Bugün seçme günüydü. Birazdan çocuklar aileleri ile birlikte gelecekti. Öğretmenler biz olacağız ben tılsım, muggle araştırmaları ve kehanete gireceğim. Helga, bitkibilim, sihirli yaratıkların bakımı ve uçuş derslerine, godric biçim değiştirme, aritmansi ve astronomiye , son olarak salazar iksir, KSKS ye, zihinbend ve düello derslerine girecekti.
Düello gerekli devler ve kurtadamlar gibi yaratıklara karşı savunmak için, fakat zihinbend ve zihinefend in neden gerekli olduğunu anlamıyorum. Büyücü soyu ortaya çıkmaya henüz başlıyorken kara büyü olayları olmuyordu.
.......
Çocuklar geldi. Bahçede aileler ile tanışıp çocukları içeri aldık. Salazar çok mutsuzdu. Sanırım bunun sebebi güçleri keşfetmesi için çağırdığımız muggle doğumlulardı. Seçme için herkes seçtiklerini çağırdı. Benim sınava alacaklarım yedi kız ve beş oğlandı. Sınav ise bilgiye dayalı değildi. İlerde rawenclaw ortak salonunun parolası olacak sorulardı. Ve herkes başladı...
benim sınıfından herkes seçildi. Tüm soruları doğru yapamayan tek kişi vardı onu da aldım çünkü mantık bakımından yetenekli olmasa da hafızası çok kuvvetliydi.
Godric sekiz kişi, helga yirmi iki kişi, salazar üç kişi almıştı. Oysa sınava kırk beş kişi sokmuştu!
Biz çocukları ortak salona götürüyorduk, yarın dersler başlayacaktı ailelere de listeleri verdikten sonra herkes yattı.