Part 12 - New Guy

204 26 0
                                    

Dear my readers

Thank you for voting! Xoxo!
❤️❤️❤️

Flashback:
"Can you be my date?"

Nafas saya terhenti.. Woahh WHAT??!

😳😳😳
Krik.. Krik.. Krik..

Si Clara tutup mulut dia, saya testuck..

"What?" Saya tanya balik walaupun actually saya dengar suda tadi.

Dia rapat sedikit lagi.. Mata dia redup tunduk merenung saya.

"Can you be my date for Alicia Sui's party?"

Alicia Sui.. Date??

Remember the bet Chell.. Remember the BET! This is not right.. 😒teda pompuan lain lagi ka dia mau ajak.. Why me?? 😕 punya banyak peminat dia tu, mau juga ajak saya ka???

"You asking me?" Saya tunjuk diri saya balik.. Bingung saya sekijap..

"Yes... Something wrong?"

"I think so.. You see..." Saya kasi tunjuk diri
👉🏻👀👈🏻 saya lg.. Here i am wearing jeans, my loose shirt and jaket.. Muka teda make up, rambut nda terurus..

"There's nothing wrong...." C Hans kerut dahi mcm mau cuba cari apa masalah dressing saya. Dia sengaja ka ni?? Are you kidding me??😒 suda la saya kena kasi surat 'cinta' dari die hard fan dia.

"I think you should ask somebody else Hans..." saya fikir juga pasal tu betting.. tapi saya rasa macam kena kasi main2 pula.. Saya tarik tangan si Clara, jalan dari sana..bingung si Clara juga dengar jawapan saya gitu..

Muka dia macam 'why???'

'I dont want!' Saya signal sambil kerut dahi.

"Hye Chell, I don't understand..I thought we friend?" Saya pusing tinguk dia balik.

"Can you explain to me??"

Aik ko pura2 nda faham kaini? You really f*cking kidding me!
Hmmm friend nda kasih main2 macam begini laa.. dia tau dia banyak perempuan standby mau tunggu ja kena tanya.. saya juga dia pigi tanya.

"Ya I know but you don't understand ka?.."

"Am I doing wrong here?" Tambah muka dia bingung.. aduii ko betul2 tidak tau ka ni Hans??

"Yes, you don't just asking to go on date girl like me.. Understand? There's plenty pretty girls out there that waiting for you to date with them.. I don't know why you doing this but I'm not gonna fall for it..no thanks.. later.." Saya pusing balik tarik tangan si Cla yang tinguk kami dari tadi.

Saya rasa bahu saya kena sentuh.. Oh Goshhh Hans... Saya pusing macam memanas suda saya rasa.

"Im sorry Chell if I did make you felt that way.. Saya tidak pernah terfikir pasal cara ko selama saya kenal ko because I like your style..-"

"Really? Thanks.. but Im afraid I need to reject your offer this time k.."

Walaneh ingat saya percaya bulat2 bila dia cakap begini?? Deii ingat si Chell senang cair kaini?

"And maybe can I ask why?" Dia mengeluh tapi masih tunggu jawapan saya.. Saya tarik nafas.

"Im busy that time..im sorry.."

C Hans tinguk saya lama.. Kalo dulu saya buli tahan but why now suddenly I feel weak.. D*mmit!
Dia mengetap bibir dia.. Dia mengeluh lagi..

"Ok, totally understand.. Sorry too..I waste your time " Si Hans tinguk saya sekijap baru berpaling trus berlalu dari sana.. Kami masi berdiri..Si Clara tinguk saya..

A Love in 100 DaysWhere stories live. Discover now