Jag har haft det jättetrevligt med Ludwig hela kvällen. Vi har dansat, druckit och bara kopplat bort omvärlden. Jag hade dok tillskillnad från Ludwig hållit mig nykter hela kvällen. Klockan var nu runt halv ett på natten och alla började bege sig hem nu. Jag byte en blick med Ludwig och han bad mig sedan att stanna. Jag nickade bara mot honom då jag inte hade några planer på att ta bussen hem ensam så här sent på natten då Nova förmodligen redan stuckit härifrån. Alla hade nu lämnat huset och det var bara jag och Ludwig kvar. Han gick iväg och sänkte musiken som fortfarande spelades upp ur de stora högtalarna som var placerade lite runt om i rummet.
- Om du vill hjälpa till och städa får du gärna sova här sen. Det kanske inte är så bra att sticka hem helt själv vid den här tiden liksom. Sade han osäkert och kliade sig i nacken.
- Absolut. Svarade jag med ett leende och vi började där efter plocka ihop alla alkoholburkar och skräp som låg slängt överallt. Han var väldigt intressant Ludwig, och jag trivdes dessutom väldigt bra i hans sällskap. Efter ungefär en timme hade vi plockat ihop allt och det syntes knappt att det varit folk här innan. Jag såg i ögonvrån hur Ludwig gick fram och höjde musiken som varit på under tiden vi städat. Dok var det just nu en lugn låt som spelades, vilket de definitivt inte varit innan under kvällen. Han kommer sakta fram till mig med ett leende på läpparna.
- Får man lov att ta en sista dans? Frågade han och gjorde en sådan där klyschig gest. Jag skrattade lätt och tog sen hans hand i min medan han drog mig närmre honom. Jag rös i hela kroppen av att ha honom så där nära och det pirrar smått i magen. Det var mysigt, allt med honom var mysigt egentligen. Jag kan inte undgå att fråga mig själv om detta betyder lika mycket för honom som för mig. För att för mig betydde det något även om det kanske inte borde göra det med tanke på den korta tiden vi egentligen känt varandra. Jag kollar sakta upp på Ludwig och ser hur han flackar med blicken mellan mina ögon och mina läppar. Utan att tänka pressade jag snabbt mina läppar mot hans och han kysste mig direkt tillbaka. En sista dans, en första kyss och jag känner ingen skam. Han är vacker, jag är yngre och han är intressant. Jag har ingenting men vill nu ge han allt. Hela rummet lyser men ingenting som jag minns, för just nu finns bara han och jag.
YOU ARE READING
Exempel 66
Short StoryEgentligen skriven som en skoluppgift (fick A lol), men på twitter skrev ni att jag gärna skulle lägga ut den här så varför inte typ. Novellen är även likson baserad på låten Exempel 66.