" eommaa " jungwoo berlari ke arah aku , tpi aku tk balas pun . aku buat muka merajuk .
" eomma ~ kenapa ni ? "
" hmph "
" eommaaaa .. waeeeee . apa salah woo T~T "
" first , woo tk bagitahu pun eomma yg eomma kena kahwin degn appa ( puih appa ) .. sec , woo tingglkan eomma degn appa . eomma lonely je tau " aku still berpeluk tubuh
" mianhae , eomma .. mianhaee .. " sura jungwoo semakin perlahan disertai degn air hingus nya .
" wooo .. jgn nangiss . eomma main je . eomma tk berniat nk buat woo nngis " aku memeluk jungwoo .. tiba tiba jk dtg
" JUNGWOO ! KENAPA NANGIS ? EOMMA BUAT KE ? " hell eomma siot dia pnggil aku .
" ani .... woo yg mengada ngada nangis " jungwoo mengesat air matanya .
" dhlah . woo tknk kacau eomma degn appa . halmeoni kata kalau woo biarkan eomma degn appa berdua , woo akan dpt adik baru "
bapak ah budak ni . aduih apa eomma jungkook cerita tho kt budak ni ? habis belu pale dia .
" erm dhlah saya nk tido . awak ? "
" aku nk pergi keluar jap "
tangga wrna hitam telah aku langkahi lalu bilik jungwoo aku bukak . dia tk tido lagi . aish budak ni .. payah lak aku nk gerak esok .
" ha ! buat apa tu ??? "
" TAKDE APA APA " jungwoo terus memasukkan phnya bwh bantal . pipi dh merah .
" woo sorok apa tu ? "
" takde apa " jungwoo asyik pegg je bantal dia . aku thu dia ada sorokkan smthing kt bawah bantal tu . aku menarik ph dia . betapa terkejutnya aku , gmbr budak perempuan dlm ph dia .
" woo sapa ni ? "
" tk tahu . woo mana tahuu , mmg ada dekt situ "
" ah yeke ? bukan yeojachingu woo ke ? "
" ANIII ! woo mana ada yeochin , eomma " dia rampas ph dia , dn delete semua gmbr yeoja tu dlm ph dia
" kenapa nk delete nya . biarlah gmbr tu ..... woo eomma nk ckp . its okay kalau woo ada yeochin or crush . eomma tk marahlah . but woo kena cemerlang dlm pelajaran "
" tapi woo tkde .... "
" ara , tpi nnti woo dh besar , woo mesti ada yeochin . so woo kena ingt ayat eomma ni , walaupun eomma dh mati . janji degn eomma " pinky fing aku ditujuk kan ke arah woo
" janji . eomma jngn lah ckp pasal mati , eomma . woo baru nak jadi anak eomma "
" tk sayang . eomma akan kekal bersama woo tk kira mana woo ada "
Jungkook's POV
" tk sayang . eomma akan kekal bersama woo tk kira mana woo ada "
aku rasa aku dh pilih eomma yg terbaik untuk jungwoo . walaupun dia tk sebaik awak , yeonji .
" PANG ! "
" argh .. " pipi aku tercium lantai lah pulak ..
bilik hera & jk
" ah ah ah "
" sikit je lagi .. sikit je " hera isi ubat kat pipi aku yg merah akibat jtuh tdi
" sakit lah . ingt tk sakit ke ? "
" awak , ni sikit je tau .. tengok ni ( selak seluar hingga lutut ) . ni kena jahit tau " aku menelan air liur yg kering ni ..
" err teruk sial . kau kena apa ? "
" tkde mende ah . malas nk cerita " hera terus masuk dlm selimut , tinggllah aku degn kapas minyak gamat .
end jungkook's POV
morning ( 6.00 a.m. )
j
ungkook tk bngun lagi .. lah tk buang buang lagi kapas kt muka tu ? ish ish ish . slow slow aku turun bawah , masa kahwin ni kena lah buat sarapan kt fam . msa bujg tkyah lakan . tengahh buat pancake tiba tiba ada org peluk kt belakang , aku tk jerit lagi . tengok tngn mcm biasa
" jagiya , i miss you . mana jagi pergi ? " suara mcm jk , bila aku tengok muka .. sah ini jungkook . aku pusing belakang .
" jungkook , kenapa ni ? pergi tidur . saya nk buat pancake ni " aku pegg ddahi dia , panas berapi . dia smirk , eh eh eh smirk pulak .
" tknk , nk tengok muka jagi "
" arasso arasso , jom naik atas . kita tidur " api dapur tutup , kang terbakor rumah . aku landing kan jk di atas katil , aku pun landing tepi dia . sbb dia tk kasi aku nk buat pancake , sian pulak jungwoo nnti tk dpt sarapan . tkpe pukul 7 nnti aku smbung ..
" jagiya ~ " adumakkk si jungkook ni bila nk sedar , dia gi peluk pulak aku .
jungkook's POV
" TIT TIT TIT TIT " bising betul lah jam ni . hrm wanginya rambut . aku memeluk tubuh isteriku ......... lalu twndang" ARH !! aduihhh sakit nya punggung "
tbc