No pov
"Iyan.. sebelum aku kunci kau dalam menara Highland Tower.. better kau stop melalut." Kata Iman Naufal bengang. Satu kenyataan yang gila tak masuk akal.
"Ada aku merepek ke bangla? Adik aku memang boleh nampak!" Marah Aryan sedikit tegang. Merah habis muka putih melepaknya.
"Dhany?"
"Yup. Dia boleh nampak." Tutur Dhany perlahan.
Tubuh kecil Iman Nufayla menggigil teruk. Objek yang betul-betul dibelakngnya mula mencengkam bahunya.
"Argh! Jangan!" Iman Nufayla menjerit tatkala bayangan itu mencengkam kuat bahunya seraya menjulurkan lidah panjangnya seperti tenggiling.
Can you imagine it?
Aryan memandang kearah Dhany yang sepertinya sedang menyelongkar bag sandangnya-- mencari sesuatu.
"Take this Iyan!" Dhany mencampakkan sepeket garam yang kecil kearah kembarnya sebelum disambut cekap oleh Aryan.
"Kau memang tak puas kacau orang kan?"
Pshh!!
Sebaik sahaja Aryan melemparkan sepeket garam tu ke ruang kosong dihadapannya, kedengaran sayup-sayup jeritan seseorang dengan bau yang sangat hangit mula tersebar disekeliling.
Spontan, Iman Nufayla rebah dalam dalam dakapan abangnya dengan hidung yang mengeluarkan sedikit darah.
Semua yang disitu terkejut melihat Iman Nufayla pengsan disitu dengan hidung yang berdarah. Kecuali Aryan dan Dhany sahaja jelihatan tenang. Dah biasa.
"Weyh, korang serius ke ni?!" Ujar Syafieq yang masih tidak percaya. Memang dia cuma menganggap semua ini hanya lakonan. Cuma tinggal tunggu je Iman Nufayla cakap 'gotcha!' dan kena penyepak oleh abang-abangnya.
"Kau sendiri dah nampak kan yang dia ni pengsan? Dah jelas lah bengap! Dah,jom pergi bilik kesihatan." Aryan mencempung tubuh ringan Iman Nufayla dan diserahkan kepada Dhany.
Dhany hanya menyambut tubuh itu dengan muka tak rela. Dahlah berat budak ni, makan batu je tau mana tak beratnya.
"Woi Raf, bangunlah. Tak payah nak pengsan sangat!" Aryan menyepak punggung Raf. Automatik Raf terjaga dan melipat belakang tempurung lutut Aryan menyebabkan jejak itu terjatuh menyembah bumi.
"Weyh sakitlah setan!! Apa dosa aku dengan kau?!"
Adil tak kalau nak cekik si Raf ni sampai mati?
"Mentang-mentang aku pengsan sedap kau je nak teranjang aku." Raf mencebik dan berlalu.
Naise bro.
Sebab Raf dah dapat balik karmanya. Dia tersadung dekat akar pokok yang besar pastu terjatuh dengan cun nya.
👻
Seorang wanita yang berkebaya hitam lusuh bersama selendang yang diselempangkan pada bahunya melorekkan senyumannya yang manis padanya.
YOU ARE READING
143, Gadis Sixth Sense
FanfictionHijab mata. Kalau terbuka apa yang jadi? HAHAHAHA kau fikir mudah ke nak hadapi hari-hari yang boleh buat kau naik gila bila nampak benda yang terhalang daripada mata kasar bagi manusia normal? Haa itu lah Iman Nufayla. Budak perempuan yang innocen...