berapa botol dah aku minum . tk
pernah aku minm banyak ni . kadang kadang aku trbayang halmeoni ckp " jgn minm banyak syg .. nnti sakit " .. tpi aku tk kesah . aku still minum dn mabuk smpailah aku pengsan ..
bukak mata je terus nampak siling , arhh aku tahu kt mana ni . tengok tngn ada jarum .
" arhh " aku pegg kepala sbb skit wei kepala . apa aku buat semlm ?
" ha kan dh skit , minm lh lagi minm lagi . biar sampai kabur mata kau tu . nah minum ni "
" apa ni ? "
" soju .. sup soju . sup kentang , kau tk nmpk ke kentg yg timbul tu . nah ambik ni "
" pening lah , tolonglah suap "
" eh kau . nasib lah adik aku , kalau tk aku sruh nurse yg suapkan . dah bukk mulut "
rumah
" hera ~ ok tk ? biar aku bawak beg kau "
eh ingtkan yoora ni pergi jalan degn taehyung , tpi tk pun rupanya .
" aku degr kau masuk hospital , terus aku balik rumah nk get ready pergi hosp , tpi kau dh balik dulu . nak makan apa apa tk ? "
" tkyah lah yoora . aku ok . lagipun kalau aku makan masakan kau , lagi teruk keadaan aku " kata aku smbil menepuk lengan yoora
" ish sakit sakit pun still nak ejek " yoora menghentak kakinya .. hahahah kadang kadang tengok dia ni comel . ptt lah tae suka
after 5 days
macam biasa routine aku , pergi cafe . kerja , tpi harini abg aku start hantar . bila smpai cafe , aku nak pergi tpi abang aku halang .
" eh salam tngan yg berharga ni "
" erk "
bapak sepah wei dapur . degn pinggn mangkuk tk basuh , lantai kotor . baru 5 hari aku tkde . kalau 1 bulan sebulan lah tk cuci . ni nak nngis ni , sakit sakit pun kena buat kerja . semua aku buat mop , basuh pinggan , letak kopi kat tmpt asal .
" woahhh bersihnya "
" MEMANGLAH BERSIH ! AKU YG BERSIHKAN !! "
jongsuk menunduk kepalanya ke bawah . aku nak tunggu semua org smpai , biar aku bash diorg gila gila . bla semua org dh smpai . aku suruh jongsuk pnggil semua suruh basuh
" eh korang ! korang tk reti nak basuh pinggan ke ? lantai ni , dh nampak mcm ada tanah mcm tu asal buat buta ? ke mmg buta ? oh sorry lah trpaksa kasar mcm ni , sebb semua nya mcm babil . kalau aku berhenti , kedai ini tutup jugak lah ? sbb kotor ? "
jungkook's POV
" eh korang ! korang tak re--- bla bla bla " mende bising bising ni ? aku intai dekt celah almari kopi tu . bapak garang budak ni marah , harap je badan kecik .
author : padahal sama je macam dia haritu , marah marah orang . ckp kt org , uekkkk .
jam dh pukul 9.50 a.m. , pukul 10 kena bukak dah . eh kena pergi ni , kena stop kan .
" kau tahu tk aku ni dtg pukul 7.00 a.m. , ingtkan nk re---- "
" dah dah tkyah nak bebel bebel kat cafe aku ni . kau ingt tempat berdebat ? kalau nk berdebat kahwin degn menteri , kau berdebat dengn dia "
semua org pergi buat kerja . aku nampak hera bebel kat mulut dia " ishh aku baru nak bagi ceramah "
" ha membebel bebel ! nnti tkde org nak padan muka "
j
ungkook's POV end
" eh lantak akuuu lah nk membebel ke apa . bukannya aku nak sangt kahwin . "
yeker kau tknk kahwin ? adakah anda pasti bahwa anda akan bahagia tnpa seorang namja atau suami ?
apa ni suara terngiang ngiang dlm kepala aku . mengarut ah ! aku akan bahagia !min gi dtg ke sinki smbil membawa setimbun pinggan ! ehhh apa korg buat smlammmm ? min gi mcm serba salah nk letak sbb tengok aku dh bercekak pinggang .
" errr tkpelah hera . biar oppa yg basuh "
aku membuat muka geram lalu lepas kan nafas .. tkde guna nak marah , nnti diorg buat balik .
" ok , pastikan semua bersih ! dan tkde lansung sisa minyak atau apa apa ! "
" baik , boss . eh hahah boss singki . hahahahahahaha "
" eh kutuk ? ha ambik ni " aku menyelek buih pada pipi min gi . pastu dia buat balik kat aku . ahh lama lama aku degn dia makin rapat . aku pun lebih selesa degn dia .
" ehem . sejak bila tempat ni jadi taman buih ? "
aku degn min gi jadi macam paskal dh ni wei . berdiri tegak & tngn kt belakang , degn muka penuh buih
" hera , siap siap ikut saya "
" pergi mana ? "
" banyak betul eh kau mulut"
aku baru tnya satu soalan . ap ni tk fair lahhhh . main osom kang , kalah nangis banjir satu Asia
kereta jungkook yg mhal lah sngt #matakeatastngbahu
tk tahu nak ckp apa degn dia ni . jungkook membosankan . kang bila aku tnya nk pergi mana , dia kata aku ni macm mulut murai .
" turun " aku tengok kt luar . tadika , dia nak hantar aku kelas kopi dekt tadika ke ? gila ke apa boss aku ni ?
" turun lahhh .. ambik anak aku . kau ingt aku suruh kau belajar kat sini ke ? "
lah ckp lah . mana aku tahu , ni ckp turun . kau ingt aku tahu ni tadika anak kau ?
" eommaaaaaa "
semua kawan dia pandang aku bila jungwoo peluk aku trmasuk lah cg , pak guard , pekebun semua . aku membalas jelah peluka dia tu . tiba tiba sorg cg dtg dekt aku .
" erm puan ni isteri jeon jungkook ke ? " terbeliak mata aku bila cg ni tanya
" eh ta-- "
" HAAH ! DIA EOMMA SAYA YANG SAH SELAMANYA "
wtf , budak ni . nnti semua org ingt aku dh kahwin degn jeon jungkook yg berlagak mcm gilaa tu .