jungkook menarik tngn aku masuk ke dlm tandas selepas tidurkan jungwoo .
" kau buat degn sapa huh ? eh dlm perut tu bukn anak aku tau . aku tknk tnggung "
" jungkook dengar ! saya tk lregnant pun "
" dahtu ? woo ckp tdi tu apa ? "
" sbb tu lah saya nk awak dengar . woo tanya saya tadi .. tu katil sapa . tkkn saya nk jawab saya punya . nnti dia bagitahu eomma "
" oh lepastu kau ckp tu katil baby tipu yg ada dlm perut kau tu lah ? so sekrg nk buat apa ? confirm woo akan bagitahu kat eomma pasal ni .. so mcm mana ? "
" tak tahuu "
" kau yg tipu , jadi tnggung lah sndiri . aku malas " jungkook keluar dri bilik air
esok pagi rumah eomma jungkook
" aigoo cucu nenek sorg ni .. "
" halmeoni , tahu takk .. woo akan dpt adik baruuuu ! kemungkinan perempuan " aish woo , asal bagitahuu .
" betul ke , jungkook ? hera ? berapa hari ? bulan ? "
" ermm .. woo pergi main kat ats degn jaehyun . "
" arasso eomma " bila jungwoo pergi je .. aku pegg tangan eomma
" eomma , semua yg jungwoo ckp tu tk betul .. saya tk pregnant pun "
" ha ? apa maksud kamu ? dh tu macam mana dia tahu yg kamu ni pregnant ? "
" err .. eomma jgn marah tau " aku menceritakan segalanya kepada eomma .. haih semua salah akuu . kalau aku tk bagitahu woo , mende ni tkkn jadi
" apa !? korg tidur berasingan ? dahtu mcm mana sekrg ni ? tkkn nk bagi harapan palsu dekt woo . dia je sorg sorg nya anak korg tau " jungkook memandang aku , aku memandang dia .
" eomma tk kira , eomma nak jugak hera pregnant ! dan eomma nak anak tu ialah anak korg berdua . eomma nk mende ni dipercepatkan ! n one more thing , eomma nak tidur rumah korg harini "
" APAAAAA ? " aku dan jungkook menjerit serentak .
rumah jungkook
eomma memasuki rumah dulu . aiyoo dhlah aku tk vacum lagi . mmg kena bebel lah .. eomma menyelek di atas laci
" baguss .. tkde habuk " ha ? tkde habuk ? bukan mcm bersawang dh ke ?
" tkyah buat muka pelik sngt lah .. aku hantar cleaner dekt rumah ni tadi "
jungkook meletakkan beg eommanya di dlm bilik eomma . tapi byg byg eomma pun tk nmpk dlm bilik tu , rupa rupanya dia pergi bilik kitaorg . hmph habislahh
" JUNGKOOK !! HERA !!! " bingit telinga dengar nya ..
" ni eomma nk kamu pindh kat bilik kosong tu , bilik tu boleh jadi bilik baby baru . eomma tknk dh letak kat sini . mulai malam ni , kamu kena tidur sama sama "
" arasso , eomma "
malam
aku memasak ' ikan siakap tiga rasa , brocoli putih & telur dadar ' .. tangan jungkook melingkari di pinggang ku , aku tersentak .
" shh .. nnti eomma nampak . biar je ( nada slow ) sayang buat apa ni ( nada kuat ) "
" sayang buat ikan siakap tiga rasa je .. mcm biasa kan ? "
" takyah nak sayang sayang sangat lah !! eomma mcm tk tahu korg berdua ni bersubahat " eomma menjerit dri ruang tamu ... jungkook lepas kan dakapan . lepas beberapa minit , semua makanan siap
" makanan dh siap ! jom makan "
sambil jungkook main ph dia nyanyi " makan malam sudah dihidang , kau masih melaram ~ " ceh lagu abang ragaman dah femes pewittt
" nyum nyum sedapnya , eomma .. kalau mcm ni setiap hari kan best ? tk sedap lah mknn dekat luar "
" huh ? korg makan dekt luar ? hera , tk baik tau untuk kesihatan woo .. masak lah kt rumah, bukan nya susah sngt pun masak . sekejap je "
" baik , eomma .. lepas ni saya akan masak " lepas makan , macam biasa tido lah kan .. tpi malam ni lain sikit . kitaorg dua je , tpi bersyukur sngtt sbb bilik jungwoo air cond dia rosak . dn dia trpaksa tidur kat bilik kitaorg
end hera's POV
hera tepuk woo agar dia tidur .. last last sekali dia yg tidur . pintu bilik jk & hera terbukak , woo perasan . dia pndg .. dia tk tkut pun , dia pergi je dekt pintu tu . tiba tiba , dia kena tarik ..
" ni halmeoni lah . jgn jerit , tidur degn halmeoni eh " fuhh nasib bukan hantu , tpi adakah betuk itu halmeoni .. eheheheheh . hera tk perasan lagi woo dh hilang . hera ingin memeluk woo tapi dia terpeluk jungkook .. dia merasakan tubuh yg besar . baru je dia nak tarik tgn dia , jungkook memeluk dia . hera terkaku di situ ...
tbc
sorry cliche cerita