Ik werd wakker doordat iemand water op mijn gezicht deed. Ik schrok toen ik Esra zag staan met een flesje water. 'Oha Esra, wat doe jij hier?!' Esra lachte en ging op mijn bed zitten, 'hadi opstaan! We gaan iets doen.' Ze stond weer op. 'Ik wacht in de keuken op je!' En ze liep weg uit mijn kamer. Fff wth doet zij hier??het is zo vroeg.. ik pakte mijn telefoon en keek hoe laat het was. Ohaa 9 uur! ik stond op en maakte me klaar (outfit staat hierboven^^ + nog een lange zwarte rok) Na nog wat parfum opgespoten te hebben liep ik uit mijn kamer. Toen ik de keuken binnen liep zag ik Esra praten met mijn moeder terwijl ze koekjes at. Toen ze mij opmerkte begon ze tegen mijn moeder, 'we gaan nu ergens naartoe, het is nog een verrassing voor Nur. Maar we komen laat thuis, dus rond 12 uur denk ik.' Ik keek verrast naar Esra en hoopvol naar mijn moeder. Mijn moeder leek ff te twijfelen. 'Emre brengt en haalt ons.' Voegde Esra er nog aan toe. 'Tamam (oké), maar ik wil wel weten waar jullie naartoe gaan als je het weet.' Ik sprong van blijdschap op mijn moeder, 'Dankjewel anne (mama)!' 'Tamam tamam, ga nu maar voordat mijn gedachte veranderd.' Ik kuste haar nog op haar wang en liep toen met Esra uit de keuken. 'Hodee, je hebt het gewoon gefixt!' Ik knuffelde haar van blijdschap. 'Ik weet het girl, maar kom schiet op anders missen we de boot!' 'Boot?' 'Ja boot, hadi schiet op!' Ze trok me mee naar de voordeur. 'Hoezo boot kiz?' Vroeg ik terwijl ik me schoenen aan deed. 'Ewa dat zie je zo wel!' Toen we de voordeur uitliepen en van de trappen liepen zei ze, 'Gaan we met de taxi of lopen?' 'Emre zou ons toch brengen?' 'Kan ook, maar hij heeft nog geen rijbewijs hé.' 'Hadi bel hem nou maar' Esra zuchtte en pakte haar telefoon.
We zaten voor onze flat te wachtten totdat we een auto hoorde toeteren. We zagen Emre met zijn blije kop in die auto te toeteren. We liepen naar de auto toe totdat Esra schreeuwde, 'IK CLAIM VOORIN!' En ze rende naar die auto toe. Toen Emre zag dat Esra voorin ging zitten zei hij, 'Aptal (dombo), waar is jou respect? Nur is ouder dus zij mag voorin.' 'Sen ne diyorsun (wat zeg jij)? Zij is 2 maanden ouder duss.' Ik kwam tussen hun discussie en zei dat het niet hoefde want ik wou "liggen". Emre stemde er uiteindelijk mee in. Toen we allemaal zaten vertrokken we. 'NURR!' Schreeuwde Esra opeens. 'Ohaa, ja noldu(wat is er)??' 'Noem een leuk liedje uit Nederland!' Weyo, zij schreeuwt om saus. 'Waarom schreeuw je dan!' Zei Emre lichtelijk geïrriteerd en hij deed zijn turkse hand gebaar.(je weet wel wat dat gebaar😂) 'Ewa, laat mij!' Pff we zijn nog niet eens 5 minuutjes onderweg. 'Tamam, zet deze (zie boven filmpje)' we gingen los op die muziek ook al verstonden Emre en Esra er niks van. Toen we na ongeveer twintig minuten waren aangekomen wist ik eigenlijk al waar we naartoe zouden gaan. 'Esra gaan we naar adalar (eilanden)?' Esra knikte maar half en pakte snel haar tas. Ik bedankte Emre nog en Esra trok me weer mee. 'Sen git Emre! (Ga dan)' Emre deed zijn raam omlaag, 'Esra sus (stil) ya, ik wacht totdat jullie binnen zijn.' 'Nu opeens gentlemen? Ga ga.' Esra liep naar binnen. 'Nog bedankt hé' riep ik naar Emre en liep achter Esra aan. We moesten eerst door een scan apparaat en onze tassen laten checken en toen mochten we pas inchecken. We zaten in zo'n station alleen dan voor boten.
(In dat gebouw moet je je inchecken voor als je met de boot wilt rondreizen of naar de eilanden van Istanbul of naar het Aziatische deel van Istanbul enzo^^)
'Gaan we naar adalar?' Vroeg ik voor de 2e keer aan Esra. 'Ja! We gaan naar een van de mooiste en grootste ada(eiland)' zei Esra enthousiast. Ik ben benieuwd.
Toen we op de boot stapten gingen we snel naar boven om een plaats te bemachtigen in de open lucht. De geur rook echt naar zee (logisch maar de geur is echt lekker😂) ik haalde diep adem en de zon scheen op mijn gezicht. 'Wil je simit?' Vroeg Esra. 'Ja doe maar.' Ze stond op en ik hield haar plek bezet met mijn tas en been. Ik deed mijn zonnebril op en genoot van het uitzicht.
Toen we bij büyük ada waren aangekomen gingen we eerst rond de boulevard lopen. 'Ik heb honger..' begon esra. 'Hadi dan we gaan op zoek naar eten' we liepen naar een winkel waar ze Nutella crêpe verkopen. 'Zullen we 2 crêpes kopen?' 'Ja is goed.' We zochten buiten op het terras een plekje uit, we hadden uitzicht op de zee😍. Na ongeveer 10 minuten kwamen ze de crêpes brengen. We aten het rustig op. 'Wat gaan we zometeen doen?' Vroeg ik. Esra dacht na, 'we kunnen naar het strand gaan en daarna winkeltjes kijken of we kunnen met de paarden een tour rond de eiland doen.' Echt een moeilijke keuze want het is allemaal wel leuk. We besloten uiteindelijk eerst een tour te doen met de paarden en daarna naar een strandje te gaan. Toen we klaar waren met de crêpes eten gingen we naar de verzamelplaats van paarden. Totdat ik opeens bedacht dat ik mijn moeder nog moest bellen. 'Shit!' Esra keek me aan, 'noldu?' Ik stopte met lopen en pakte mijn telefoon uit mijn tasje. 'Ik ben mijn moeder vergeten te bellen kiz!' Ik belde me moeder en ze nam op. 'Selam annecim..' 'wat.' 'Ik moest toch zeggen waar ik naartoe ging als ik het wist..' 'evet, zeg nu maar ik heb andere dingen te doen.' Esra ging stuk want ik had mijn luidspreker aan. 'Ewaja, we zijn nu op büyük ada..' 'NEDEN??' Ik deed het snel van luidspreker af, 'het leek ons leuk enz..' ze was ff stil. 'Tamam, ama (maar) ga je nog wel even naar büyük amca (grootoom) Hamit toe nu je toch daar bent.' 'Anne, wie is dat?' 'Utan (schaam je)! Dat is de broer van je dede (opa)!' 'Tamam tamam maar waar woont hij dan?' 'Ik stuur het adres zo naar je, utan ya!' En ze hing op. 'Wat was er?' Zei Esra lachend. 'Ik heb blijkbaar een broer van mijn opa die hier ook woont. Daar moeten we straks ff langsgaan' esra lachte weer, 'hoezo weet je niet wie jou opa's broer is' 'haha jij ook al? Hij heeft 8 broers en zussen.' 'Tjuus, say maşallah😂'
Tijdens het verder lopen naar de paarden vplek kwamen we een struik tegen met allemaal fuchsia bloemen erin. 'Nur, ga voor die struik staan dan maak ik een foto!' Esra pakte haar telefoon en ging goed staan. 'Hadi!' Ik lachte en ging voor de struik staan voor die foto. 'Wow, deze is echt mooi' zei Esra terwijl ze naar mij toe kwam lopen. 'Hode, ik ga die echt op insta zetten, stuur naar mij!' (Zie de foto van dit hoofdstuk) Ik pakte mijn tasje die Esra had omdat ik die voor die "fotoshoot"aan haar had gegeven😂. Daarna maakte ik nog veel foto's van Esra voor de struik. Toen we weer verder liepen zagen we toevallig een vrije koets, toen we aan die man (die voor die koets de paarden bestuurd) vroegen of hij een eiland tour kon doen. Toen hij zei dat het kon stapten we in de koets...
Extra lang deeltje voor jullie, ik hoop dat het wel een leuk deeltje is en niet saai x
JE LEEST
Hepsi değişti
Fiksi RemajaDit verhaal gaat over Nur. Nur is een normaal meisje van 16 jaar met een Turkse afkomst die geboren en opgegroeid is in Nederland, als het bijna zomervakantie is komt haar vader met een mededeling dat haar leven zal veranderen. (De titel betekend 'a...