14 | cafe

10 5 0
                                    

selepas beberapa bulan , hera mengandung . hari semakin hari , jungkook jaga hera , sayang hera .

hera nak angkat sebakul yg mengandungi beberapa kain lalu jatuh " AHHHH " .. 

" jagi ! kenapa nii ? " tanya jungkook dengan lembut smbil angkat wifeu nya

" saya nak angkat ni je .. tiba tiba terjatuh "

" takyah lah angkat .. biar saya angkat , awak duduk je . nnti penat " degn lengan yg sasa dia angkt kain tu ..

lepas jungkook mengidai kain , dia duduk bersandar di tepi isterinya . dia memegang tangan hera

" hera ~ "

" erm , kenapa ? "

" malam ni .... saya rasa saya tk balik . smpai ahad "

" jadi ?? "

" tkpe ke awak duduk sorg sorg nii ? ikut saya jom pergi "

" tkyah lah kook .. awak kerja bukan nya bercuti . awak pergi untuk cafe jugk kan .. kalau saya pergi menyusahkan awk je . tkpee nnti eun & yoora ada teman saya "

" tapi .... "

" tkde . pergi je kook , tpi saya ada syarat ... jgn nk curang . kalau awak curang say--- "

" tkde tkdeee .. saya tkkn curang . awak pun jgn curang degn saya "

" ara ! "

" so harini iter nk spend time degn cinta iterrr lah " jungkook start memegang bahu hera

" EOMMA APPA !!! woo dah balik " baru je dua org tu nk bersawiit , tpi jungwoo lak kacau , cis . hera bangun dri tmpt nya lalu menyambut kepulangan anaknya

" eomma !!!! eomma eomma , woo nk dengar lagi , boleh ? "

" bolehh " hera menyelak bajunya smpai menampakkan perutnya . lantas jungwoo mendekatkan telinganya ke perut eomma nya

" eommaa .. woo dengr lahh .. yah adik ! jgn tendg eomma tau , nnti skit eomma tau "

malam

j

ungkook mencium dahi hera .. macam first time pulak dia tingglkan hera sorg sorg . tpi yelah dulu tkde rasa syg + hera tk pregnant lagi .

" kook pergi dulu , jagi "

" jgn laju laju sngt bawak keretaaa ! slow jee "

" arasso .. woo , jaga eomma tau bila appa tkde "

" baik , tuan ! "

lepas kereta jungkook beredar , kereta dugong pun smpai .. degn lagu yg kuat mcm nk pecah gegendg telinga .

" hey maam !! malam ni kita nak buat apa ?? "

"

eh boleh tak senyapkan sikit lagu tu ?? kacau je tau jiran "

" haish kau ni , lek ah . diorg lek je " nampak sngt jiran sebelah rumahnya mencekak pinggang .. terus diorg masuk dlm rumah .

masuk je dlm rumah , dugong dugong tu buat mcm rumah diorg je .. padahal baru je jungkook vacum tdi . hera hanya menggelengkan kepala

" jungwoo jom tidur "

" EH BABE , TKKN DAH NK TIDO ? kita party lu .. "

" eh kau sedap sedap je nk buat party kat sini .. aku ni tengh pregnant , lagi pun jungwoo csek esok . baik korg tido , sebelum aku halau korg " aku membawa jungwoo naik atas pastu tidooo

pagi

jungkook's POV

nak call ke tak .. call ke tak ? haihhhh . jungkook baru berapa minit kau call dia . ni kau nk call lagi ke ? tapi kalau apa apa jadi kat dia mcm mana ?

" woi jungkook ! asal kau kehulur hilir cmtu . mcm ada prob besar je " namjoon yg perasan aku tu tegur

" tkde lah , aku risau lah kat bini aku . tkut terjadi apa apa .. kawan kawan dia bukn leh caya . lagi lagi si yoora "

" eh kau ni ... tkyah lah risau sngt . pandailah dia jaga diri dia . kawan kawan dia tkkn lah biar je isteri kau . diorg akan jga . dah dah , tkyah nk risau . lepas ni meeting .. aku nk kau buat betul betul "

" tapi hyung "

" eh kau ni .. ha yelah yelah , nnti aku hantar org suh chck isteri kau ok ke tak "

tbc



[ OG ] cafe Where stories live. Discover now