Chapter 5 | Wij worden nooit vrienden.

563 36 4
                                    

•| Pov Louise |•

De volgende dag verliep normaal. Ik stond op, ik ging naar school, had zoals gewoonlijk ruzie met Harry en toen de laaste bel klonk, mochten we eindelijk naar huis.

"Dus vanavond ga je naar Harry?" vraagt Judith op de fiets. Oh, shit. "Dat was ik helemaal vergeten!" roep ik geschrokken. Judith begint te lachen. "Rustig Louise, het komt goed." zegt ze op een gerustellende toon. Maar ik schud mijn hoofd. "Het komt helemaal niet goed! Ik wil niet naar het huis van die zak, en al helemaal geen duet met hem zingen!" Judith zucht kort. "Je moet niet zo opgefokt doen.. moet ik anders even meegaan maar jouw huis?" vraagt ze. Ik knik. "Prima."

Judith en ik zitten samen op mijn bed met een glas cola. "Wat moet ik aantrekken dan?" vraag ik. Judith grinnikt. "Volgens mij vind je Harry leuk, waarom doe je anders zo gestresst?" Ik rol met mijn ogen en kijk Judith boos aan. "Natuurlijk vind ik hem niet leuk! Hij is mijn aartsvijand!" roep ik. Judith houd haar handen in de lucht. "Sorry, sorry, ik wou je niet boos maken." Ik zucht. "Het is al goed."

Judith loopt mijn inloopkast in. "Wat ga je doen?" roep ik naar haar. "Dé perfecte outfit vinden voor vanavond!" roept ze terug. Oja, ik had het kunnen verwachten. Judith houd van alles wat ook maar een beetje met mode te maken heeft. Ze wilt ook graag stylist worden. Judith gooit verschillende jurkjes naar me toe. "Judith! Ik ga echt geen jurkje aan doen! Het is maar een afspraak voor school." zucht ik. Judith loopt mijn inloopkast uit, en trekt een verdrietig gezicht. "Oh" zegt ze, en pakt de jurkes weer op. Ze kijkt even naar de kleding die ik aan heb en knikt dan. "Hou dat maar gewoon aan, anders lijkt het alsof je er heel veel moeite voor gedaan hebt." zegt ze. Ik knik. "Oke."

Plots schiet me iets te binnen. "Euh Judith.." zeg ik zacht. Judith kijkt meteen op. "Wat is er?" "Ik uh.." Judith kijkt me afwachtend aan. "Ik uh.. ik weet niet eens waar Harry woont." Judith schiet in de lach. "Typisch iets voor jou!" zegt ze en staat op. Ze loopt naar mijn bureau en pakt mijn laptop ervan af. Ze gaat weer op mijn bed ziten en klapt de laptop open. Ik buig me iets naar voren zodat ik met haar mee kan kijken. Judith opent facebook en logt in met mijn account. "Hé! Wat ga je doen?" vraag ik verbaasd. "Ik stuur Harry even een berichtje." zegt ze. "Maar ik heb hem niet eens tussen mijn vriendenlijst, en dat hoef ik ook niet." zeg ik vastbesloten. Judith haalt enkel haar schouders op en gaat naar Harry's profiel en stuurt hem een vriendschapsverzoek. "Hé!" roep ik verontwaardigd. "Het is niet anders." zegt Judith.

Ik schrik op door een pling geluidje. Ik draai me meteen om naar het scherm, waardoor mijn hoofd tegen die van Judith op botst. Ik grijp naar mijn hoofd. "Au" kreun ik. Judith giechelt. "Oeps, sorry."

"Harry Styles heeft u vriendschaps verzoek geaccepteerd." leest Judith hard op. Ze klikt op prive bericht en begint te typen. "Dat kan ik ook wel." zeg ik snel en pak mijn laptop van haar schoot af en begin te typen.

Hoi Harry,

Dat we nu vrienden zijn op facebook, betekent niet dat we in het echt ook vriendschap hebben gesloten. Vergeet dat niet!

Maarre, ik had eigenlijk een vraag. Want ik heb geen idee waar je woont, en aangezien ik vamavond naar je toe moet, is dat misschien hanidig om te weten. Duss.. wat is je adres?

Ik kijk trots naar het scherm en druk op verzenden. "Louise? Was dat nou echt nodig?" vraagt Judith. "Wat?" Ik kijk haar verbaasd aan. "Nou, die eerste regels van je bericht?" Ik haal mijn schouders op. "Ja".

Niet veel later krijg ik een berichtje terug.

Hey Louise,

Gelukkig maar, want ik wil ook geen vriendschap sluiten met jou.

Ik stop even met lezen om met mijn ogen te rollen.

Maar goed, mijn adres is: Kraaienweg 214.

Tot vanavond ;)

Judith klapt in haar handen. "Echte liefde." zegt ze vrolijk. Ik geef haar een duwtje. "Juud, ik haat Harry."

*

Nadat Judith en ik een pizza hebben gegeten, is ze naar huis gegaan. Ik loop naar mijn kamer en werk mijn make-up nog een beetje bij. Als ik klaar ben loop ik weer naar beneden. Ik werp nog gauw een laatste blik op de spiegel, en loop dan het huis uit. Op naar Harry.

•••

Eindelijk weer een nieuw hoofdstuk!

Sorry, er gebeurd niet zoveel in, maar in het volgende hoofdstuk is Louise bij Harry thuis. :)

Ik ben echt heel erg blij btw! Dit boek staat er nog niet eens twee weken op, en ik heb nu al 153 lezers en 22 votes! Heel erg bedankt!

Doeei!

Harry's Secret ♚ (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu