen till Floby där de då började diskutera faktumet att Alex nu var porrlös.

"Asså jag har inget jävla porr nu Vide! Allt mitt sällsynta porr från Tyskland flög åt helvete!"

"Vad i helvete? Vem fan gör ens så?"  Vide brydde sig egentligen bara för att det var tyskt så han la på på grund av Alex som visade känslor vilket skrämde autisten.

En timma senare och Vide var äntligen framme vid Eketrägatan, nu skulle han bara ta 31an till Hjalmar brantnings platsen och så var han hemma. När han väntade på bussen kom det fram en okänd man till honom.

"Vill du gå på rave? Säljer svinbra tjo och brunt." Vide kände igen rösten men kunde inte avgöra vem det var eftersom langaren stod med ryggen vänd mot honom.

"Vänd dig om jag är döv och hör inte vad du säger jävla tjackis." Figuren vände sig om och det visade sig vara Kim, inte stora dock utan lilla.

"Kim??? Vad gör du här du är typ tolv?" Vide blev väldigt förundrad över att lilla Kim hade börjat sälja, dock inte chockerad eftersom Emrik såg Kim som en lärling.

"Vide! Jag springer åt Emrik idag för han överdoserade igår." Kim skrattade åt Vides försök till att oroa sig och fortsatte "Han överlevde och behövde inte ens åka till sjukhus, eller jo det gjorde han nog men det vägrade han tillåta."

"Jaha ah men vill du hänga med till mig?" Vide vägrade dricka själv eftersom alkoholism inte var inne längre och Fred var i Danmark på strög. Kim nickade och följde med på bussen där Vide förklarade sin dagsplan.

"Så jag tänker att vi dricker tysk öl idag och firar oktoberfest, trots att det är augusti." Vide gillade att komma på bra anledningar till att dricka för att dölja sitt beroende.

"Men Vide det är ju den femte oktober idag!" Denna informationen vrickade hela Vides värld så han la sig i Kims knä och började autisma. Tack och lov glömde han bort att detta hade hänt efter fem minuter när de anlände till Vides lägenhetshus. De gick in genom fulingången med skotthålet och kände direkt en stark doft av dödsdrogen, marijuana. Detta la de båda märke till trots att de var så vana vid lukten så de var praktiskt taget immuna. När de kom upp till Vides lägenhet satte sig Kim i soffan och studerade inredningen som bestod av en nordkoreansk flagga, diverse bilder på nordkoreanska ledare och även ett par gröna neon kaktusar placerade på olika ställen i den lilla ettan. Vide gick till "köket" för att hämta två Sternburg öl och matchande glas till.

Stämningen var stel och inga ord hade yttrats sedan de gick in genom dörren. Detta var dock väntat då Kim är stum. Vide satt och funderande på vad han kunde säga och det enda han kom på som Kim faktiskt skulle svara på var om Vide började rulla en holk. När han tog upp rullpapper och fisklådan skrek Kim, detta ledde till att Fred, Vides tjugotioåriga pojkvän, kom kutandes genom dörren och sa åt Kim på skarpen att han faktiskt måste vara tyst för annars kommer grannarna. Vide kände sig glad, Fred var här och det var inte längre så stelt. De tände holken och lutade sig tillbaka i soffan och njöt, dock var detta endast lugnet före stormen då Alex kom skjutandes genom dörren som förstördes helt.

"DET VAR RASMUS SOM RADERADE MITT FUCKING PORR, HAN ÄR KICKAD!"

Ingen puss utan penisWhere stories live. Discover now