In Your Heart Part6

25 4 4
                                    

Sambungan

*Di Kolej*

Raisya:Ayana oo Ayana..Di mn kau.. *jerit*
Ayana:Ape ii aku kat sini aje la..yg kau memekak pagi ii ni dh knape..
Raisya:Tak le aku cari kau...boleh tak teman aku pergi Pasaraya nk beli brg..sbb ada tetamu special yg nk sgt datang rumah kita. Ayana:Serious la..siapakah tetamu special sgt tu..and kau tk nk jemput Uqasha dn Syifa ke..Kesian diaorg..BFF kita tuu... Raisya:Deyy kau ingat aku ni bodoh ke...mestilah aku jemput..nnti kang bila diaorg dpt tau la..tak tau la jdi apa dgn hubungan kita..  Ayana:Dh la jom masuk kls.

-Skip Tamat Kelas-

Ayana:Raisya oo Raisya kau di mn *jerit*. Raisya:Ish kau ni nk ape memekak ii dri tdi.. Ayana:Mestilah, aku tak sabar nk pergi Pasaraya ni.. Raisya:Ish kau ni mcm x pernah pergi je..

-Skip smpai shj di Pasaraya-

Ayana:Kita nk masak apa ehh untuk tetamu special kita..ermm?? *berfikir*..Haaa ckp tentang tetamu...siapakah tetamu kita yg special sgt tu?... Raisya:Eh ehh mn boleh bgtau..Rahsia. Ayana:Ish kau ni rahsia ii ja kerja kau..ok la jom pergi beli. Raisya:Haa aku dh fikir nk masak ape..ape kata kita masak Ikan Siakap Steam Limau nk tak?? Ayana:Ha nk ii mesti sedap kan.

-Skip hbis membeli...mereka tiba di rumah mereka-

Raisya:Ayana kau pergi call Uqasha dn Syifa.. Ayana:Ok..
Ayana:Hello Uqasha..petang ni korang datang le rumah kita org..sbb harini kita org ada tetamu special....jdi kita org nk jemput korang sekali la.. Uqasha:Hello Ayana, ye ok ok..tq jemput..Bye.

*Raisya teringat untuk menjemput Haris dn Arif..kerana Faiz dn Syafiq pun juga dtg ke rumah mereka..Dia pergi mengambil telefonnya dn menelefon Haris dn Arif*

-Skip Hbis Menelefon-

Ayana:Aaa Raisya aku dh call Uqasha diaorg akn dtg ke rumah kita... Raisya:Ok dh la jom tolong aku masak.

-Skip habis masak..makanan yg sudah disiap masak dihidang di atas meja mkn-

*Assalamualaikum..kedengaran suara itu datang dri luar rumah mereka*

Raisya:Ayana pergi bukak pintu rumah..tetamu kita dh datang..

*Inilah saat ii yg ditunggu oleh Ayana kerana dia ingin tahu siapakah tetamu mereka yg special itu..*

Ayana:Waalaikumussalam..Iye ii kejap.. Faiz:Hi Ayana. Syafiq:Hi Ayana.. Ayana:Hi ehh korang buat ape dekat sini..korang ke tetamu special kita org.. Faiz:Iye la..Ayana lama tak jumpe awak.. Ayana:Ha ye ye *berbisik di dlm hati..ye la tu..haritu baru je jumpe dh kata lama*...Ehh masuk la..
Syafiq:Wahh *perak* cntiknye rumah korang.

*Tiba ii...Assalamualaikum...Assalamualaikum*
Ayana pun menuju ke luar..
Ayana:Waalaikumussalam..Eh Haris, Arif, Uqasha, Syifa..Korang pun datang. Syifa:Ish kau nii bukan kau ke yg jemput kita org.. Ayana:Yela tapi bila masa aku jemput Haris dgn Arif..Uqasha:Maybe Raisya nk buat suprise le tu..Ayana:Dh la jemput masuk ye..

*Mereka pun masuk dn mkn...tiba ii kedengaran seperti ~erkk erkk~ dtg dri dlm rumah Ayana dn Raisya*

Apakah yg terjadi selepas itu?
Jgn lupa baca Part 7..
Jgn lupa VOTE


In Your HeartWhere stories live. Discover now