"Uh pehal ko tanya? Kau tengok muka aku macam aku kenal dia?" Balas Iman Naufal cuba mengelak dari pertanyaan Iman Nufayla sebentar tadi. Eheh actually ni acah-acah je macam kenal si Adrikins (?) Okay whatever tapi sejujurnya dia memang tak kenal siapa pun mamat yang gadis itu sebutkan tadi. Hiks.
Hek. Orang tanya je, tu pun nak perli bagai. puih.
"Erm. Btw ni kau tak nak makan ke? Rehat tinggal 10 minit lagi." Tanya Iman Naufal.
Iman Nufayla menggeleng."takdak selera. Kau bagilah aku makan maggi pedas giler yang ampun teramat sekalipun,aku taknak." Iman Nufayla menolak pinggannya kearah Iman Naufal. "Kau makanlah."
Iman Naufal mengerutkan dahi. Dah kena sampuk hantu agaknya perempuan ni. "Oo.. key.. kau.. bebetul okey ke ni? Baik betul. Selalunya kau mengamuk bila orang makan makanan kau."
Ye,sejujurnya dia takleh lupakan episod pahitnya bila dia kena smackdown dengan Iman Nufayla bila dia secara sengaja curi curi mengigit nuget kepunyaan gadis itu dua hari lepas sewaktu gadis itu leka bermain dengan handphonenya.Senaknya jangan ditanya. Memang peritnya ya ampun!
Iman Nufayla tersenyum sinis. "Ye kau makanlah tapi kena bayarlah dekat makcik kantin, sebab aku tak bayar lagi. Kat dunia ni tak ada yang free. Got to go. Bye~" Iman Nufayla terus bangun dari duduknya dan melayangkan flying kiss kepada Iman Naufal dan memecut pergi.
"Demmit! Kureng punya perempuan. Nasib kau sempat lari kalau tak jangan harap kau boleh terlepas." Bentak Iman Naufal dan dia terus berjalan kekaunter untuk membayar makanan itu.
"Semuanya RM 24.99 sen." Ujar makcik kantin tu. Iman Naufal menayang wajah tidak puas hati. Dahlah dalam poketnya hanya ada 19 ringgit aje. Wallet dia pulak tertinggal dalam kereta. Wah memang nasib malang sungguh.
"Tak boleh ke kalau kurang kan sikit harganya tu. Eheh." Sengaja Iman Naufal menggedikkan suara. Kalau didengar dek geng dia ni mau kena gelak selama 7 keturunan. 😕
"Takleh lah budak. Kau ingat taktik kau ni berkesan? Dah lali dah pun." Mak cik kantin tu menggulingkan mata keatas. Nyampah.
Iman Naufal mula buntu. Aduh.. nyesalnya aku ambil makanan minah tu. Kalau aku tak amik tadi tak de aku kena macam ni!
"Mak cik. Nah. Kira dengan dia punya sekali tau. Assalamualaikum. " sedang Iman Naufal pening memikirkan cara untuk membayar makanan tu, muncul tangan seseorang menghulurkan duit not 50 ringgit kepada mak cik itu dan terus berlalu dari situ.
Iman Naufal terkejut dan pantas dia memaling kan wajahnya kearah manusia yang sudi membayarkan makanan nya.
"Weh!"
Lelaki yang membayarkan makanannya sebentar tadi hanya menoleh sambil angkat sebelah kening.
"Nak nombor boleh?"
"Im sorry but, aku bukan gay."
"Guraulah senduk. Aku nak tau je nama kau sape duh. Aku masih straight lagi."
"So?"
Iman Naufal terkedu dengan layanan dingin lelaki itu. Seriously? Sengal betullll.... Orang cakap panjang berjela dia balas 'so?' aje? Are you freaking serious?
YOU ARE READING
143, Gadis Sixth Sense
FanfictionHijab mata. Kalau terbuka apa yang jadi? HAHAHAHA kau fikir mudah ke nak hadapi hari-hari yang boleh buat kau naik gila bila nampak benda yang terhalang daripada mata kasar bagi manusia normal? Haa itu lah Iman Nufayla. Budak perempuan yang innocen...