4 | cafe

14 5 0
                                    

" oh awaklah yang mr kim ckp paling comel tu . awak sorg je kan yeoja ? "

aku memejam mata smbil tutup telingaaa . keadaan jadi sunyi tpi aku tk degr apa apa pun .

" kyah , kyah , hera-yaa . boss ckp degn awak tuuu " min gi menarik tangan yg menutup telinga aku

" ha ? mr jeon tlg maafkan sayaaa . saya tk buat "

semua org tengok aku ..

" kyah , cepat bngunnn . kenapa kau mintk maaf ? dia tnya kau sorg jeke yeoja dlm ni . buknnya dia kta kau ada buar salah " bisik min gi

" oh cheommal ? erm nae saya je yeoja dlm cafe ni "

smbung kerja

aku membasuh cawan cawan kopi yg diminum oleh pelanggan .

" eh termenung apa ? "

" ahhh mianhae boss , saya jnji tk termenung lagi . jgn lucut saya boss "

" mmg awak akan dilucut kan pun sebb awak buat anak saya jatuh .. tpi apakan daya tk dpt pekerja lagi . dah dlm singki tu mana ada mende pun , pergi lah buat kerja lain lak . asyik basuh pinggn je "

aku still tunduk .

" kyah ! tk degr ke ? nk kena lucut ? "

" tak boss , s-- saya tk prnah buat kerja lain selain basuh pinggan , cawan "

" what ? eh apa guna awak kerja sini ? kerja basuh pinggn je ? anak saya jungwoo boleh buat , kalau setakat basuh pinggn cmni "

pak ... pisau tercucuk kat hati aku . mr kim tk prnah ckp mcm ni , asalkan aku buat kerja . dia marah bila aku ada buat salah betul betul je

" maaf boss .. nnti saya belajar "

" belajar belajar . sampai bila nk belajar ? kalau tengh belajar bagi kopi kt customer , rasa pahit ? hilg customer , kedai tk laku ? awak nak buat mcm mana ? "

aku hanya menunduk , tknk bantah , kang lagi teruk

" malam karang , saya nak awak dtg cafe "

" saya tk boleh , saya kena jaga ha---- "

" TAKDE ! AWAK NAK KERJA ATAU TAK ? "

jungkook bla degn begitu sahaja . skitnya tuh disinih di dlm hatiku . nasib customer tk degr , sbb kat belakang . aku apa lagi duduk bersandar lah smbil nngis .

6.40 p.m.

" halmeoni ~ harini hera tk boleh jaga halmeoni .. sbb hera ada kerja "

" oh tkpe tkpe uhuk uhuk . halmeoni ok . pergilah kerja . "

" tkpe ke halmeoni tinggl sorg sorg ? nak hera call minhyun ke suruh dia teman halmeoni ? "

" uhuks uhuks .. tkpe , susahkan minhyun je . dia pun kerja harini "

" arasso .. mianhae halmeoni .. " aku menangis tk henti henti lalu off kan ph .

Jungkook's POV

" halmeoni ~ harini hera tk boleh jaga halmeoni .. sbb hera ada kerja "

aku nak bagi dia pergi ke tak ? argh jeon jungkook kau jgn terpedaya . ntah ntah dia tipu je . kau kena ajar dia betul betul . aku melangakh ke dapur . hera bangun lalu mengesat air mata nya

" tak balik ke ? "

" tak . sbb rumah saya jauh , biar lah sya tunggu sini . ermn boss kenapa nk jmpa saya ? "

" first sbb saya nak marah awak pasal pagi tadi , sec saya nk ajar awak mcm mana nk buat kopi yg betul "

" appa , eodiyaaa .. woo ngntuk . huwaaa ( menguap ) "

" jungwoo kan appa dh ckp tidur je kt situ "

" tpi woo tkuttt , eh tu bukannnn ke eonni yg haritu ? EONNI ! "

Jungkook's POV end

jungwoo memeluk aku . nampak sngt rindu .. padahal apa lah sngt , baru mencipta memori dkt pantai tk smpai 10 minit .

" eonni buat apa kat sini ? "

" eonni nak kerjaa "

" kerja degn appa ke ? "

" haah sayang "

" dah dah jungwoo , jgn kacau kerja appa "

jungkook meletakkan jungwoo di atas kerusi yg hampir degn dia . jungkook pun mengajar aku . sometimes dia marah aku , tpi dia control sbb ada anak dia . bgus gak jungwoo ada kat sini . act aku reti je buat kopi , tpi guna tgn lah bukn guna machine .

[ OG ] cafe Where stories live. Discover now