Medan Kim och Vide firade oktoberfest och Emrik satt och sköt upp i ett gatuhörn låg Rasmus i sin säng och tänkte. Tänkte på sitt eget liv, på Alex och även funderade på ett eget plantage med majjaplantor. Han insåg att vad han gjorde var att filosofera vilket innebar att han ändå gjorde något relaterat till högskolan, av ren stolthet bestämde sig Rasmus för att leva sina drömmar och bli en riktig vegan och odla hemma, odla allt hemma. Han kontaktade direkt Emrik för att fråga honom eftersom han var nära inpå en drogexpert, enligt Rasmus i alla fall.
"Hej Emrik! Vad gör du? Kan du komma hit?" Rasmus skickade iväg sitt sms med visshet att Emrik ändå troligtvis behövde psykisk hjälp eller sovplats och kunde därför lika gärna åka till Floda.
"Hej Rasmus? Jag skulle precis skjuta upp... Kan komma om jag får göra det hos dig, och du har röka eller kan swisha så jag kan lösa?" Emrik svarade förvånande nog snabbt och var relativt nykter vilket var en helt ny grej för både Emrik och Rasmus, och för resten av mänskligheten också.
"Klart jag har röka, brunt! Ta nästa tåg så möter jag dig vid stationen." Emrik kunde hitta hem till Rasmus med sitt muskelminne men han behövde garanterat någon som kunde köpa ut cigg åt honom och även någon som höll honom upprätt med tanke på hans grova undernärdhet och drogmissbruk.
"Aight, är där vid 16:34."
Rasmus la ner mobilen och började vattna sina plantor och mata hans 12 katter och även hunden Sally, eller fåret som det närmare sagt var, ända tills klockan stod på 16:37 och Rasmus insåg att han nu fick vara rask, haha Raskmus. Legolas look-a-liken drog på sig ett par skor och gick med bestämda steg mot Floda station där som förväntat en förvirrad Emrik stod med en cigg i käften och såg ut som ett jävla lik.
"Emrik! Kom över till den här sidan, NEJ INTE ÖVER SPÅREN!" Rasmus fick gå igenom tunneln och hämta den lilla dvärgpojken i för stor tröja, jacka, byxor OCH skor. Det kom alltid som en chock att han lyckades äga endast kläder som såg helt löjligt oversized ut men han fick det att funka genom att se ut och vara en sann junkie. Emrik höll ett stadigt grepp om Rasmus arm och puttade upp axelremmarna till sin ryggsäck, som också såg stor ut, och bad som uträknat Rasmus att köpa ut cigg när de gick över bron till Ica. Rasmus tog Emriks kort och gick in och köpte ett pack Winston långa röda och ett Marlboro ice blast vilket Emrik hellre rökte vid bakfylla eller onykterhet av annat än alkohol. Rasmus hittade Emrik på bänken utanför och så fort han fick cigaretterna öppnade han det långa paketet och tände en cigg medan de rörde sig mot Rasmus hem med alla dess djur.
När Rasmus och Emrik kom hem till Rasmus satte de sig vid bordet och Legolas berättade om sin plan.
"Så du ser jag vill riva hela huset och bara ha ett majjaplantage!" Rasmus flinade och väntade på bekräftelse från Emrik.
"Ah jag ser inga problem med din idé, jag säger att vi börjat direkt!" Svarade Emrik och tog ett stort bett av väggen. Sally som alltid hade velat bita väggarna följde strax därefter och helt plötsligt satt det katter över hela väggarna och bet. Den blonda jätten ifrågasatte inte ens hur han gick från fyra till tolv till katter över hela väggarna utan stod stolt bredvid och tittade på.
Efter en halvtimma var huset helt borta, Rasmus och Emrik stod där huset tidigare hade gjort detsamma och tände lite braja medan de gottade sig i solens sken.
"Så vart ska du bo nu?" Emrik frågade en fråga Rasmus inte hade vågat nämna än.
"Eh, jag vet faktiskt inte riktigt? Någonstans nära Chalmers kanske..." Rasmus och Emrik hoppade in i den gulbruna v70n och åkte mot Chalmers. När de kom fram åkte de in på en väg där Rasmus helt plötsligt stannade bilen.
"Här bor jag!" Rasmus ledde den yngre upp för trapporna och låste upp en dörr där det redan myllrade med katter.
"Men Rasmus bodde du redan här innan?" Emrik stirrade förundrat på en kattunge som han sedan plockade upp för att stjäla.
"Nepp! Men du vet ju att jag alltid löser allt." Rasmus blinkade med ena ögat och helt plötsligt låg Emrik hemma i Fritsla med en kattunge på bröstet.
"Skönt." Muttrade Emrik innan han haschsomnade i tjugoåtta timmar obrydd om hur han kom hem.
ESTÁS LEYENDO
Ingen puss utan penis
FanficRasmus har alltid beundrat Alex sätt att skriva låtar, och hela hans autistiska existens. När de börjar spela i samma band upptäcker Rasmus att han vill ha mer än bara vänskap mellan dom, men hur skulle Simon känna när Rasmus tog hans pojkvän. Vide...