In Your Heart Part 11

23 4 2
                                    

~Di Cafe~

Ayana:Faiz. Jom la order dulu. Faiz:Okay kau nk mkn ape? Ayana:Makan je la ape ii pun janji halal. Faiz:Okay.

Ayana:Ha dh order? Faiz:Ye. Ayana:Faiz. Faiz:Ish kau ni dri tdi kau panggil aku kau tk bosan ke. Ayana:Tak. Faiz:Ha kau nk tanya apa? Ayana:Kau masih ingat tak 7 tahun yg lepas kau duduk dgn siapa dlm kelas? Faiz:Ye aku ingat. Ayana:Siapa ah. Aku tak ingat la aku duduk dgn siapa. Faiz:Aku ingat. Kau duduk dgn Faiz. Pastu yg aku ingat Faiz duduk dgn Ayana. Ayana:(membuat muka blur). Faiz:Kau tak ingat ke yg kau duduk sebelah aku dan kita selalu bergaduh. Ayana:Ouh aku dh ingat...best kan masa kita sekolah rendah. Faiz: Memang le. Bagi aku pun best.   Ayana:A-aku tak pun. (tergagap-gagap). Faiz:Erm kau memang le. Dh jom makan makanan dh sampai tu.

-skip habis makan-

Ayana:Thanks berlanja aku. Faiz:Tak de hal lah. Ayana:Okay la aku nk masuk dalam bilik aku dulu. Faiz:Okay jumpa esok.Bye.

-Keesokkan harinya-

Tingggggggg!!!!! Jam loceng Ayana berbunyi tepat pukul 6.30. Ayana bangun dari baringnya menuju ke kamar mandi untuk membersihkan diri. Selesai mandi dan bersihkan diri dia menuju ke dapur untuk bersarapan. Dua keping roti gardenia disapu nutella diletakkan didalam piring. Seketika i phone Ayana berdering menandakan ada orang yang call. Nama Faiz terpampang didada skrin. Dia mengeselkan ibu jari ke bitang hijau di skrin i phonenya.

"Hello mak cik!! " Jerit faiz di corong telefon. Ayana menjaumkan sedikit i phone dari telinganya. Apa kes mamat ni terjerit jerit.

"Siapa mak cik kau sial " Ayana terus menekan butang yg berwarna merah di skrin i phonenya.

"Ala aku nk main main je itu pun nk marah...dasar mak cik bawang" marah Faiz.

"Sial la Pak cik ni tiba ii ja kacau hidup aku" mengamuk Ayana.

"nk call dia balik tk ah??" fikir Ayana.

-Ayana menelefon Faiz walaupun dia masih marah dengannya-

"hello" jerit Ayana. "babun taik ah dia ni" mrh Faiz. Faiz menekan butang yg berwarna merah di skrin i phonenya.

~Faiz terus mencari aplikasi whatsapp di skrin i phonenya. Dia menekan nama Ayana~ *maaf kalau ayat ni buat korang tk faham*

Di aplikasi whatsapp

Faiz:
Woi kau nk ape ehh menjerit jerit?!

Ayana:
Ala itu la padahnya kau yg jerit dulu eh...ha ni ha kau tk rindu Malaysia ke.Aku rindu sangat ii..lagi ii geng aku..huaa.


Faiz:
Ish ofc la rindu tapi tula nk buat mcm mn..kau tk nk balik lagi aku pun tk balik lagi la. Memang la kau rindu sbb dulu kau kan suka membawang dgn diaorg.


Ayana:
Hate you Faiz.

Faiz:
Hate you too. But I love you.


Mereka berhenti whatsapp.

"Hmm memang sah dia merajuk. Tengok la buat bluetick je kat aku." marah Faiz.

"Padan muka dia. Siapa suruh kacau aku. Sial" bebel Ayana sambil sambung membaca novelnya.

Bersambung.
Okay sis stop sekejap ye. Sis nk perah otak jap.
Jangan lupa VOTE dan COMMENT!

In Your HeartWhere stories live. Discover now